Vuil LCD scherm

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Plaats reactie
Rob in Brunssum

Vuil LCD scherm

Bericht door Rob in Brunssum » ma sep 05 2011 6:47 am

Hallo Nikonians,
Aan de binnenkant van het lcd scherm van mijn D300 zitten vegen.
Enig idee of/hoe dat schoon te maken is?
Groeten.

J.Hoes
Forumlid
Forumlid

Re: Vuil LCD scherm

Bericht door J.Hoes » ma sep 05 2011 11:00 am

Mijn D300 heeft dit ook. Het viel me pas veel later op na de koop. Het LCD werkt correct, de vegen zijn alleen zichtbaar bij veel omgevingslicht. Een LCD is een hermetisch gesloten geval. Vervanging is mi. de enige optie.

Groet Hans.

ArendV
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArendV » ma sep 05 2011 1:43 pm

Voor de handige klussers, ik zou er zelf niet aan beginnen voor een beperkt ongemak.

http://forums.dpreview.com/forums/read. ... e=39180036
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn

J.Hoes
Forumlid
Forumlid

Bericht door J.Hoes » ma sep 05 2011 2:06 pm

Bedankt voor de links.
Ik zat stellig in de veronderstelling dat het het binnen het LCD zat. Blijkbaar zit er nog een ruitje bovenop, en daarbovenop het plastic beschermertje; ongeveer bomvrij dus.
Ik hoef nu dus "alleen maar" de achterkant los te halen en de raampje te lappen.

Groet hans.

Rob in Brunssum

Bericht door Rob in Brunssum » ma sep 05 2011 4:37 pm

J.Hoes schreef:Mijn D300 heeft dit ook. Het viel me pas veel later op na de koop. Het LCD werkt correct, de vegen zijn alleen zichtbaar bij veel omgevingslicht. Een LCD is een hermetisch gesloten geval. Vervanging is mi. de enige optie.

Groet Hans.
Klopt....alleen bij veel licht zie je het!
Nou ja...er aan prutsen is mij wel wat te riskant.
Vervangen?..waarschijnlijk een aardige rekening!
Bedankt voor je reactie!!!

Groeten.

Rob in Brunssum

Bericht door Rob in Brunssum » ma sep 05 2011 4:39 pm

ArendV schreef:Voor de handige klussers, ik zou er zelf niet aan beginnen voor een beperkt ongemak.

http://forums.dpreview.com/forums/read. ... e=39180036
Ben wel handig met een spijker in de muur slaan.....uh...dit is wel ff wat anders!! :)
Bedankt voor je reactie!
Groeten.

Rob in Brunssum

Bericht door Rob in Brunssum » ma sep 05 2011 4:48 pm

J.Hoes schreef:Bedankt voor de links.
Ik zat stellig in de veronderstelling dat het het binnen het LCD zat. Blijkbaar zit er nog een ruitje bovenop, en daarbovenop het plastic beschermertje; ongeveer bomvrij dus.
Ik hoef nu dus "alleen maar" de achterkant los te halen en de raampje te lappen.

Groet hans.
Mooi filmpje........krijg het al benauwd als ik er aan denk dat te doen!!! :frown:

Rob in Brunssum

Bericht door Rob in Brunssum » ma sep 05 2011 9:07 pm

J.Hoes schreef:Bedankt voor de links.

Groet hans.
Heb jij enig idee hoe die vlekken daar komen?

flitslicht

Bericht door flitslicht » ma sep 05 2011 9:21 pm

robinbrunssum schreef: Heb jij enig idee hoe die vlekken daar komen?
Ik weet niet precies over welke vlekken je het hebt, maar vage erger wordende vlekken op een D3 schermpje lijken te komen van het oplosmiddel oid in de substantie waarmee het afdekglas wordt vastgezet. Op mijn oudste (sinds de introductie en inmiddels kapotte) D300 zie ik ook rare vlekken op de LCD. Op mijn nieuwste (december 2010, uitloopmodel) zie ik het nog niet.

Rob in Brunssum

Bericht door Rob in Brunssum » ma sep 05 2011 9:27 pm

flitslicht schreef:
Ik weet niet precies over welke vlekken je het hebt, maar vage erger wordende vlekken op een D3 schermpje lijken te komen van het oplosmiddel oid in de substantie waarmee het afdekglas wordt vastgezet. Op mijn oudste (sinds de introductie en inmiddels kapotte) D300 zie ik ook rare vlekken op de LCD. Op mijn nieuwste (december 2010, uitloopmodel) zie ik het nog niet.
Het zijn van die vegen.

coosc
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door coosc » ma sep 05 2011 9:49 pm

Mijn D300 heeft dit voor de tweede keer. Bij mij zijn het geen vegen maar het lijkt eerder op een beslagen raampje. De eerste keer is het probleem verholpen binnen de garantie door Nikon Service.

Op dit moment ligt hij voor de tweede keer in Beverwijk voor dit euvel en voor een loszittende rubber grip. Ik krijg nog een prijsopgave maar ik verwacht geen erg hoge prijs. Informeel is al eens een schatting van een paar tientjes opgegeven. Bij inlevering van de camera is echter aangegeven dat het beschermglas van binnenuit verwijderd moet worden. Ik wacht gespannen af.

Coos

Rob in Brunssum

Bericht door Rob in Brunssum » ma sep 05 2011 10:02 pm

coosc schreef:Mijn D300 heeft dit voor de tweede keer. Bij mij zijn het geen vegen maar het lijkt eerder op een beslagen raampje. De eerste keer is het probleem verholpen binnen de garantie door Nikon Service.

Op dit moment ligt hij voor de tweede keer in Beverwijk voor dit euvel en voor een loszittende rubber grip. Ik krijg nog een prijsopgave maar ik verwacht geen erg hoge prijs. Informeel is al eens een schatting van een paar tientjes opgegeven. Bij inlevering van de camera is echter aangegeven dat het beschermglas van binnenuit verwijderd moet worden. Ik wacht gespannen af.

Coos
Coos bedankt voor je reactie.
Succes met de reparatie.

flitslicht

Bericht door flitslicht » ma sep 05 2011 11:03 pm

robinbrunssum schreef:
flitslicht schreef:
Het zijn van die vegen.
coosc schreef:Mijn D300 heeft dit voor de tweede keer. Bij mij zijn het geen vegen
Coos
:frown:

yellowfish

Bericht door yellowfish » di sep 06 2011 8:45 am

Ik heb het ook met mijn D3.
Camera had het al direct na aankoop nieuw.
Ik heb het in Beverwijk laten servicen een jaar terug maar krijg er opnieuw last van.

Waas zit binnen het scherm en het afdekglaasje.
Het lijkt net op zo'n waas die je ook krijgt als je met superlijm aan de gang bent.
Eerdaags maar weer eens richting Beverwijk, al hindert het niet met fotograferen.

Rob in Brunssum

Bericht door Rob in Brunssum » di sep 06 2011 10:54 pm

yellowfish schreef:Ik heb het ook met mijn D3.
Camera had het al direct na aankoop nieuw.
Ik heb het in Beverwijk laten servicen een jaar terug maar krijg er opnieuw last van.

Waas zit binnen het scherm en het afdekglaasje.
Het lijkt net op zo'n waas die je ook krijgt als je met superlijm aan de gang bent.
Eerdaags maar weer eens richting Beverwijk, al hindert het niet met fotograferen.
Bedankt voor je reactie.
Ja, ik heb hetzelfde.
Als ik in de buurt ben van Beverwijk ga ik wel ff langs.
Groet.

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”