Vuil LCD scherm
Vuil LCD scherm
Hallo Nikonians,
Aan de binnenkant van het lcd scherm van mijn D300 zitten vegen.
Enig idee of/hoe dat schoon te maken is?
Groeten.
Aan de binnenkant van het lcd scherm van mijn D300 zitten vegen.
Enig idee of/hoe dat schoon te maken is?
Groeten.
Re: Vuil LCD scherm
Mijn D300 heeft dit ook. Het viel me pas veel later op na de koop. Het LCD werkt correct, de vegen zijn alleen zichtbaar bij veel omgevingslicht. Een LCD is een hermetisch gesloten geval. Vervanging is mi. de enige optie.
Groet Hans.
Groet Hans.
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Voor de handige klussers, ik zou er zelf niet aan beginnen voor een beperkt ongemak.
http://forums.dpreview.com/forums/read. ... e=39180036
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Bedankt voor de links.
Ik zat stellig in de veronderstelling dat het het binnen het LCD zat. Blijkbaar zit er nog een ruitje bovenop, en daarbovenop het plastic beschermertje; ongeveer bomvrij dus.
Ik hoef nu dus "alleen maar" de achterkant los te halen en de raampje te lappen.
Groet hans.
Ik zat stellig in de veronderstelling dat het het binnen het LCD zat. Blijkbaar zit er nog een ruitje bovenop, en daarbovenop het plastic beschermertje; ongeveer bomvrij dus.
Ik hoef nu dus "alleen maar" de achterkant los te halen en de raampje te lappen.
Groet hans.
Klopt....alleen bij veel licht zie je het!J.Hoes schreef:Mijn D300 heeft dit ook. Het viel me pas veel later op na de koop. Het LCD werkt correct, de vegen zijn alleen zichtbaar bij veel omgevingslicht. Een LCD is een hermetisch gesloten geval. Vervanging is mi. de enige optie.
Groet Hans.
Nou ja...er aan prutsen is mij wel wat te riskant.
Vervangen?..waarschijnlijk een aardige rekening!
Bedankt voor je reactie!!!
Groeten.
Ben wel handig met een spijker in de muur slaan.....uh...dit is wel ff wat anders!!ArendV schreef:Voor de handige klussers, ik zou er zelf niet aan beginnen voor een beperkt ongemak.

Bedankt voor je reactie!
Groeten.
Mooi filmpje........krijg het al benauwd als ik er aan denk dat te doen!!!J.Hoes schreef:Bedankt voor de links.
Groet hans.

Heb jij enig idee hoe die vlekken daar komen?J.Hoes schreef:Bedankt voor de links.
Groet hans.
Ik weet niet precies over welke vlekken je het hebt, maar vage erger wordende vlekken op een D3 schermpje lijken te komen van het oplosmiddel oid in de substantie waarmee het afdekglas wordt vastgezet. Op mijn oudste (sinds de introductie en inmiddels kapotte) D300 zie ik ook rare vlekken op de LCD. Op mijn nieuwste (december 2010, uitloopmodel) zie ik het nog niet.robinbrunssum schreef: Heb jij enig idee hoe die vlekken daar komen?
Het zijn van die vegen.flitslicht schreef:Ik weet niet precies over welke vlekken je het hebt, maar vage erger wordende vlekken op een D3 schermpje lijken te komen van het oplosmiddel oid in de substantie waarmee het afdekglas wordt vastgezet. Op mijn oudste (sinds de introductie en inmiddels kapotte) D300 zie ik ook rare vlekken op de LCD. Op mijn nieuwste (december 2010, uitloopmodel) zie ik het nog niet.robinbrunssum schreef: Heb jij enig idee hoe die vlekken daar komen?
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Mijn D300 heeft dit voor de tweede keer. Bij mij zijn het geen vegen maar het lijkt eerder op een beslagen raampje. De eerste keer is het probleem verholpen binnen de garantie door Nikon Service.
Op dit moment ligt hij voor de tweede keer in Beverwijk voor dit euvel en voor een loszittende rubber grip. Ik krijg nog een prijsopgave maar ik verwacht geen erg hoge prijs. Informeel is al eens een schatting van een paar tientjes opgegeven. Bij inlevering van de camera is echter aangegeven dat het beschermglas van binnenuit verwijderd moet worden. Ik wacht gespannen af.
Coos
Op dit moment ligt hij voor de tweede keer in Beverwijk voor dit euvel en voor een loszittende rubber grip. Ik krijg nog een prijsopgave maar ik verwacht geen erg hoge prijs. Informeel is al eens een schatting van een paar tientjes opgegeven. Bij inlevering van de camera is echter aangegeven dat het beschermglas van binnenuit verwijderd moet worden. Ik wacht gespannen af.
Coos
Coos bedankt voor je reactie.coosc schreef:Mijn D300 heeft dit voor de tweede keer. Bij mij zijn het geen vegen maar het lijkt eerder op een beslagen raampje. De eerste keer is het probleem verholpen binnen de garantie door Nikon Service.
Coos
Succes met de reparatie.
robinbrunssum schreef:Het zijn van die vegen.flitslicht schreef:Ik weet niet precies over welke vlekken je het hebt, maar vage erger wordende vlekken op een D3 schermpje lijken te komen van het oplosmiddel oid in de substantie waarmee het afdekglas wordt vastgezet. Op mijn oudste (sinds de introductie en inmiddels kapotte) D300 zie ik ook rare vlekken op de LCD. Op mijn nieuwste (december 2010, uitloopmodel) zie ik het nog niet.robinbrunssum schreef: Heb jij enig idee hoe die vlekken daar komen?
coosc schreef:Mijn D300 heeft dit voor de tweede keer. Bij mij zijn het geen vegen
Coos

Ik heb het ook met mijn D3.
Camera had het al direct na aankoop nieuw.
Ik heb het in Beverwijk laten servicen een jaar terug maar krijg er opnieuw last van.
Waas zit binnen het scherm en het afdekglaasje.
Het lijkt net op zo'n waas die je ook krijgt als je met superlijm aan de gang bent.
Eerdaags maar weer eens richting Beverwijk, al hindert het niet met fotograferen.
Ik heb het in Beverwijk laten servicen een jaar terug maar krijg er opnieuw last van.
Het lijkt net op zo'n waas die je ook krijgt als je met superlijm aan de gang bent.
Eerdaags maar weer eens richting Beverwijk, al hindert het niet met fotograferen.
Bedankt voor je reactie.yellowfish schreef:Ik heb het ook met mijn D3.
Ja, ik heb hetzelfde.
Als ik in de buurt ben van Beverwijk ga ik wel ff langs.
Groet.