Een paar portretjes...
Ik heb nu vaak achter elkaar geplaatst, omdat ik nu pas een beetje door heb hoe dat moet en ik tijd heb.. Ik weet niet of het storend is.
Reacties zijn weer welkom! Ben erg benieuwd!
Groetjes! Nelleke
1.

2.

3.

4.

5.

6.

Dank!, ik heb nog nooit foto's durven te plaatsen, ik heb ook niet heel vaak gefotografeerd, en "serieus" gefotografeerd al helemaal niet vaak dus. En dan onder andere ook deze reactie dat eindigt met Klasse. Dat vind ik fijn om te horen!reneo57 schreef:Iets te krap zo als al opgemerkt maar ze zijn goed dit spreekt me wel aan, klasse

Met portretfoto's "in" (de richting van) de lens kijkend heb je als toeschouwer meer contact met het onderwerp. Het is ook mijn voorkeur.Zelfontspanner schreef: Protretfoto's waarbij het onderwerp "in" (de richting van) de lens kijkt vind ik over het algemeen het mooist.
Met als prettige uitzondering hierop foto 5.
Léon Obers schreef:Met portretfoto's "in" (de richting van) de lens kijkend heb je als toeschouwer meer contact met het onderwerp. Het is ook mijn voorkeur.Zelfontspanner schreef: Protretfoto's waarbij het onderwerp "in" (de richting van) de lens kijkt vind ik over het algemeen het mooist.
Met als prettige uitzondering hierop foto 5.
Het gaat mij om de menselijke interactie tussen onderwerp en kijker. Dus zelden fotografeer ik portretten waarbij het onderwerp in een andere richting kijkt.
Nummer 5 vind ik een verkeerd actiemoment. Vind ik de starende / verstilde blik bij nr 4 beter.

Hihi, deze foto's, de 3 series die ik vrijdag geplaatst heb, zijn dinsdag, woensdag en vrijdag jl gemaakt..(mtb reserves).JacTrum schreef:Ik vind dat we van nu af aan moeten afspreken dat je helemaal geen reserves hoeft te hebben om hier foto's te plaatsen. Dat hoeft niemand trouwens, maar dat terzijde. Ik vind het een erg aardige serie. Ik loop ze even langs:
1. Jammer dat de handen er niet helemaal op staan. Mooie onscherpte op de achtergrond.
2. Hij kijkt van het licht af en dat is zelden fraai. Hier ook niet vind ik.
3. Prima
4. Goede foto, zeker qua uitsnede. Ik (en zij waarschijnlijk ook) zou het aardiger hebben gevonden als ze in de (richting van de) lens had gekeken.
5. Niet erg flatteus en iets te nonchalant gekiekt.
6. Ik weet niet wat ik daar mee aan moet. Misschien is het een houding die heel erg typerend is voor de man? Hij spreekt mij zo niet aan.
Maar ik vind wel dat je heel erg op de goeie weg bent Nelleke!
Het is de 50mm !Johan1025 schreef:Mooi hoor, maar met welke lens ??/ Ik dacht de 85mm te herkennen.
Fijn weekend @

Dreamlogic schreef:Beetje laat berichtje van mij! Maar hopelijk kun je het nog waarderen.
Ik vind het juist leuke foto's. Het zijn echte mensen. En ik vind het ook knap dat je, zo te zien dan, de straat opgegaan bent om mensen te fotograferen. Heb je compleet vreemden gevraagd te poseren? Ik zou dat iig niet zo snel durven.
Foto 5 is net even overbodig geworden omdat foto 4 eigenlijk al prima is.