Portretjes

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
N-e-l-l

Portretjes

Bericht door N-e-l-l » vr sep 09 2011 11:52 pm

Ja ja, daar ben ik weer!

Een paar portretjes...

Ik heb nu vaak achter elkaar geplaatst, omdat ik nu pas een beetje door heb hoe dat moet en ik tijd heb.. Ik weet niet of het storend is.

Reacties zijn weer welkom! Ben erg benieuwd!

Groetjes! Nelleke

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door N-e-l-l op zo sep 11 2011 12:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Els van den Hoek

Re: Portretjes

Bericht door Els van den Hoek » za sep 10 2011 5:30 pm

Hmmm.. niet echt bijzonder

N-e-l-l

Bericht door N-e-l-l » za sep 10 2011 6:34 pm

Oke, graag dan leerzame kritiek. Ik ben nogal beginnend en wil het graag leren :)

N-e-l-l

Bericht door N-e-l-l » za sep 10 2011 8:07 pm

Dank voor de reacties!!

Ik ben t er inderdaad mee eens! Te krap kader, en dan ook nog eens mijn eigen ontworpen kader er om heen, die hem nog kleiner maakt...

reneo57
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door reneo57 » za sep 10 2011 8:53 pm

Iets te krap zo als al opgemerkt maar ze zijn goed dit spreekt me wel aan, klasse

N-e-l-l

Bericht door N-e-l-l » za sep 10 2011 9:07 pm

reneo57 schreef:Iets te krap zo als al opgemerkt maar ze zijn goed dit spreekt me wel aan, klasse
Dank!, ik heb nog nooit foto's durven te plaatsen, ik heb ook niet heel vaak gefotografeerd, en "serieus" gefotografeerd al helemaal niet vaak dus. En dan onder andere ook deze reactie dat eindigt met Klasse. Dat vind ik fijn om te horen!

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » za sep 10 2011 9:17 pm

Zelfontspanner schreef: Protretfoto's waarbij het onderwerp "in" (de richting van) de lens kijkt vind ik over het algemeen het mooist.
Met als prettige uitzondering hierop foto 5.
Met portretfoto's "in" (de richting van) de lens kijkend heb je als toeschouwer meer contact met het onderwerp. Het is ook mijn voorkeur.
Het gaat mij om de menselijke interactie tussen onderwerp en kijker. Dus zelden fotografeer ik portretten waarbij het onderwerp in een andere richting kijkt.
Nummer 5 vind ik een verkeerd actiemoment. Vind ik de starende / verstilde blik bij nr 4 beter.
Vriendelijke groet, Léon Obers

N-e-l-l

Bericht door N-e-l-l » za sep 10 2011 9:50 pm

Léon Obers schreef:
Zelfontspanner schreef: Protretfoto's waarbij het onderwerp "in" (de richting van) de lens kijkt vind ik over het algemeen het mooist.
Met als prettige uitzondering hierop foto 5.
Met portretfoto's "in" (de richting van) de lens kijkend heb je als toeschouwer meer contact met het onderwerp. Het is ook mijn voorkeur.
Het gaat mij om de menselijke interactie tussen onderwerp en kijker. Dus zelden fotografeer ik portretten waarbij het onderwerp in een andere richting kijkt.
Nummer 5 vind ik een verkeerd actiemoment. Vind ik de starende / verstilde blik bij nr 4 beter.

Ja, ik begrijp 't! Dan ben ik blij dat ik beide foto's van die vrouw heb geplaatst.

Johan1025
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Johan1025 » za sep 10 2011 10:05 pm

Mooi hoor, maar met welke lens ??/ Ik dacht de 85mm te herkennen.

Fijn weekend @
Fuji X Pro - 3 en divers glas :)

M.vr.gr.Johan1025

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door JacTrum » zo sep 11 2011 12:04 am

Ik vind dat we van nu af aan moeten afspreken dat je helemaal geen reserves hoeft te hebben om hier foto's te plaatsen. Dat hoeft niemand trouwens, maar dat terzijde. Ik vind het een erg aardige serie. Ik loop ze even langs:
1. Jammer dat de handen er niet helemaal op staan. Mooie onscherpte op de achtergrond.
2. Hij kijkt van het licht af en dat is zelden fraai. Hier ook niet vind ik.
3. Prima
4. Goede foto, zeker qua uitsnede. Ik (en zij waarschijnlijk ook) zou het aardiger hebben gevonden als ze in de (richting van de) lens had gekeken.
5. Niet erg flatteus en iets te nonchalant gekiekt.
6. Ik weet niet wat ik daar mee aan moet. Misschien is het een houding die heel erg typerend is voor de man? Hij spreekt mij zo niet aan.

Maar ik vind wel dat je heel erg op de goeie weg bent Nelleke!
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

N-e-l-l

Bericht door N-e-l-l » zo sep 11 2011 12:40 pm

JacTrum schreef:Ik vind dat we van nu af aan moeten afspreken dat je helemaal geen reserves hoeft te hebben om hier foto's te plaatsen. Dat hoeft niemand trouwens, maar dat terzijde. Ik vind het een erg aardige serie. Ik loop ze even langs:
1. Jammer dat de handen er niet helemaal op staan. Mooie onscherpte op de achtergrond.
2. Hij kijkt van het licht af en dat is zelden fraai. Hier ook niet vind ik.
3. Prima
4. Goede foto, zeker qua uitsnede. Ik (en zij waarschijnlijk ook) zou het aardiger hebben gevonden als ze in de (richting van de) lens had gekeken.
5. Niet erg flatteus en iets te nonchalant gekiekt.
6. Ik weet niet wat ik daar mee aan moet. Misschien is het een houding die heel erg typerend is voor de man? Hij spreekt mij zo niet aan.

Maar ik vind wel dat je heel erg op de goeie weg bent Nelleke!
Hihi, deze foto's, de 3 series die ik vrijdag geplaatst heb, zijn dinsdag, woensdag en vrijdag jl gemaakt..(mtb reserves).

Ik merk wel dat ik met de keuzes van de foto maken(De handen er helemaal op) en de keuze van de foto uitkiezen(kijkend in het licht of niet) beter op de details moet letten!

Ik moet wel even bekennen dat ik dinsdag jl begonnen ben met de fotovakschool te amsterdam;). Dus jullie zullen waarschijnlijk wel meer te zien krijgen van mij!

N-e-l-l

Bericht door N-e-l-l » zo sep 11 2011 12:44 pm

Johan1025 schreef:Mooi hoor, maar met welke lens ??/ Ik dacht de 85mm te herkennen.

Fijn weekend @
Het is de 50mm !

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Dreamlogic » ma sep 19 2011 3:02 pm

Beetje laat berichtje van mij! Maar hopelijk kun je het nog waarderen.

Ik vind het juist leuke foto's. Het zijn echte mensen. En ik vind het ook knap dat je, zo te zien dan, de straat opgegaan bent om mensen te fotograferen. Heb je compleet vreemden gevraagd te poseren? Ik zou dat iig niet zo snel durven.
Foto 5 is net even overbodig geworden omdat foto 4 eigenlijk al prima is.
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II

N-e-l-l

Bericht door N-e-l-l » wo sep 21 2011 11:17 pm

Dreamlogic schreef:Beetje laat berichtje van mij! Maar hopelijk kun je het nog waarderen.

Ik vind het juist leuke foto's. Het zijn echte mensen. En ik vind het ook knap dat je, zo te zien dan, de straat opgegaan bent om mensen te fotograferen. Heb je compleet vreemden gevraagd te poseren? Ik zou dat iig niet zo snel durven.
Foto 5 is net even overbodig geworden omdat foto 4 eigenlijk al prima is.

Uiteraard blijf ik het waarderen! Ik ben inderdaad de straat op gegaan om mensen aan te spreken en dan te fotograferen. Het is ook een schoolopdracht geweest. De 2e les dag. Jaja, ik heb nu 3 weken(2dagen per week) de fotovakschool gevolgd! Dus ben druk bezig om er echt wat van te gaan maken ;)! Hihi

Nikontakt

Bericht door Nikontakt » za sep 24 2011 10:00 pm

Ik vind foto 2 & 3 eigenlijk wel de mooiste, maar dat zijn wat meer 'geposeerde' portretten.

De overige lijken wat meer 'uit het leven gegrepen' en hoewel het denk ik niet verkeerd is om de
modellen niet volkomen centraal in het beeld te plaatsen krijgt de achtergrond nu ook wat meer
aandacht en die doet in deze foto's een beetje afbreuk aan de plaatjes.

Foto 6 kan ik niet zoveel mee.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”