Leon,Léon Obers schreef:Nee jij ziet het probleem verkeerd.pveenstra schreef:Ik vind het wel hilarisch te zien dat Nikon als oplossing ziet dat je de bestanden op een bepaalde wijze van de kaartjes afhaalt, terwijl het probleem is dat bestanden op de verkeerde kaart zijn geplaatst.
Het probleem is juist NIET dat bestanden op de verkeerde kaartjes staan, maar juist een probleem gaat worden bij het overhalen van de bestanden van camera naar PC, waarbij het in dat geval voorkomt dat het op de PC in een verkeerde map wordt geplaatst.
Dus een communicatie / softwareprobleem op de PC. Vandaar dat Nikon adviseert haar eigen Transfer 2 software te gebruiken.
Je kunt de kaartjes ook gewoon uit de camera nemen en in een cardreader stoppen. Ik ben er van overtuigd dat je dan nooit die verwisseling aan bestanden zult tegenkomen.
In het verleden is dit fenomeen op het forum al eerder besproken waarbij bestanden een andere extensie krijgen, anders worden benoemd of zelfs "dubbel" lijken voor te komen. Waarbij het altijd in een of andere overdracht zat waar het niet goed ging bij een rechtstreeks gekoppelde camera aan PC.
Wanneer je de kaartjes uit de camera neemt en in een cardreader stopt haal je in dat geval dan ook de bestanden over met Nikon Transfer of op een normale Windows manier? Ik vraag hierna omdat het dan toch niet wezenlijk anders is als wanneer ik met een USB aansluiting op de camera de bestanden van de kaartjes haal behalve dat de camera er tussenuit is?