Het moeilijkste was echter niet de belichting maar om dat @##$%@###$ (sorry) achtergronddoek glad te krijgen. Dat wilde echter niet lukken, hoeveel strijkbouten en zorgvuldige plaatsing ik er tegenaan gooide. Uiteindelijk maar de achtergrond weggewerkt...
Mijn opstelling: Lichttent met afwisselend wit en zwart achtergronddoek. In beide gevallen links en rechts van de tent een flitser (met ingebouwde diffuser). Bij gebruik van het witte semi-transparante achtergronddoek een flitser achter de tent, bij het zwarte doek een flitser boven de tent naar beneden gericht. Bedoeling van de flitser achter het doek was om een soort extre belichting achter de camera te creeëren, dat is niet echt goed gelukt. Verder tijdens het fotograferen ook nog met een klein ledlampje in de lens geschenen om er een beetje reflectie in te krijgen.
Hoe dan ook, bij deze de eerste resultaten na 2 uur experimenten (en strijken). Ik hoor graag wat mensen die meer ervaring hebben met productfotografie wat ze ervan vinden en hoe ik e.e.a. kan verbeteren. Aandachtspunt is vooral de belichting (en evt. tips voor dat achtergronddoek...)
1. Zwarte achtergrond

2. Witte achtergrond

3. Achtergrond weggewerkt

PS: Bijkomende bedoeling dit is overigens ook om een geschikte achtergrond te maken voor mijn visitekaartje.