Kroontje
Tuurlijk kan ik datHenk schreef:Kan jij de TS dan een tip geven hoe aan het betreffende rubber te komen?
Gisteren ook gekeken: voorraad nul.Kroontje schreef:Tuurlijk kan ik datHenk schreef:Kan jij de TS dan een tip geven hoe aan het betreffende rubber te komen?![]()
Via deze link: http://www.nikonservice.nl/
Hier heb ik ook alles besteld.
Groet Kroontje
Inmiddels dus wel, zoals gezegd ééntje op voorraad.Charon schreef:Ik zag bij de onderdelenshop van Nikon dat er voor veel modellen een replacement is, maar niet voor de D90.
Als ze slim zijn wel!Léon Obers schreef: Zouden ze bij Nikon meelezen in dit forum![]()
Thanks guys,Léon Obers schreef:Inmiddels dus wel, zoals gezegd ééntje op voorraad.Charon schreef:Ik zag bij de onderdelenshop van Nikon dat er voor veel modellen een replacement is, maar niet voor de D90.
http://www.nikonservice.nl/shop/index.p ... 4c74dd9a48" onclick="window.open(this.href)return false;
Zouden ze bij Nikon meelezen in dit forum![]()
Je trekt het oude lapje eraf, is bevestigd met dubbelzijdig klevende folie. De folie zelf zit dan nog op de body en die trek je er ook af. Daarna, met wasbenzine of sticker remover of nagellak remover de eventuele plakresten eraf halen. Zorgen dat het daarna beslist droog is. Neem ik aan dat er een schutvelletje op dat nieuwe rubbertje zit. Eerst kijken of het allemaal goed aanligt met passen. Dan schutvelltje eraf trekken, terug plaatsen, goed aandrukken en misschien 24 uur laten inwerken voor de beste hechting (?).Charon schreef: Ik heb 'm inmiddels besteld. Heeft iemand nog ervaring met het verwisselen van de rubbers? Eenvoudig klusje of veel gepiel met lijm(resten)?
Ik gaf o.a. aan om lijmresten met nagellak remover te gebruiken. Als ik dat zo teruglees voor een kunststof body zou ik dat niet doen. Ook sticker remover is relatief wat agressief voor kunststof. Het wordt er "mat" van. Misschien voor een test eerst op een of ander ander kusstof dekseltje of potje uitproberen.Tien schreef:De vervangtips neem ik in acht!
Klopt, ze versturen GLS. Over Nikon Service ben ik erg goed te spreken, maar over dat koeriersbedrijf totaal niet. Ik bestelde recent rubbers voor mijn 17-55. Netjes afgehandeld en snel opgestuurd door Nikon Service, maar ze zijn het bij GLS een dikke week kwijt geweest. Toen het te lang duurde heeft Nikon service uiteindelijke een tweede set rubbers opgestuurd en wat denk je, toen vond GLS het originele pakketje wel terug en bezorgde het alsnog... in mijn brievenbus zonder ervoor te laten tekenen! Dan heeft aangetekendn versturen ook weinig zin.Tien schreef:update: Nikon gebeld en het verwijderen van de 'oude' plak adviseren ze met een droge vinger of stroeve doek te doen. Het zou er dan af moeten rollen/korrelen. Op zich vergelijkbaar met hoe ik stickers van laptops haal die in het oog springen.
Het rubbertje kost 6 euro en de verzendkosten zijn aangetekend 8,50 waar niet van afgeweken wordt, ook niet voor een rubbertje van 6 euro dat door de bus past....