Maar als ik dan zie wat ik bij bv camex hier zou moeten betalen, dan zou ik bij Cameranu.nl toch flink goedkoper zijn.Cyrus schreef:Tja.. dat lukt dan weer wel als je bij de "fotozaak om de hoek" koopt, zoals ik gedaan heb met mijn D7000+grip+2e accu.Huib1968 schreef:Wordt dus gewoon via internet bestellen voor mij.
Jammer dat je geen korting kunt regelen op zo'n bedrag. Zou wel mooi zijn![]()
Het is toch flink geld.
Nikon D90 in da house
Re: Aanschaf Nikon D90 ..... Cameranu.nl ?
Re: Aanschaf Nikon D90 ... Cameranu.nl ... Nog 57/58 dagen
Wat is trouwens een goed statief icm een D90 ?
Re: Aanschaf Nikon D90 ... Cameranu.nl ... Nog 58 dagen
Is dit iets ?
http://www.cameranu.nl/nl/Statieven-en- ... 1207_7678/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cameranu.nl/nl/Statieven-en- ... 1207_7678/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumlid
- Contacteer:
statief wel- kop lijkt me meer geschikt voor de filmers onder ons.
Ik fotografeer met een D90 body met Nikon-MB80 grip, kleine zoom (18-70mm), een kleine tele (55-200mm) en een 85mm micro van Nikkor-glas plus een statief (Manfrotto) en een (Lowe)tas -Adobe PS Elements
http://www.flickr.com/photos/focus234" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/focus234" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat voor kop zou er dan op moeten ?Focus2 schreef:statief wel- kop lijkt me meer geschikt voor de filmers onder ons.
-
- Forumlid
- Contacteer:
heb zelf de 804RC2 en die bevalt mij in ieder geval prima.
(mogelijk zou dit overigens best wel eens een kop kunnen zijn die inmiddels niet meer gemaakt wordt)

(mogelijk zou dit overigens best wel eens een kop kunnen zijn die inmiddels niet meer gemaakt wordt)
Ik fotografeer met een D90 body met Nikon-MB80 grip, kleine zoom (18-70mm), een kleine tele (55-200mm) en een 85mm micro van Nikkor-glas plus een statief (Manfrotto) en een (Lowe)tas -Adobe PS Elements
- Cyrus
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Statief zelf lijkt mij prima, kop vind ik geen aanrader (slechts 2 assen, te beperkt). Je bent m.i. beter af met een balhoofd, zoals deze. Een balhoofd geeft je heel veel vrijheid tijdens het werken met statief.Huib1968 schreef:Is dit iets ?
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik heb deze set gekocht ook bij camera nu: Manfrotto 055XPROB Pro Tripod Black 149,00 + Manfrotto 496RC2 Compact Ballhead € 68 totaal 217 euro en nog geen dag spijt van gehad! de kop die jij bedoelt is meer om te filmen.
D7100, lenzen, statief, flitser en rugzak
Zat ik al naar te kijken, die set.Apenstaartjes schreef:Ik heb deze set gekocht ook bij camera nu: Manfrotto 055XPROB Pro Tripod Black 149,00 + Manfrotto 496RC2 Compact Ballhead € 68 totaal 217 euro en nog geen dag spijt van gehad! de kop die jij bedoelt is meer om te filmen.
Thanks voor het advies.
Re: Aanschaf Nikon D90 ... Cameranu.nl ... Nog 47 dagen
Ik heb lang getwijfeld tussen de Pentax K-5/D7000 of Canon 60D. Maar nu ik alle berichten hier lees en de prijs van de D90 rekening houdend met alle hoge scores van gebruikers, ben je eigenlijk wel gek om het mindere geld van de aaschaf voor een prima D90 camera te besteden aan lenzen.
Qua foto's maken en resultaat heb als amateur niet veel meer nodig. De duurdere hebben meer instellingen en hogere ISO's etc. Het is de vraag of je dat allemaal nodig hebt voor het maken van day-to-day foto's.
Ik wil de D90 aanschaffen met een prime 35/F1.8 en de 55-300. Is het nog verstandig ook even naar de D5100 te kijken?
Qua foto's maken en resultaat heb als amateur niet veel meer nodig. De duurdere hebben meer instellingen en hogere ISO's etc. Het is de vraag of je dat allemaal nodig hebt voor het maken van day-to-day foto's.
Ik wil de D90 aanschaffen met een prime 35/F1.8 en de 55-300. Is het nog verstandig ook even naar de D5100 te kijken?
Het ligt eraan wat je wilt. Ik weet wel dat de foto's van mijn d5100 stukken mooier zijn dan de foto's van de d90 van mn zus. Met name als de iso omhoog gaat is er een wereld van verschil. Een d90 is wel mooier qua vasthouden en makkelijker in te stellen.
Wil je daarmee zeggen dat de D5100 beter is dan de D90 ?Ferdi schreef:Het ligt eraan wat je wilt. Ik weet wel dat de foto's van mijn d5100 stukken mooier zijn dan de foto's van de d90 van mn zus. Met name als de iso omhoog gaat is er een wereld van verschil. Een d90 is wel mooier qua vasthouden en makkelijker in te stellen.
Nee maar de foto's wel.Huib1968 schreef:Wil je daarmee zeggen dat de D5100 beter is dan de D90 ?Ferdi schreef:Het ligt eraan wat je wilt. Ik weet wel dat de foto's van mijn d5100 stukken mooier zijn dan de foto's van de d90 van mn zus. Met name als de iso omhoog gaat is er een wereld van verschil. Een d90 is wel mooier qua vasthouden en makkelijker in te stellen.
Het zal toch zeker een groot deel ook aan de lenzen liggen die je erbij hebt.Ferdi schreef:Nee maar de foto's wel.Huib1968 schreef:Wil je daarmee zeggen dat de D5100 beter is dan de D90 ?Ferdi schreef:Het ligt eraan wat je wilt. Ik weet wel dat de foto's van mijn d5100 stukken mooier zijn dan de foto's van de d90 van mn zus. Met name als de iso omhoog gaat is er een wereld van verschil. Een d90 is wel mooier qua vasthouden en makkelijker in te stellen.
Ikzelf kan er nog niet over oordelen, omdat ik de D90 nog niet heb (binnenkort

Oké. Laat ik het even anders stellen. Als uitgaat van een modale gebruiker, zonder veel aanpassingen en gebruik van extreme omstandigheden van hoge ISO's etc, levert de D5100 dan standaard betere foto's dan de D90? Hierbij laat ik de instellingen en hanteerbaarheid van de D90 even buiten beschouwing.
Als de D5100 betere uitvoer geeft onder gelijke omstandigheden, kijk ik toch anders tegen mijn beslissing aan om de D90 te kopen.
Groet,
Hano
Als de D5100 betere uitvoer geeft onder gelijke omstandigheden, kijk ik toch anders tegen mijn beslissing aan om de D90 te kopen.
Groet,
Hano