Zo gezegd zo gedaan en dit is het resultaat:
http://www.foxpicturebox.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Opmerkingen, tips etc. zijn zeer welkom!
PS: Titel van de site komt nog boven het menu. Daar heb ik wat ruzie mee op dit moment

Vreemd, hier werkt de site in alle drie de browsers.Marwo schreef:De site toont hier erg licht.. Ik heb een wit venster waarin vermeld: "de webpagina kan niet worden gevonden"
Niet dat ik weet. Naja kleine storing misschien.Marwo schreef:Was je er toevallig mee bezig toen ik mijn eerdere bericht plaatste? Nu doet hij 't prima!
Ziet er ook prima uit, maar je bent dan ook geen beginner gezien "Powered by MV Diensten"
Zou je iets specifieker kunnen zijn mbt het chaotisch zijn van de site, het niet doen van de site wat jij wilt en het afstand nemen van mezelf?george013 schreef:Erg chaotisch. Je probeert er teveel in 1 keer in te stoppen. Er gebeuren dingen waar ik niet om vraag. Het beeld wat je presenteert is groter als mijn scherm, welke standaard is. En nog een aantal dingen.
Probeer afstand te nemen van jezelf, kijk naar je website alsof je een vreemde bent. Zal niet gemakkelijk zijn maar het proberen waard.
George
Thx voor je reactie. Ik zal het even proberen uit te leggen wat de opzet is van dit thema.george013 schreef:
1. Je openingsscherm vertoon buiten de header een fotoviewer en een onderliggend diaschermpje, noem het maar zo. Daar gebeurt al iets in zonder dat ik daar om vraag, een dia show. Wil ik "read more" zien, dan is gvd dat beeld al weg.
Klik ik op een beeld om het groter te bekijlen, blijkt er een vergrootglas in het midden te komen wat ik exact moet aanklikken. Waarom???
En telkens die overheersende diashow voor mij die mij een gevoel van zeeziekte geeft en ik het nut niet van snap.
2. Probeer info op 1 scherm zo klein mogelijk te houden maar wel uitdagend.
3. Probeer afstand te nemen van je eigen creatie, beoordeel dat als een lulletje dat toevallig voorbijkomt. Hoe zie je dat dan?
Dat is juist mijn kritiek. Je houdt het niet simpel. Je propt er teveel in.Aangezien het een website is om enkel en alleen foto's te plaatsen heb ik juist geprobeerd het simpel te houden. Bij een bedrijfspagina heb je heel veel info dat men gelijk wil showen op de eerste pagina, dit is hier niet het geval.
Uitdagend niet in de vorm van de puzzelaar die een moeilijke puzzle wil maar in de vorm van prikkelend, nieuwsgierig.Een website uitdagend maken betekend dat de bezoeker moeite moet gaan doen binnen je website om dingen te zoeken. Dit is juist niet de bedoeling. Mensen zijn lui en willen op een simpele manier terecht komen bij wat men zoekt. Vandaar ook de menu indeling bovenin. Zie de menuoptie "foto's". De bezoekers weten precies waar ze heengaan en wat ze te zien gaan krijgen.
Je stapt miet uit de rol van maker, je bent het nog steeds. Wat jij zoekt is een bevestiging van wat jezelf hebt gemaakt.Zet ik de knop om en kijk ik als een simpele gebruiker naar de site dan kom ik binnen en zie ik wat ik zoek, veel foto's (11 stuks waarvan 1 grote). Wil ik 1 van de 11 bekijken klik ik op readmore. Als men daar geen interesse in heeft dan gaat de bezoeker naar de menuoptie foto's want daarvoor is de persoon hier, kijken naar de foto's die de webmaster online heeft gezet. Dit zie ik ook terug in de statistieken van de site. Het overgrote deel klikt tijdens het bezoek op foto's om vervolgens naar het onderwerp te gaan wat degene interessant vind.
1. Wat prop ik er dan teveel in? Zijn het de 11 foto's op de frontpage of juist de 3 blokken daar weer onder? Die kan en mag het probleem niet zijn neem ik aan?george013 schreef:Dat is juist mijn kritiek. Je houdt het niet simpel. Je propt er teveel in.Aangezien het een website is om enkel en alleen foto's te plaatsen heb ik juist geprobeerd het simpel te houden. Bij een bedrijfspagina heb je heel veel info dat men gelijk wil showen op de eerste pagina, dit is hier niet het geval.
Uitdagend niet in de vorm van de puzzelaar die een moeilijke puzzle wil maar in de vorm van prikkelend, nieuwsgierig.Een website uitdagend maken betekend dat de bezoeker moeite moet gaan doen binnen je website om dingen te zoeken. Dit is juist niet de bedoeling. Mensen zijn lui en willen op een simpele manier terecht komen bij wat men zoekt. Vandaar ook de menu indeling bovenin. Zie de menuoptie "foto's". De bezoekers weten precies waar ze heengaan en wat ze te zien gaan krijgen.
Je stapt miet uit de rol van maker, je bent het nog steeds. Wat jij zoekt is een bevestiging van wat jezelf hebt gemaakt.Zet ik de knop om en kijk ik als een simpele gebruiker naar de site dan kom ik binnen en zie ik wat ik zoek, veel foto's (11 stuks waarvan 1 grote). Wil ik 1 van de 11 bekijken klik ik op readmore. Als men daar geen interesse in heeft dan gaat de bezoeker naar de menuoptie foto's want daarvoor is de persoon hier, kijken naar de foto's die de webmaster online heeft gezet. Dit zie ik ook terug in de statistieken van de site. Het overgrote deel klikt tijdens het bezoek op foto's om vervolgens naar het onderwerp te gaan wat degene interessant vind.
Smaken verschillen, het is mijn stijl niet. Hoop dat ik het ook beargumenteerd heb.
Servus.
George
Ik vind je openingsscherm erg druk. Dat je dit zelf niet ziet, is mogelijk. Dit betwijfel ik wel. Als je het niet aanneemt van mensen die je om feed-back vraagt, wordt het wel lastig.foxalert schreef: 3. Blanco naar iets kijken wat je zelf gemaakt hebt is inderdaad lastig zowel onmogelijk. Ga ik dus ook niet nogmaals proberen.
Je zegt ik neem geen dingen aan? Waaruit concludeer jij dit? Omdat ik mezelf ben en daardoor niet als iemand anders naar de site kan kijken? Waarom denk je dat ik feedback vraag?Wilci schreef:Ik vind je openingsscherm erg druk. Dat je dit zelf niet ziet, is mogelijk. Dit betwijfel ik wel. Als je het niet aanneemt van mensen die je om feed-back vraagt, wordt het wel lastig.foxalert schreef: 3. Blanco naar iets kijken wat je zelf gemaakt hebt is inderdaad lastig zowel onmogelijk. Ga ik dus ook niet nogmaals proberen.
Ik heb, in een ander verband, je wel eens eerder geattendeerd op de uitspraak: minder is beter. Dit is mijns inziens wederom van toepassing.
Het gaat er niet om wat jij kwijt wilt maar wat de kijker nodig heeft.