De schaapherder

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

De schaapherder

Bericht door jan » za okt 22 2011 9:13 pm

Vandaag een fantastische workshop "de schaapherder" fotografie gevolgd bij/met fotograaf Hans van de Vlekkert.
Schaapherder Chris Grinwis hoedt zijn schapen (± 300 Schoonebeekers) op diverse landgoederen in de omgeving van o.a. de Gemeente Epe en Nunspeet. En wij troffen Chris op de heidevelden in Vierhouten. Hieronder een impressie van deze dag.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Mocht je meer foto's willen zien klik dan hier: https://picasaweb.google.com/1126562921 ... directlink

Wanneer je meer wilt weten over Chris klik dan hier: http://www.schaapskuddehetsoerel.nl/
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

Opa Ron
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: De schaapherder

Bericht door Opa Ron » za okt 22 2011 9:39 pm

Mooie foto;s , heel mooi van kleur.
Gr Ron.

jac49
Forumlid
Forumlid

Bericht door jac49 » za okt 22 2011 9:48 pm

Steeds weer prachtig om te zien ,prima gedaan.
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

robcctje
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door robcctje » zo okt 23 2011 9:50 am

Hallo Jan

Mooie beelden.

Ik vind foto 8 de mooiste....schaap :D

Gr Rob

JDPix
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door JDPix » zo okt 23 2011 11:33 am

Aardige beelden Jan.
In het verleden kwam ik vaker op de Veluwe dan tegenwoordig; heb mijn jeugd doorgebracht in Ede.

Er zit wel een vlekje op je sensor; op de foto's links boven. Overigens eenvoudig te verwijderen in de nabewerking.
Groeten, Johan

Foto's:
https://jdroog.myportfolio.com

Peterpan

Bericht door Peterpan » zo okt 23 2011 11:52 am

JDPix schreef:Aardige beelden Jan.
In het verleden kwam ik vaker op de Veluwe dan tegenwoordig; heb mijn jeugd doorgebracht in Ede.

Er zit wel een vlekje op je sensor; op de foto's links boven. Overigens eenvoudig te verwijderen in de nabewerking.
Er zitten nog wel meer vlekjes op de schapen :D

Leuke serie !!!!

JDPix
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door JDPix » zo okt 23 2011 1:12 pm

Maar die vlekjes moet je niet verwijderen. Dan weet de herder niet meer welke ooien contact hebben gehad met de ram!
Groeten, Johan

Foto's:
https://jdroog.myportfolio.com

Kaaaren
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Kaaaren » zo okt 23 2011 3:16 pm

8 en 9 vind ik het mooiste omdat je deze vanuit een ander perspectief genomen hebt.
bij foto 12345 lijkt het als of je daar gewoon staat en knipt (niet oneerbiedig bedoeld maar hoop dat je snapt wat ik bedoel :) )
Nikon D780

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Contacteer:

Bericht door jan » zo okt 23 2011 9:02 pm

Kaaaren schreef:8 en 9 vind ik het mooiste omdat je deze vanuit een ander perspectief genomen hebt.
bij foto 12345 lijkt het als of je daar gewoon staat en knipt (niet oneerbiedig bedoeld maar hoop dat je snapt wat ik bedoel :) )
Karen,

Ik begrijp wat je bedoeld maar zo'n hele kudde vanuit een ander perspectief is niet eenvoudig om dan nog de hoeveelheid schapen te benadrukken. Het is al snel een "kluwe wol". Tijdens de nabespreking van de foto's kwam dit ook naar voren. De groep schapen stond deze ochtend relatief dicht op elkaar. Om foto 10 te kunnen nemen heb ik denk ik wel zo'n 15 minuten gezeten voordat ik werd "ingesloten" door de groep om dichterbij te komen, had op dat moment de 50mm op de body. Dan moeten je bewegingen zeer, zeer vertraagd gaan om de kudde niet weer te verspreiden. De herder is dan relatief makkelijk om deze in een ander perspectief te nemen.
JDPix schreef:Er zit wel een vlekje op je sensor; op de foto's links boven. Overigens eenvoudig te verwijderen in de nabewerking.
Ik zag dit vlekje ook. Echter ik heb nog niet de beschikking over bewerkingssoftware om deze weg te poetsen. Ik doe alles nu nog via ViewNX en daar zit deze functionaliteit niet in.Ik weet eigenlijk nog niet goed wat ik moet kiezen. Lightroom, PE of CNX.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”