Kaaaren schreef:8 en 9 vind ik het mooiste omdat je deze vanuit een ander perspectief genomen hebt.
bij foto 12345 lijkt het als of je daar gewoon staat en knipt (niet oneerbiedig bedoeld maar hoop dat je snapt wat ik bedoel

)
Karen,
Ik begrijp wat je bedoeld maar zo'n hele kudde vanuit een ander perspectief is niet eenvoudig om dan nog de hoeveelheid schapen te benadrukken. Het is al snel een "kluwe wol". Tijdens de nabespreking van de foto's kwam dit ook naar voren. De groep schapen stond deze ochtend relatief dicht op elkaar. Om foto 10 te kunnen nemen heb ik denk ik wel zo'n 15 minuten gezeten voordat ik werd "ingesloten" door de groep om dichterbij te komen, had op dat moment de 50mm op de body. Dan moeten je bewegingen zeer, zeer vertraagd gaan om de kudde niet weer te verspreiden. De herder is dan relatief makkelijk om deze in een ander perspectief te nemen.
JDPix schreef:Er zit wel een vlekje op je sensor; op de foto's links boven. Overigens eenvoudig te verwijderen in de nabewerking.
Ik zag dit vlekje ook. Echter ik heb nog niet de beschikking over bewerkingssoftware om deze weg te poetsen. Ik doe alles nu nog via ViewNX en daar zit deze functionaliteit niet in.Ik weet eigenlijk nog niet goed wat ik moet kiezen. Lightroom, PE of CNX.