Andere camera?
Re: Andere camera?
Ik heb nu pas alle reacties gelezen en wil even reageren op hetgeen de heer Tuihanti schreef. Hij vroeg zich af of de hoon een gedachte in mijn hoofd was. Niet dus. Laatst stond ik het gebeuren rond de marathon van Eindhoven te fotograferen en wat verderop stonden een paar mensen met heel dure camera's en toeterlenzen interessant te wezen. Ze begonnen te lachen en te wijzen toen ze me zagen met mijn D300 en 28mm lens. Opmerkingen als: "Ouwe camera, man, uit het stenen tijdperk!" "Koop toch eens een fullframe!" "Flutlensje." en meer van dat soort onaangenaamheden. Ik ben maar maar weggelopen.
Geen kronkelgedachte dus.
Verder iedereen bedankt voor de opbeurende woorden. Ik blijf tevreden met mijn keuze. En ja, kwaliteitslenzen aanschaffen is iets wat ik wel wil, maar die prijzen, hè. En wat moet ik dan écht kopen?
Verder iedereen bedankt voor de opbeurende woorden. Ik blijf tevreden met mijn keuze. En ja, kwaliteitslenzen aanschaffen is iets wat ik wel wil, maar die prijzen, hè. En wat moet ik dan écht kopen?
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Zielig. Dom ook. Een dure camera helpt wel, maar is geen enkele garantie voor goede foto's... 

- Jur
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Jammer genoeg is de "verhuftering" ook niet aan de fotografiewereld voorbijgegaan. Niks van aantrekken zou ik zeggen; de D300 is nog steeds een dijk van een camera, waarmee in de juiste handen fantastische resultaten te behalen zijn. Gewoon lekker mee blijven fotograferen.t. hurkmans schreef:Opmerkingen als: "Ouwe camera, man, uit het stenen tijdperk!" "Koop toch eens een fullframe!" "Flutlensje." en meer van dat soort onaangenaamheden. Ik ben maar maar weggelopen.
Jur
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Ik vraag mij af hoe je van een afstand het verschil kan zien tussen een D300 en een D300s of zelfs een D700, alhoewel de laatste een iets hogere body heeft.
Maar dan moet je van een afstand toch verdomd goede ogen hebben.
En dan nog, er zijn genoeg wildlife fotografen die juist vanwege de cropfactor kiezen voor een DX camera. Het hangt toch echt af van de wijze waarop je je camera gaat gebruiken.
Maar ik moet me aansluiten bij de laatste reacties, het is gewoon zielig. Dat soort mensen.
En dat ze branden in de hel. ( dat laatste was een grapje).
Maar dan moet je van een afstand toch verdomd goede ogen hebben.
En dan nog, er zijn genoeg wildlife fotografen die juist vanwege de cropfactor kiezen voor een DX camera. Het hangt toch echt af van de wijze waarop je je camera gaat gebruiken.
Maar ik moet me aansluiten bij de laatste reacties, het is gewoon zielig. Dat soort mensen.

Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso
Groet Giso
Zeg ik iets vreemds als ik de stelling plaats dat de D300 de beste crop camera van dit moment is? En aangezien er situaties zijn waar een crop camera in het voordeel is is het voor sommigen dus de ultieme droomcamera.
- henkk
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
De beste crop camera van dit moment lijkt mij de D7000. Als je DX=crop camera bedoelt.
Van welke camera je het best beelden kunt croppen, weet ik niet zo gauw. Lijkt mij een aparte studie waard. Hangt helemaal af van wat je uiteindelijk wil doen qua beeld en/of afdruk.
Van welke camera je het best beelden kunt croppen, weet ik niet zo gauw. Lijkt mij een aparte studie waard. Hangt helemaal af van wat je uiteindelijk wil doen qua beeld en/of afdruk.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Ik heb kort geleden een D300 aangeschaft als back-up camera naast mijn D3 en ik heb er nog geen moment spijt van gehad. De D300 is een prima camera!
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Triest om te horen dat er werkelijk mensen zijn die dergelijke uitspraken doen.
Allemaal de zelfde camera en objectieven. Staan allen bij elkaar. Dan maak je eenheidsworst. Dat is produktie draaien.
De echte toppers maken geen eenheidsworst maar foto's.
Allemaal de zelfde camera en objectieven. Staan allen bij elkaar. Dan maak je eenheidsworst. Dat is produktie draaien.
De echte toppers maken geen eenheidsworst maar foto's.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Zeker grijze mannen met grijze objectieven,wij hebben er ook een paar op de fotoclub bla bla figuren,met de duurste spullen en alles op de P stand ( sorry heet bij dat andere merk AV ? (maria) geloof ik,
van techniek hebben ze geen kaas gegeten en van fotograferen al helemaal niet. Gewoon lekker blijven werken met de D300 doe ik ook, (mijn D300 nu even ter reparatie in beverwijk maar dat is tie waard)
nu al weer 4 jaar met steeds mooier glas, dat geld heb ik opgespaard met uitstel van aanschaf van steeds " modernere" body's dat dan weer wel.
van techniek hebben ze geen kaas gegeten en van fotograferen al helemaal niet. Gewoon lekker blijven werken met de D300 doe ik ook, (mijn D300 nu even ter reparatie in beverwijk maar dat is tie waard)
nu al weer 4 jaar met steeds mooier glas, dat geld heb ik opgespaard met uitstel van aanschaf van steeds " modernere" body's dat dan weer wel.
- a vgastel
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Het verstandigste is dan niets te zeggen gewoon weg lopen .
Het is niet makkelijk dan is mijn d90 over twee jaar ook uit het stenen tijd perk als hij maar goede fotos maakt waar wij tevreden mee zijn.
Weet dat de d300 een zeer goede camera is laat je niet gek maken
Ben nu bezig in de oertijd met de zenith e en de lubitel 2 daar komen mooie beelden uit.
Mijn mening en de vies is altijd laat iemand in zijn waarde zulke personen moeten eerst goed nadenken voor ze iets zeggen als je als groep staat durf je meer.
De duurste lens die er bij mij bij staat is hoog uit 150 euro en de goed koopste 5 euro 35-80 mm nog een 43-86f.35 voor 12 euro dit is mijn hobby
dus laat je niet gek maken en stoor je niet wat andere denken en zeggen
Het is niet makkelijk dan is mijn d90 over twee jaar ook uit het stenen tijd perk als hij maar goede fotos maakt waar wij tevreden mee zijn.
Weet dat de d300 een zeer goede camera is laat je niet gek maken
De man achter de camera moet het doen en als hij of zij nog zo een fulframe of weet ik veel wat voor camera ze hebben en ze weten maar half hoe het ding werkt dan zal het resultaat daar naar zijn."Ouwe camera, man, uit het stenen tijdperk!" "Koop toch eens een fullframe!" "Flutlensje."
Ben nu bezig in de oertijd met de zenith e en de lubitel 2 daar komen mooie beelden uit.
Mijn mening en de vies is altijd laat iemand in zijn waarde zulke personen moeten eerst goed nadenken voor ze iets zeggen als je als groep staat durf je meer.
Deze zijn ook voor mij te duur heb via het forum enkele lezen gekocht pas nog een 35 mm f2 voor een nette prijs. En ja, kwaliteitslenzen aanschaffen is iets wat ik wel wil, maar die prijzen, hè. En wat moet ik dan écht kopen?
De duurste lens die er bij mij bij staat is hoog uit 150 euro en de goed koopste 5 euro 35-80 mm nog een 43-86f.35 voor 12 euro dit is mijn hobby
dus laat je niet gek maken en stoor je niet wat andere denken en zeggen
mvgr bert
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Een heel rare reactie.t. hurkmans schreef:Ik heb nu pas alle reacties gelezen en wil even reageren op hetgeen de heer Tuihanti schreef. Hij vroeg zich af of de hoon een gedachte in mijn hoofd was. Niet dus. Laatst stond ik het gebeuren rond de marathon van Eindhoven te fotograferen en wat verderop stonden een paar mensen met heel dure camera's en toeterlenzen interessant te wezen. Ze begonnen te lachen en te wijzen toen ze me zagen met mijn D300 en 28mm lens. Opmerkingen als: "Ouwe camera, man, uit het stenen tijdperk!" "Koop toch eens een fullframe!" "Flutlensje." en meer van dat soort onaangenaamheden. Ik ben maar maar weggelopen.
Als je hem weg wilt doen zijn er genoeg mensen te vinden, waaronder mijn persoontje.
George
Ben het eens met a vgastel maar niet met het weglopen.
Waarom?
Gewoon lekker je ding doen en negeren die hap en je er niet druk over maken.
Je kan natuurlijk altijd met een big smile vragen waar ze het spul hebben gehuurd of wanneer ze klaar zijn met afbetalen.
Dan gewoon omdraaien en lekker foto's maken.
Waarom?
Gewoon lekker je ding doen en negeren die hap en je er niet druk over maken.
Je kan natuurlijk altijd met een big smile vragen waar ze het spul hebben gehuurd of wanneer ze klaar zijn met afbetalen.

Dan gewoon omdraaien en lekker foto's maken.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
De d300 is een waardeloze camera.
Echt helemaal uit de tijd.
Gauw verkopen dat ding.
Wel even aan mij denken, ik zoek nog een body
Echt helemaal uit de tijd.
Gauw verkopen dat ding.
Wel even aan mij denken, ik zoek nog een body
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Ik heb altijd de basisaanname heb: "als je het wilt hebben en je kunt het betalen dan moet je het doen".
Fotografie is een hobbie, en hobbies mogen geld kosten (mits financieel verantwoord maar dat is ook iemands eigen verantwoordelijkheid). Dus als je een nieuw toestel wilt omdat je oude niet meer voldoet, omdat je zelf vindt dat het niet meer voldoet, of omdat je gewoon een andere wilt omdat het kan. Vooral doen. Dan kan iedereen zeggen dat je oude toestel nog prima is, kun je de grootste amateur zijn die geen flauw benul heeft van fotografie en alles op de automatische stand schiet of desnoods staat hij alleen maar in de vitrine om naar te kijken. Lekker belangrijk. Als je iets wilt hebben en kunt betalen, vooral doen!
Maar als ANDERE personen jouw apparatuur niet voldoende vinden, dan moet je daar vooral niets van aantrekken. En dat is niet altijd eenvoudig, en sommige mensen zijn hier erg gevoelig voor, andere mensen totaal niet, en de grootste groep zit waarschijnlijk ergens tussenin. Hier maken fabrikanten ook gretig ge(mis)bruik van door bij de introductie van nieuwe producten niet alleen te melden hoe goed het nieuwe is, maar vaak ook nog even aangeven de oude echt niet meer voldoet, of 'kan'.
Tenslotte zijn er weinig fotografen die zich niet zo nu en dan verlekkeren aan al dat moois dat ieder jaar op de markt komt of in de etalage ligt bij de fotowinkel. Als je het kunt betalen en wilt hebben, vooral kopen. En anders gewoon blijven verlekkeren voor de etalage
Het is tenslotte JOUW hobbie, en niet die van een ander 
Fotografie is een hobbie, en hobbies mogen geld kosten (mits financieel verantwoord maar dat is ook iemands eigen verantwoordelijkheid). Dus als je een nieuw toestel wilt omdat je oude niet meer voldoet, omdat je zelf vindt dat het niet meer voldoet, of omdat je gewoon een andere wilt omdat het kan. Vooral doen. Dan kan iedereen zeggen dat je oude toestel nog prima is, kun je de grootste amateur zijn die geen flauw benul heeft van fotografie en alles op de automatische stand schiet of desnoods staat hij alleen maar in de vitrine om naar te kijken. Lekker belangrijk. Als je iets wilt hebben en kunt betalen, vooral doen!
Maar als ANDERE personen jouw apparatuur niet voldoende vinden, dan moet je daar vooral niets van aantrekken. En dat is niet altijd eenvoudig, en sommige mensen zijn hier erg gevoelig voor, andere mensen totaal niet, en de grootste groep zit waarschijnlijk ergens tussenin. Hier maken fabrikanten ook gretig ge(mis)bruik van door bij de introductie van nieuwe producten niet alleen te melden hoe goed het nieuwe is, maar vaak ook nog even aangeven de oude echt niet meer voldoet, of 'kan'.
Tenslotte zijn er weinig fotografen die zich niet zo nu en dan verlekkeren aan al dat moois dat ieder jaar op de markt komt of in de etalage ligt bij de fotowinkel. Als je het kunt betalen en wilt hebben, vooral kopen. En anders gewoon blijven verlekkeren voor de etalage

Fin.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Heb je ook voorbeelden van het afgeven op oudere modellen door de fabrikanten zelf? Ik weet namelijk niet zo snel een voorbeeld...djunclesam schreef:Hier maken fabrikanten ook gretig ge(mis)bruik van door bij de introductie van nieuwe producten niet alleen te melden hoe goed het nieuwe is, maar vaak ook nog even aangeven de oude echt niet meer voldoet, of 'kan'.