ongemak met d7000.

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
MauritsD
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: ongemak met d7000.

Bericht door MauritsD » ma okt 31 2011 10:37 pm

hoorn666 schreef:
george013 schreef: ...Schrik niet de eerste keer.
George
Argggghhhhh, dat was schrikken. Dus toch maar een keertje schoongemaakt. Niet alles weg maar wel het meeste. Bedankt voor de tip en info.
Ik heb toen een half jaar geleden veel fotos op het forum eens extreem bewerkt met contrast en helderheid....
Het gaf mij rust dat je zelfs op de mooiste fotos, waar je echt niks op ziet, toch spots tevoorschijn kan toveren :)

Dus vooral geen zorgen om maken als je het bij normale fotografie niet ziet !

Op een gegeven moment zie je bijvoorbeeld tijdens de normale bewerking van je fotos weer eens een vlekje; dan laat je je sensor gewoon reinigen en heb je weer een tijd nergens last van.

Happy Shooting :mrgreen:
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !

hoorn666
Forumlid
Forumlid

Bericht door hoorn666 » ma okt 31 2011 11:01 pm

Nee hoor zo erg is het gelukkig niet.
Ik wilde wel een zien wat er te zien zou zijn. Ikzag dus zo'n 6 vlekjes.
Op mijn foto's zie ik daar niks van terug (ik neem foto's om er naar te kijken, niet om uit te pluizen) en ben ook met de vlekjes dik tevreden.

We kunnen elk bit/pixel wel gaan analyseren en daarna gooien we heel veel info weg door er een jpeg van te maken of door van die belachelijke software te gebruiken die je in de fotobladen ziet staan, waardoor mooie vrouwen met een echte huid en karakter er ineens als barbiepoppen uit gaan zien.
zie http://fotos.publiek.info/lelijk.png" onclick="window.open(this.href);return false;
D750, J5, D850
Best wat licht en o.a. "Golden Trio", Nikkor 80-400, Tamron 150-600, Nikkor Micro 105 en nog wat grut

MauritsD
Clublid
Clublid

Bericht door MauritsD » ma okt 31 2011 11:23 pm

hoorn666 schreef:door van die belachelijke software te gebruiken die je in de fotobladen ziet staan, waardoor mooie vrouwen met een echte huid en karakter er ineens als barbiepoppen uit gaan zien.
zie http://fotos.publiek.info/lelijk.png" onclick="window.open(this.href);return false;
Tja, als je zoveel vlekjes op je sensor hebt kun je er maar beter iets creatiefs van maken :mrgreen:
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !

hoorn666
Forumlid
Forumlid

Bericht door hoorn666 » ma okt 31 2011 11:36 pm

Zijn best wel veel vlekjes, maar ik krijg het gevoel dat ik naar een animatie(film) zit te kijken. Waarschijnlijk ben ik oud(erwets), maar ik zie toch liever het origineel met al zijn/haar schoonheidsfoutjes.
Ik denk verder dat als ik zo mijn foto's maak van mijn wederhelft (ook zo'n ouderwets woord), dat ik de opmerking krijg: "wat is er mis met me".
Gelukkig kunnen we zeggen: "ieder zijn meug" en daarom krijgen we lekker veel verschillende foto's.
D750, J5, D850
Best wat licht en o.a. "Golden Trio", Nikkor 80-400, Tamron 150-600, Nikkor Micro 105 en nog wat grut

JeroenS
Forumlid
Forumlid

Bericht door JeroenS » wo nov 02 2011 3:32 pm

george013 schreef:
JeroenS schreef:Ook ik heb even een dip gehad met m'n D7000. Camera is twee of driemaal naar Nikon geweest. Ben er nu erg blij mee.
Geen moment (meer) spijt van.
Groet, Jeroen
Kun je ook zeggen wat er aangedaan is? Ik dementeer niet, een vesrchil tussen 2 of 3 dat je bij Nikon geweest ben mag je toch niet vergeten. Plus wat is er gedaan?????

George
Dag George,

Ja er is een verschil tussen twee en drie, maar uit mijn hoofd weet ik niet meer of het twee of drie keer is geweest.
Waarom retour weet ik nog wel... vlekjes.
Aktie was schoonmaken.

Groet, Jeroen

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”