Het is ook een tombola. Vraag is dus of je die wilt spelen met een goedkope of een dure camera.D. Haaksma schreef: Het lijkt een beetje een tombola.
Ook zijn reparaties niet vrij van het tombola effect. Ik heb het bijvoorbeeld meegemaakt dat ik mijn D80, D200, 17-55 en 70-200 tegelijk heb ingeleverd vlak na aankoop met de vraag de AF af te stellen waarna achteraf bleek dat men bij beide camera's de schroefjes van de mount niet geheel had aangedraaid zodat de lens kon bewegen als je hem vastpakte. Ik heb een jaar lang alleen op f/8 of kleiner kunnen fotograferen en, voor ik het door had, voor het eerst in 30 jaar een klant moeten melden dat de foto's mislukt waren

Dat geintje heeft me meer gekost dan de nieuwwaarde van de hiervoor vermelde apparatuur bij elkaar. Het is uiteindelijk een klein foutje maar wel met grote gevolgen. Vandaar ook dat ik nooit meer een camera zonder AF Fine Tune zal kopen, want dan kan je dergelijke fouten nog opsporen en ben je niet uitsluitend afhankelijk van de een of andere schoolverlater voor de continuiteit van je bedrijf.
Sorry voor de rant, maar ja, het is een tombola.