Dag rik6230,
Op zich leuk gedaan. Maar ik sluit me bij de andere posters aan, hier kan je nog veel aan verbeteren.
Het model heeft een zeer onnatuurlijke houding. Ik herken het gebaar met de hoed natuurlijk, maar ze kijkt er niet verleidelijk bij. Als ze wat verder naar links draait met haar lichaam, de bril afzet en stiekem onder de rand van de hoed vandaan gluurt met een geheimzinnige lach zou het beter zijn.
De achtergrond is wat viezig geel. Erger nog, de kaarten ook. Ze steken daarom helemaal niet meer af tegen de achtergrond of tegen elkaar. Je zou er een harde spot (snoot met grid) op de kaarten kunnen zetten om ze het lichtste punt van de foto te maken; dat trekt meer aandacht. Door de hardheid krijg je dan ook tussen de kaarten onderling een randje schaduw. Daarnaast de achtergrond wat donkerder en met een andere kleur.
Als ik de ruis zie, heb je een te hoge gevoeligheid gebruikt of zwaar onderbelicht en later gecorrigeerd.
De huiddetails zijn teveel aanwezig. Het is net een blote buurvrouw, het mist glamour. Een beetje softer maken, kleurverzadiging wat opkrikken... maar dat kan allemaal achteraf.
Qua compositie is het niet sterk. De kaarten zitten niet in een snijpunt van de gulden snede en vallen daarom nog meer weg.
Ik ga nu alleen nog maar in op deze foto. Tips van Luc deel ik ook: een groen pokerlaken en dan alleen die roodgelakte hand die met een paar fiches speelt, terwijl je op de achtergrond of half buiten beeld nog wat kaarten ziet.
Succes!