poker

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
rik6230

poker

Bericht door rik6230 » wo jul 11 2007 5:15 pm

Mijn werkgever wil een foto voor een reclame flyer. (pokertoernooi)

Wat vinden jullie? Beide foto's zijn gemaakt met de 50 1.8.
1

Afbeelding

2
Afbeelding

groet,
Rik

Dennisdeboer

Bericht door Dennisdeboer » wo jul 11 2007 5:23 pm

Ik vind eigenlijk de vrouw de meeste aandacht trekken, de poker kaarten vielen mij niet eens zo op.
verder vind ik foto 1 het mooiste, deze is wat meer belicht, zo komt die wat proffesioneler over.
Maar ik zou foto 1 nog wel wat bijsnijden aan de onderkant zoals bij foto 2 gedaan is. misschien de kaarten nog iets zichtbaarder maken door deze iets donkerder te maken ?
De foto's vind ik wel leuk gemaakt en verzonnen. :)

Groeten, dennis

Aart
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Aart » wo jul 11 2007 5:42 pm

Mooie vrouw en een mooie scherpe foto.

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door olle_griese » wo jul 11 2007 5:48 pm

foto 1 heeft de beste uitsnede maar ik mis de linker elleboog en ik zou er een donkerder achtergrond achter zetten, dat past meer bij het spel.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

Dennisdeboer

Bericht door Dennisdeboer » wo jul 11 2007 6:15 pm

Donkere achtergrond is wel moeilijker om te creeren.
tenminste, wel als je geen studio in huis hebt.

Gr. Dennis

wouterboon

Bericht door wouterboon » wo jul 11 2007 6:27 pm

Ideetje om de vrouw onscherp te hebben en de kaarten scherp? M.i. zijn de kaarten dan meer onder de aandacht, en de vrouw blijft mysterieus...

Kan denk ik door haar de arm te laten strekken, of iets dergelijks. Verder vind ik de foto's prima.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » wo jul 11 2007 7:29 pm

Ziet er nou niemand die vieze gele kleur ? Dat zou ik eerst eens oplossen en dan proberen om 1 lamp onder de hoed te laten schijnen om zo hinderlijke schaduwen te voorkomen.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

selcuk
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door selcuk » wo jul 11 2007 7:54 pm

Probeer de spiegeling in haar bril ook weg te halen.

Gilbert1976

Bericht door Gilbert1976 » do jul 12 2007 4:28 pm

ik zou eens proberen het model met gestrekte armen vooruit de kaarten vast te laten houden, met haarzelf buiten het DOF houden op de achtergrond. dan krijg je meer nadruk op je foto's inderdaad. Ook even op je "wit" letten idd. Misschien is er nog wat bij te sturen met je witbalans, niveau's/curven. NEF geschoten? dan kan Capture ofzo nog wat mogelijkheden bieden.

MEMENTO

Bericht door MEMENTO » do jul 12 2007 7:30 pm

Vrouw is veel te prominent aanwezig. Storend omdat ik haar totaal niet aantrekkelijk vind.

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » do jul 12 2007 7:53 pm

Ik zou ook iets totaal anders proberen en misschien alleen de handen van de vrouw in beeld zoals je bij poker in je kaarten hoort te kijken. Poker tafel met groen of rood laken fiches in beeld beetje rokerig. Lijkt een cliché beeld maar je kunt daar toch wel een beetje je eigen draai aan geven.
Ik mis nu toch een beetje de directe associatie met poker... en de vrouw is ook voor mij te prominent aanwezig..

Maar wil je hem toch gebruiken dan zou ik hem hier en daar een beetje bij snoeien...
Afbeelding
Voorbeeld crop

Mocht je er een probleem mee hebben PM en dan haal ik hem direct weg...

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

ElRonno
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ElRonno » do jul 12 2007 9:02 pm

Dag rik6230,

Op zich leuk gedaan. Maar ik sluit me bij de andere posters aan, hier kan je nog veel aan verbeteren.

Het model heeft een zeer onnatuurlijke houding. Ik herken het gebaar met de hoed natuurlijk, maar ze kijkt er niet verleidelijk bij. Als ze wat verder naar links draait met haar lichaam, de bril afzet en stiekem onder de rand van de hoed vandaan gluurt met een geheimzinnige lach zou het beter zijn.

De achtergrond is wat viezig geel. Erger nog, de kaarten ook. Ze steken daarom helemaal niet meer af tegen de achtergrond of tegen elkaar. Je zou er een harde spot (snoot met grid) op de kaarten kunnen zetten om ze het lichtste punt van de foto te maken; dat trekt meer aandacht. Door de hardheid krijg je dan ook tussen de kaarten onderling een randje schaduw. Daarnaast de achtergrond wat donkerder en met een andere kleur.

Als ik de ruis zie, heb je een te hoge gevoeligheid gebruikt of zwaar onderbelicht en later gecorrigeerd.

De huiddetails zijn teveel aanwezig. Het is net een blote buurvrouw, het mist glamour. Een beetje softer maken, kleurverzadiging wat opkrikken... maar dat kan allemaal achteraf.

Qua compositie is het niet sterk. De kaarten zitten niet in een snijpunt van de gulden snede en vallen daarom nog meer weg.

Ik ga nu alleen nog maar in op deze foto. Tips van Luc deel ik ook: een groen pokerlaken en dan alleen die roodgelakte hand die met een paar fiches speelt, terwijl je op de achtergrond of half buiten beeld nog wat kaarten ziet.

Succes!

AfbeeldingAfbeelding

rik6230

Bericht door rik6230 » vr jul 13 2007 4:56 am

Dank voor jullie commentaar. Het leuke van dit soort foto's is dat je het over kan doen en dat gaat ook gebeuren. De gele kleur was mij niet eens zo opgevallen. Ook denk ik dat ik wat zorgvuldiger had moeten zijn in de nabewerking. Wat betreft het cliche beeld van rokerige ruimte; uiteraard ken ik dat beeld van televisie. Onze pokerroom, waar een honderd spelers het enkele keren per week tegen elkaar opnemen, is rookvrij en mooi helder verlicht. Voor de idee heb ik meerdere internationale pokerbladen doorgebladerd. Als je een foto in een pokerblad ziet staan (of op een poker flyer) is er al een sterke assosiatie met het spel zonder dat je het er erg dik op hoeft leggen. Mijn idee achter deze foto is een uitnodiging; de hand naar de hoed met een verwijzing naar de ultieme pokercombinatie; de royal flush. Ik ga het overdoen met jullie opmerkingen in het achterhoofd.:)

groet,
Rik

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”