Flitsen in de nacht/avond

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
george013

Re: Flitsen in de nacht/avond

Bericht door george013 » do nov 24 2011 11:11 pm

Als je googled op "second curtain flash" kom je o.a. ook deze foto tegen. Een mooi voorbeeld van SLOW en REAR. Duidelijk twee foto's zoals ik het benader. Als je dit plaat via Google zoekt, staat er ook een verwijzing bij naar NCN, een draadje van vorig jaar. Precies hetzelfde verhaal, doch Leon verhaalt dat daar op een andere manier als ik. Kom er niet zo snel achter hou ik dit moet doen.

Afbeelding

TS is in slaap gevallen.

George

nikon-Dennis

Re: Flitsen in de nacht/avond

Bericht door nikon-Dennis » do dec 15 2011 10:07 pm

Hallo allemaal,
Graag zou ik iets willen leren over het gebruik / instellen van mijn camera nikon d60 en flitser sb 900
Doe al klein jaartje hobby fotografie voor brandweerhaarlemoost.nl
Overdag maak ik mooie plaatjes maar in de avond lukt het nog niet zo.
flitser stand staat volgens mij goed TTL stand camera staat in M stand het probleem is dat ik van uit de hand schiet en niet met een statief.
Op de foto's is dan goed te zien dat stil staandbeeld prima op de foto komt alleen als er iets beweegt een brandweerman of brandweer auto
zie ik er streppen door staan. Heeft dit ook te maken met het objectief hij staat op automaat zoomen Wie kan mij helpen ?
ps heb ook nieuwe camera besteld de nikon d3100

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”