superswiegie schreef:
Nu kan ik ze (voelt een beetje als lastig vallen) vragen wat ze precies willen. Wel meer handen of minder, compositie verder overleggen, Of ik kies dat zelf.
Hoe pakt u dit aan? (normaal gesproken)
Lastig vallen? Zij willen die foto's toch.
Ik zelf zou de situatie een keer "droog" ter plekke bekijken als ze daar bezig zijn. Zelf kijken wat jouw aanspreekt, hun een paar voorstellen doen als ze zelf geen ideeën hebben en aftasten wat hen ook aanspreekt. Aan de hand daarvan beginnen.
Bij die foto op Facebook zie ik van die soort bureaulampjes waar wellicht de nagelstyliste werkt en onder die lamp de nagels bewerkt. Zal waarschijnlijk voldoende licht zijn om met dat bestaande licht details te schieten van dat nagelgebeuren (dus foto's tijdens het werk). Heb je precies de situatie ter plekke. Indien het te hard licht is op één spot, met een flitser indirect flitsen tegen die ronde witte plafonnetjes (is dat wit?) met een rood/amber gelfilter ervoor, zodat de flitser ongeveer dezelfde kleurtemperatuur heeft als die kunstlicht bureaulampjes.
Van het totaal idem met bestaand licht, eventueel nog iets ingeflitst met een rood/amber gelfilter voor de flitser.
Ik zou er niet teveel toeters en bellen bijhalen (statief en paraplu) als je nog helemaal geen ervaring hebt. Kun je niet een Nikon flitser van iemand lenen (met gel-filters erbij)? Voor het totaalplaatje kun je de kitlens gebruiken. Je zult wel een beetje hoge ISO moeten gebruiken, maar dat gaat met de D5100 prima, en omdat je schrijft dat de plaatjes voor Facebook zijn en het web, worden ze flink verkleint en merk je niets van de eventuele ruis.
Combinatie van flitser en bestaand licht zou je de flitstips van ALE hier op het forum eens kunnen doornemen.