Wel balen van de hoge reparatie kosten van de Nikon D2X, maar ja het is zoals je al aangeeft een mooie camera. Toch wel jammer dat je nu niet weet waarom de camera defect is geraakt. De firma Benel ken ik goed, ik doe zo nu en dan testen voor hun apparatuur en heb in het verleden ook spulletjes hij hun gekocht voor mijn studio. Linkstar is wel Chinees, maar zeker geen slecht merk. Wel prettig dat je goed geholpen wordt door deze firma. Even los van dit verhaal, ik snap niet dat camera fabrikanten hun sync aansluiting niet beter beveiligen tegen hoge spanningen, volgens mij is dat technisch niet zo moeilijk om er een optocoupler (dit is een licht gescheiden schakelaar) tussen de sync poort en de rest van de electronica te plaatsen, misschien neemt dat weer te veel ruimte in? Ik hoop in ieder geval dat je dit probleem niet nog eens voor je kiezen krijgt.
Groeten Michael
Problemen door externe flitskop?
Re: Problemen door externe flitskop?
Dank voor je reactie Michael. Ik snap wat je bedoeld met die optocoupler. Het zal uiteindelijk wel een kwestie van keuzes zij waarom dat er niet inzit. Maar goed, uiteindelijk was het in dit geval dus niet de oorzaak. En ja, laten we hopen dat de camera het voorlopig nog even blijft doen...
Groet,
Arnold

Groet,
Arnold
de foto wordt gemaakt áchter de camera!