F1 Testen @ Spa-Francorchamps - 10 July 2007

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » vr jul 13 2007 7:18 pm

Dank u allen voor de positieve reacties!!
Toch veel twijfel, zal ik het wel posten of niet….neeee doe maar niet, zijn eigenlijk toch wel standaard en niet zo spannend.
Tis toch altijd weer afwachten wat men er nou van vindt en of het wel goed genoeg is.

#7 is op dezelfde locatie als #8(acht) gemaakt, door een spleet (4 a 5 cm) in de vangrails…volk wat op de tribune zat en andere fotografen zullen wel gedacht hebben wat is die gek daar nou aan het schieten…zo zie je toch niks?
Haha dus wel…
Moet wel op manual focus werken en er zit vaak een waas over van het gaas.
Kun je dus pal achter de vangrail komen dan kun je perfecte platen maken. Ook leuk zo laag bij de grond is als het warm is de opstijgende hitte van het asfalt.
Je ziet gewoon de auto spiegelen in het asfalt en lekker blurrie

@Pancaran’s
FvE workshop had ik ook gelezen, binnen no-time volgeboekt.
Op zich leuk, maar denk dat ik er weinig meer leer.
Tot een jaar geleden ong. had zijn collega Daniel van den Hoek een eigen autosportforum. Hier zaten dus alleen maar freaks op, die dit kunstje ook konden.
(veel semi-prof. dat wel) dus veel getoonde foto’s daar viel je bek van open. En waren mijn foto’s ‘kiekjes’ op enkele na…
Maar dat gaf wel inspiratie om zulke foto’s zelf proberen te maken. Op een of andere manier veel van geleerd.

@Wouterboon
Idd veel is geschoten met de Nikkor 70-200 VR (+TC 2.), uiteindelijk wel fijn dat bereik in de range 200-400mm. Tenzij je een 10Mp cam hebt, dan kun je evt met minder schieten omdat je daarna toch voldoende pixels overhoudt bij het bijsnijden.
Allemaal uit het losse handje, geen monopod gebruikt (heb ik niet). Kan nog net qua gewicht en afmetingen en vertrouw op de VR.
Paar weken terug wel een monopod ervaring gehad, maar da’s toch wennen. Pannen is leuk maar alleen als je object zich vrij horizontaal beweegt. Daar gingen ze dus een beetje schuin…Enigste voordeel is dat je wel nog iets lager in je sluitertijden kunt.
Monaco aan de Maas ben ik nog nooit geweest, veeeels te druk En ik hou er niet van om een hele dag op 1 plek te staan voor foto’s. Maar daar zou ik gewoon uit de hand schieten, lekker flexibel. Denk ook niet dat je daar echt mooie meetrekkers kunt maken. Daarvoor gaan ze te langszaam en je moet redelijk goed zicht hebben. Voor een goeie meetrekker wil ik de auto al zien als ie de bocht omkomt (zie foto 8), dan is het een kwestie van focussen (omdat het toch nog ff duurt voordat ie bij mij is heeft de cam ook wat tijd ter beschikking) en volgen. En op het juiste moment afdrukken en blijven volgen. Uiteindelijk maak je dus een zwaai van dik 160 graden en afhankelijk van hoe snel het gaat, draai jij ook mee. En daar moet je mee oppassen als je 40cm aan lens voor je neus hebt. Voor je het weet raak je iemand naast je. Zou ik hem pas zien tpv. Waar die man op de stenen aan het hek staat, dan ben ik te laat.
Kzou je 18-70 ook niet vergeten…

@Olle
#2 is A; ik had net koud mijn cam uit mijn rugzak, gaat Lewis achterste voren dus dat was point en shoot.

#3, #4, #5 #9 zijn bewust op A geschoten, wilde geen meetrekker maken maar een schepe/bevroren pose. Ze gingen daar net de bocht om, dus echt veel snelheid zat er niet meer in.

#13 en #14 ook bewust in S! Ik wilde ze met een lage sluitertijd 1/200s ong. maken maar ze gingen zo ongeloofelijk tering hard voorbij dat ik geen fatsoenlijke resultaten kreeg. Dus steeds maar de sluitertijd opschroeven tot ik bij 1/1600 te pruimen resultaten kreeg. En ik besloten had, beter enkele ‘bevroren’resultaten als alles bewogen op 1/200s. Echter om nog een fatsoenlijk diafragma over te houden heb ik de ISO ook naar 800 moeten opschroeven!

#1 en #6 is idd een foutje…had S moeten zijn.

#15 is wel bewust op S, ze kwamen daar over start/finish

Een D2x lonkt…idd alleen kan hem wel betalen alleen niet te verantwoorden, zelfs 2de hands niet. Tenzij ik mijn foto’s kan verkopen….
D200 wel alleen daar moet ik nog tot Maart 2008 op wachten, dit jaar een nieuwe auto gekocht dus centje zijn op. Zal nog ff doormoeten met de D70!

Scherpte kun je idd mischien ergens missen, komt door het gaas. Als je goed kijkt (en weet) dan zie je soms ook wat donkere banen door de foto lopen. (foto 1 en 2 bijv).

Ben zelf nog nooit tijdens de officiele GP op Spa geweest…toch altijd plensregen. En veeeellls te duur en te weinig ronden.
1 keer naar de Nurburgring geweest, 2001! Jos V, Kimi R (toen nog met jeugdpuistjes en de ranja).
Ben aan het sparen voor Monaco.
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Pindar01

Bericht door Pindar01 » vr jul 13 2007 8:15 pm

Ben aan het sparen voor Monaco
Veel hoge vangrails! :( vanaf de tribune goed zicht maar wel weer eentonig! Sfeer schijnt helemaal top te zijn 8)

Van horen zeggen moet ik eerlijk bekennen ben er zelf nog niet geweest :?

Adios: Michel

AvanEijk

Bericht door AvanEijk » vr jul 13 2007 9:19 pm

Heel erg mooi!

Nummer 4 is bij mij favoriet.

Groet,

Bram

SwederD70
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » vr jul 13 2007 10:18 pm

@Pindar01
Ja, het enerzijds om Monaco een keer in levende lijve te zien...en anderzijds ik wil dat geluid van 22 F1 bakken door de straten van Monaco horen galmen!!!!! (aaaaargh kippevel trekkend en zeeeeer verslavend, dat is met niks te vergelijken).
Op Spa ook, in zijn 1 door La Source hairpin, dan stampen ze vol op dat gas, de traction control doet zijn werk en vervolgens rammen ze door 7 versnellingen heen, Eau rouge op, hoor je de motor ff zakken in geluid omdat ie daar wat meer moet trekken, in Raddilion stijgt ie weer omdat ie weer wat los komt van de baan en dan 10 seconden volgas om daarna in de verte weg te steeerrrrrvvvvveeeennnn.
Yummie!

------------------

Hm, tot nu toe nog geen uitgesproken favoriet qua foto...de een vind 1 leuk, die weer 4 enz.

KLUIV

Bericht door KLUIV » vr jul 13 2007 10:19 pm

Olav kan nog les bij je nemen...

gritje

Bericht door gritje » vr jul 13 2007 10:30 pm

Heel mooi...

SwederD70
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » vr jul 13 2007 10:41 pm

Hou op schei uit over Olav....die kan ik idd soms wel verbeteren.
In zijn beginjaren erg goed en vond ik hem ook interresant. begint nu soms wat te irriteren.

Btw. ik baal d'r eigenlijk van dat ik Chrisje A. niet meer heb zien rijden.
kep een zwak voor hem...

@Gritje
Jij hield toch ook van dressuurfoto's?
heb daar ook nog wel een paar (mooie) van....kom er nog steeds niet aan om ze af te werken en te posten.

Skippy
Moderator
Moderator
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » vr jul 13 2007 10:41 pm

SwederD70 schreef:1 keer naar de Nurburgring geweest, 2001! Jos V, Kimi R (toen nog met jeugdpuistjes en de ranja).
Nürburgring! Ik heb er 1 keer gereden met de motor en heb nu héél veel respect voor coureurs die daar hard gaan. Blinde bochten steil naar beneden arghhhhhhhhhhhh :shock:

Groet

Skippy

SwederD70
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » vr jul 13 2007 11:04 pm

Nee, da's de NordSchleiffe (voormalige F1 circuit).
Ondanks dat ik van doorrijden hou en op Zandvoort heb gereden (met mijn eigen auto) heb ik nog steeds angst om een keer op de Schleiffe te rijden :shock:
Da's echt waanzin, zeker als het nat is!

Gert Wagelaar

Bericht door Gert Wagelaar » vr jul 13 2007 11:14 pm

Prachtig

e.biemold

Re: F1 Testen @ Spa-Francorchamps - 10 July 2007

Bericht door e.biemold » vr jul 13 2007 11:14 pm

SwederD70 schreef: Wil je eens ervaren en visueel proberen voor te stellen hoe hard hij er in Canada is afgevlogen en gecrasht dan moet je in de Raddilion gaan staan en denken dat ie ipv de baan volgt keihard daar de bandenstapel in knalt!
Je ziet wel de snelheid en de zooi die eraf spat maar niet de energie waarmee het gebeurt!
Eau rouge is ook een bocht waar als het mis gaat, het echt hard gaat. Voorbeeld hiervan is Jacques Villeneuve die de bocht niet haalt terwijl hij volgas door eau rouge rijdt. Filmpje hiervan kun je hier zien:
http://www.youtube.com/watch?v=eHt5bSw84n4

Mooie foto's verder. Ben blij dat de foto van de auto van mijn favoriet merk goed gelukt is.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”