Toch veel twijfel, zal ik het wel posten of niet….neeee doe maar niet, zijn eigenlijk toch wel standaard en niet zo spannend.
Tis toch altijd weer afwachten wat men er nou van vindt en of het wel goed genoeg is.
#7 is op dezelfde locatie als #8(acht) gemaakt, door een spleet (4 a 5 cm) in de vangrails…volk wat op de tribune zat en andere fotografen zullen wel gedacht hebben wat is die gek daar nou aan het schieten…zo zie je toch niks?
Haha dus wel…
Moet wel op manual focus werken en er zit vaak een waas over van het gaas.
Kun je dus pal achter de vangrail komen dan kun je perfecte platen maken. Ook leuk zo laag bij de grond is als het warm is de opstijgende hitte van het asfalt.
Je ziet gewoon de auto spiegelen in het asfalt en lekker blurrie
@Pancaran’s
FvE workshop had ik ook gelezen, binnen no-time volgeboekt.
Op zich leuk, maar denk dat ik er weinig meer leer.
Tot een jaar geleden ong. had zijn collega Daniel van den Hoek een eigen autosportforum. Hier zaten dus alleen maar freaks op, die dit kunstje ook konden.
(veel semi-prof. dat wel) dus veel getoonde foto’s daar viel je bek van open. En waren mijn foto’s ‘kiekjes’ op enkele na…
Maar dat gaf wel inspiratie om zulke foto’s zelf proberen te maken. Op een of andere manier veel van geleerd.
@Wouterboon
Idd veel is geschoten met de Nikkor 70-200 VR (+TC 2.), uiteindelijk wel fijn dat bereik in de range 200-400mm. Tenzij je een 10Mp cam hebt, dan kun je evt met minder schieten omdat je daarna toch voldoende pixels overhoudt bij het bijsnijden.
Allemaal uit het losse handje, geen monopod gebruikt (heb ik niet). Kan nog net qua gewicht en afmetingen en vertrouw op de VR.
Paar weken terug wel een monopod ervaring gehad, maar da’s toch wennen. Pannen is leuk maar alleen als je object zich vrij horizontaal beweegt. Daar gingen ze dus een beetje schuin…Enigste voordeel is dat je wel nog iets lager in je sluitertijden kunt.
Monaco aan de Maas ben ik nog nooit geweest, veeeels te druk En ik hou er niet van om een hele dag op 1 plek te staan voor foto’s. Maar daar zou ik gewoon uit de hand schieten, lekker flexibel. Denk ook niet dat je daar echt mooie meetrekkers kunt maken. Daarvoor gaan ze te langszaam en je moet redelijk goed zicht hebben. Voor een goeie meetrekker wil ik de auto al zien als ie de bocht omkomt (zie foto

Kzou je 18-70 ook niet vergeten…
@Olle
#2 is A; ik had net koud mijn cam uit mijn rugzak, gaat Lewis achterste voren dus dat was point en shoot.
#3, #4, #5 #9 zijn bewust op A geschoten, wilde geen meetrekker maken maar een schepe/bevroren pose. Ze gingen daar net de bocht om, dus echt veel snelheid zat er niet meer in.
#13 en #14 ook bewust in S! Ik wilde ze met een lage sluitertijd 1/200s ong. maken maar ze gingen zo ongeloofelijk tering hard voorbij dat ik geen fatsoenlijke resultaten kreeg. Dus steeds maar de sluitertijd opschroeven tot ik bij 1/1600 te pruimen resultaten kreeg. En ik besloten had, beter enkele ‘bevroren’resultaten als alles bewogen op 1/200s. Echter om nog een fatsoenlijk diafragma over te houden heb ik de ISO ook naar 800 moeten opschroeven!
#1 en #6 is idd een foutje…had S moeten zijn.
#15 is wel bewust op S, ze kwamen daar over start/finish
Een D2x lonkt…idd alleen kan hem wel betalen alleen niet te verantwoorden, zelfs 2de hands niet. Tenzij ik mijn foto’s kan verkopen….
D200 wel alleen daar moet ik nog tot Maart 2008 op wachten, dit jaar een nieuwe auto gekocht dus centje zijn op. Zal nog ff doormoeten met de D70!
Scherpte kun je idd mischien ergens missen, komt door het gaas. Als je goed kijkt (en weet) dan zie je soms ook wat donkere banen door de foto lopen. (foto 1 en 2 bijv).
Ben zelf nog nooit tijdens de officiele GP op Spa geweest…toch altijd plensregen. En veeeellls te duur en te weinig ronden.
1 keer naar de Nurburgring geweest, 2001! Jos V, Kimi R (toen nog met jeugdpuistjes en de ranja).
Ben aan het sparen voor Monaco.