Nagelstudio
Re: Nagelstudio
Ik plaats de foto's na het weekeind. Ben zonder mijn computer vertrokken.
Wat betreft voor nop fotograferen; Tja ik moet ergens beginnen, ik hoop dat ze me achteraf wat voor geven. (misschien een gratis nagel behandeling;))
Wat betreft voor nop fotograferen; Tja ik moet ergens beginnen, ik hoop dat ze me achteraf wat voor geven. (misschien een gratis nagel behandeling;))
Hierbij dan toch nog de foto's
Foto 1
iso 320 55 mm f5,6 1/25sec

Foto 2
iso 320 24 mm f 4,0 1/60sec

Foto 3
iso 640 38 mm f5,0 1/80sec

Foto 4
iso 640 18mm f 3,5 1/80sec

Foto 5
iso 500 55 mm f 5,6 1/100

foto 6
iso 400 46mm f 5,6 1/60ste

foto 7
iso 1000 18mm f3,5 1/200ste

foto 8
iso 1250 55mm f8 1/80sec

Foto 9
iso 2000 18mm f5,0 1/80sec

ik ben er zelf niet tevreden over.
Foto 1
iso 320 55 mm f5,6 1/25sec

Foto 2
iso 320 24 mm f 4,0 1/60sec

Foto 3
iso 640 38 mm f5,0 1/80sec

Foto 4
iso 640 18mm f 3,5 1/80sec

Foto 5
iso 500 55 mm f 5,6 1/100

foto 6
iso 400 46mm f 5,6 1/60ste

foto 7
iso 1000 18mm f3,5 1/200ste

foto 8
iso 1250 55mm f8 1/80sec

Foto 9
iso 2000 18mm f5,0 1/80sec

ik ben er zelf niet tevreden over.
- OAK
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Nou, eigenlijk vindt ik het best wel meevallen hoor. Ik volg dit topic via Talpatalk, dus via m'n HTC, op dit schermpje van een paar inch lijkt het wel wat. Fotograferen is veel doen en proberen, dit is een goede poging.
Learn the rules like a pro, so you can break them like an artist.
(Pablo Picasso)
(Pablo Picasso)
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Als je de witbalans een beetje consistenter en beter kloppend maakt en de meeste even wat helderder maakt (veel foto's lijken mij onderbelicht!) vind ik het een prima serie voor iemand met weinig ervaring!
- Wolf
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
Ik vindt het ook nog wel een redelijke serie.
Volgende keer even de handtas van tafel en iets over die smerige radiator. Een paar mooie eindresultaat shots zijn natturlijk ook mooi voor op een site.
Volgende keer even de handtas van tafel en iets over die smerige radiator. Een paar mooie eindresultaat shots zijn natturlijk ook mooi voor op een site.
Ik zeg gewoon eerlijk: ik vind ze ook niet zo. Je keuze voor de instellingen snap ik ook niet, daar valt nog volop winst te halen.
Voorbeeld: iso 1250 55mm f8 1/80sec
Dat had met ISO1600, F/4 (kijk maar tot welke brandpuntsafstand dat gaat, dat weet ik bij dat glas niet) en 1/50e ook gelukt. Dan heb je al meer dan 3 stops winst. Als F/4 niet haalbaar is, kun je dus nog wat schuiven. Als je 1/50e niet aandurft, heb je ook nog ruimte.
Een grote scherptediepte hoeft niet bij dat soort foto's (mijn mening). Ze moeten wel erg goed belicht zijn, onderbelichting maakt dat het snel "vies" eruit gaat zien, en dat wil je juist niet bij dit soort plaatjes. Flits volgende keer bijvoorbeeld tegen die radiator aan, zodat die mooi overbelicht is en wegvalt. Kost veel oefening, dus verwacht niet dat het gelijk een volgende keer goed gaat.
Voorbeeld: iso 1250 55mm f8 1/80sec
Dat had met ISO1600, F/4 (kijk maar tot welke brandpuntsafstand dat gaat, dat weet ik bij dat glas niet) en 1/50e ook gelukt. Dan heb je al meer dan 3 stops winst. Als F/4 niet haalbaar is, kun je dus nog wat schuiven. Als je 1/50e niet aandurft, heb je ook nog ruimte.
Een grote scherptediepte hoeft niet bij dat soort foto's (mijn mening). Ze moeten wel erg goed belicht zijn, onderbelichting maakt dat het snel "vies" eruit gaat zien, en dat wil je juist niet bij dit soort plaatjes. Flits volgende keer bijvoorbeeld tegen die radiator aan, zodat die mooi overbelicht is en wegvalt. Kost veel oefening, dus verwacht niet dat het gelijk een volgende keer goed gaat.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Even je rekenwerk opnieuw doen lijkt me geen gek idee...Tom schreef:Voorbeeld: iso 1250 55mm f8 1/80sec

Of wil je de foto overbelichten?
superswiegie schreef:iso 1250 55mm f8 1/80sec

Met drie stops meer licht is ie overbelicht.Tom schreef:Voorbeeld: iso 1250 55mm f8 1/80sec
Dat had met ISO1600, F/4 (kijk maar tot welke brandpuntsafstand dat gaat, dat weet ik bij dat glas niet) en 1/50e ook gelukt. Dan heb je al meer dan 3 stops winst.
Groeten Jan
Nee, ik probeer te zeggen dat de instellingen zo 'uiterst' lijken door het hoge diafragma, en dat je gemakkelijk 3 stops winst kunt hebben. Waar je die (deels, natuurlijk) "inzet" hangt af van je voorkeur.Patrick schreef:Even je rekenwerk opnieuw doen lijkt me geen gek idee...Tom schreef:Voorbeeld: iso 1250 55mm f8 1/80sec
Of wil je de foto overbelichten?
Wellicht niet goed verwoord, maar het was wel goed bedoeld

Bedankt voor jullie reactie's
Zodra ik thuis kom vandaag ga ik kijken of ik de foto's gelijk kan krijgen, wat betreft belichting en warmte. Dan wordt het misschien al wat meer een "serie".
Ook ga ik er nog een keer langs om eeen set nagels te fotograferen die "af" zijn. Moet goed zijn voor de website.(facebook)
Hoe pak ik het gelijk maken van de foto's aan ? gezien het niet allemaal (licht technisch) goede foto's zijn, ontstaat er een situatie waarin de ene foto onderbelicht word en de andere overbelicht. --Wederom alvast bedankt voor het advies!--
Een ding is zeker ik kan nog een hoop leren. Voordeel vind het nog steeds ontzettend leuk.
Zodra ik thuis kom vandaag ga ik kijken of ik de foto's gelijk kan krijgen, wat betreft belichting en warmte. Dan wordt het misschien al wat meer een "serie".
Ook ga ik er nog een keer langs om eeen set nagels te fotograferen die "af" zijn. Moet goed zijn voor de website.(facebook)
Hoe pak ik het gelijk maken van de foto's aan ? gezien het niet allemaal (licht technisch) goede foto's zijn, ontstaat er een situatie waarin de ene foto onderbelicht word en de andere overbelicht. --Wederom alvast bedankt voor het advies!--
Een ding is zeker ik kan nog een hoop leren. Voordeel vind het nog steeds ontzettend leuk.

- Wolf
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
Werken in RAW met een grijskaart vereenvoudigt de nabewerking enorm.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Voor een beginner vind ik de belichting helemaal niet zo slecht.
Natuurlijk zit je in dit soort gevallen met 2 soorten licht, en zonder dat je gaat prutsen met kleurfilters op je flits, krijg je dat nooit goed, ook niet met een grijskaart.
Voor een beginner met beperkte mogelijkheden vind ik de foto’s technisch gezien dus niet slecht, ik weet ook niet of er echt veel meer haalbaar is.
Waar wel nog veel winst uit te halen is, is de compositie:
Foto: 1
Boeken van radiator, tas van tafel, lamp uit beeld of verder in beeld, flesjes rechts onderin uit beeld.
Foto 2:
Beetje zelfde verhaal. Daarnaast jas van stoel, en haar uit gezicht van styliste.
Foto 5: wit ding, en potje uit beeld. En vraag ze de volgende keer of ze niet misschien latex handschoenen heeft. Ook al gebruikt ze ze normaal niet, op de foto ziet het wat netter en smakelijker uit.
Foto 6: Beetje zelfde verhaal als foto 5, alle overbodige rotzooi uit beeld halen. En handschoenen aan.
Foto 7 en 8: Zie bovenstaande.
Ik begrijp dat dit hun normale werkwijze is, maar voor een nette foto die op internet staat en een mooi beeld van je bedrijf moet geven, mag je best de dingen mooier voordoen dan ze zijn. Dat is immers ook hun beroep.
Het is overigens een veel geziene beginnersfout, men ziet alleen het onderwerp, maar niet de omgeving en de achtergrond.
Terwijl juist dat juist vaak bepaald of de foto goed is of niet. Dus de volgende keer als je door de zoeker kijkt, kijk dan ook eens goed naar wat er nog meer op staat behalve je onderwerp.
Natuurlijk zit je in dit soort gevallen met 2 soorten licht, en zonder dat je gaat prutsen met kleurfilters op je flits, krijg je dat nooit goed, ook niet met een grijskaart.
Voor een beginner met beperkte mogelijkheden vind ik de foto’s technisch gezien dus niet slecht, ik weet ook niet of er echt veel meer haalbaar is.
Waar wel nog veel winst uit te halen is, is de compositie:
Foto: 1
Boeken van radiator, tas van tafel, lamp uit beeld of verder in beeld, flesjes rechts onderin uit beeld.
Foto 2:
Beetje zelfde verhaal. Daarnaast jas van stoel, en haar uit gezicht van styliste.
Foto 5: wit ding, en potje uit beeld. En vraag ze de volgende keer of ze niet misschien latex handschoenen heeft. Ook al gebruikt ze ze normaal niet, op de foto ziet het wat netter en smakelijker uit.
Foto 6: Beetje zelfde verhaal als foto 5, alle overbodige rotzooi uit beeld halen. En handschoenen aan.
Foto 7 en 8: Zie bovenstaande.
Ik begrijp dat dit hun normale werkwijze is, maar voor een nette foto die op internet staat en een mooi beeld van je bedrijf moet geven, mag je best de dingen mooier voordoen dan ze zijn. Dat is immers ook hun beroep.

Het is overigens een veel geziene beginnersfout, men ziet alleen het onderwerp, maar niet de omgeving en de achtergrond.
Terwijl juist dat juist vaak bepaald of de foto goed is of niet. Dus de volgende keer als je door de zoeker kijkt, kijk dan ook eens goed naar wat er nog meer op staat behalve je onderwerp.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Volgens mij is alles qua tips wel zo'n beetje gegeven.
Ik vind het geen slechte serie voor iemand die net begonnen is met fotograferen.
Als je dit nog eens wil doen in de nagelstudio zou ik niet gaan rommelen met extra flitsers, parapluutjes, etc. Gewoon klein beginnen en in dit geval nog eens, met de tips die hier in het topic gegeven worden
Succes!
Ik vind het geen slechte serie voor iemand die net begonnen is met fotograferen.
Als je dit nog eens wil doen in de nagelstudio zou ik niet gaan rommelen met extra flitsers, parapluutjes, etc. Gewoon klein beginnen en in dit geval nog eens, met de tips die hier in het topic gegeven worden

Succes!
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II