Nikon D3X camera

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6
florist

Re: Nikon D3X camera

Bericht door florist » wo dec 14 2011 7:18 am

Ik heb nu zelf een D300 camera en daar is de vut een beetje uit, kan niet meer snel foto’s achter elkaar maken, een enkele foto gaat ook al moeizaam en reageert veels te traag.
:?

yzf1kr
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door yzf1kr » wo dec 14 2011 7:35 am

aukedevries schreef:Wat een reacties over de D3x of de D3s.
Ik heb nu zelf een D300 camera en daar is de vut een beetje uit, kan niet meer snel foto’s achter elkaar maken, een enkele foto gaat ook al moeizaam en reageert veels te traag.
Ik maak meestal natuurfoto’s
Dus dacht ik laat ik eens naar een tweedehandse kijken, en de D700 is eigenlijk geen optie, mensen verkopen hun Nikon 300mm 2.8 objectief omdat ze over gaan op D700 met vol screensensor , of is dit gewoon een verkoop smoes??
Vandaar dat de kuise op een D3X viel, maar begrijp nu dat het geen goede kuise is voor natuurfotografie, en niet dat ik een geldboompje heb achter in de tuin, :idea: anders kocht ik ze wel nieuw!! :wink:
Nu lijkt me de D3s of de D3 een betere kuise, ik zal me over deze twee camera’s eens goed laten inlichten, of de D700 camera als ik daar ook alleen de 17-55 2.8 DX niet kan gebruiken.
Sorry, maar wat een hoop flauwekul bij elkaar. :shock:

Mijn advies, koop lekker een D3x, verkoper blij.
Jij ook blij, want je hebt géén idee waar je mee bezig bent, maar je hebt wel een top camera.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » wo dec 14 2011 7:47 am

aukedevries schreef:Ik heb nu zelf een D300 camera en daar is de vut een beetje uit, kan niet meer snel foto’s achter elkaar maken, een enkele foto gaat ook al moeizaam en reageert veels te traag.
Hier is misschien wel wat eenvoudigs aan te doen. Als de camera aan staat, druk dan eens op beide groene knopjes tegelijk. Daarna moet je wel even weer NEF terugzetten, want die is dan JPG geworden. En waarschijnlijk is je D300 dan weer de "oude" snelle rakker.

Als opvolger van een D300 kom je uit of bij een D7000 (minder professioneel) of een D700. Weer een stap verder is de D3s of de D3x.

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » wo dec 14 2011 9:38 am

aukedevries schreef:Wat een reacties over de D3x of de D3s.
Wat al gezegd wordt, dan gaat er echt iets mis. Als je graag een dikke camera wilt ben ik de laatste die je zal tegenhouden, maar de D300 is alles behalve een trage camera. Althans, een goede D300.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo dec 14 2011 9:46 am

Er zijn geen goede en slechte D300's. Ze draaien niet onder Windows waardoor ze steeds trager worden hoor! :shock:

Ik gok dat de camera op 14 bits NEF staat ingesteld. Dan is ie traag. Gewoon terug naar 12 bits en je schiet 6 a 8 fps afhankelijk van de accu(s) die je gebruikt.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » wo dec 14 2011 11:22 am

aukedevries schreef: Ik heb nu zelf een D300 camera en daar is de vut een beetje uit, kan niet meer snel foto’s achter elkaar maken, een enkele foto gaat ook al moeizaam en reageert veels te traag.
Wat een luxe, om bij wellicht een verkeerde instelling maar een andere camera te gaan kopen. Net zoiets als een ander schoon servies gaan kopen nadat je gegeten hebt inplaats van de bordjes te gaan afwassen. En wie garandeert je dat die 2e hands D3x toevallig niet verkeerd staat ingesteld? Heb je straks hetzelfde probleem met die D3x.

Als je toch geen geldboompje in je tuin hebt zoals je schrijft. Investeer dan beter in wat kennis, dat kan je veel geld besparen.
Begin voor het vergaren van die kennis bij de gebruiksaanwijzing.
Laatst gewijzigd door Léon Obers op wo dec 14 2011 11:31 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » wo dec 14 2011 2:38 pm

Patrick schreef:Er zijn geen goede en slechte D300's. Ze draaien niet onder Windows waardoor ze steeds trager worden hoor!
Dit gaat off topic, maar ik kan je een trage D200 of D300 zo demonstreren. Is een bug. Traag is dan, op de afdrukknop drukken, en na 2 tellen maakt de camera de opname. Zonder dat de zelfontspanner aan staat!. Camera op S.

Graag weer on topic.

flitslicht

Bericht door flitslicht » wo dec 14 2011 2:57 pm

Dat is waarschijnlijk de spiegelvoorontspanning die aan staat.

yzf1kr
Forumlid
Forumlid

Bericht door yzf1kr » wo dec 14 2011 3:07 pm

flitslicht schreef:Dat is waarschijnlijk de spiegelvoorontspanning die aan staat.
Inderdaad: "It is not a bug, it's a feature"

Gewoon goed de handleiding lezen.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » wo dec 14 2011 3:10 pm

flitslicht schreef:Dat is waarschijnlijk de spiegelvoorontspanning die aan staat.
.........en is inderdaad geen bug, maar gewoon een instelling van de camera, buiten de zelfontspanner om. Die twee kun je zelfs combineren zou je dat willen.
(Zelfontspanner + spiegelvoorontspanning).

yzf1kr
Forumlid
Forumlid

Bericht door yzf1kr » wo dec 14 2011 3:21 pm

Even snel online opgezocht in de handleiding, voor de D300 is dat menu optie: d9 "Exposure Delay Mode"

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Dreamlogic » wo dec 14 2011 3:28 pm

De D300(s) is toch een erg goede camera, niet?
Hoe weet je zo zeker dat-ie last heeft van defecten, Auke? Is-ie bijv. al eens ter reparatie geweest en heb je de instellingen gecheckt waar degenen boven mij over geschreven hebben? Misschien per ongeluk iets ingeschakeld?
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II

John Jansen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door John Jansen » wo dec 14 2011 8:53 pm

Staan de instellingen op 14 bit ipv 12 zie het advies van Patrick,probeer eens een nieuwe geheugen kaart deze kunnen ook achteruitgaan. Staat de camera op 's (single foto?)of op captain slow( cs? Ipv ch ) staat hij op timer? Mijn D300 is 4 jaar oud maar gaat nog als een speer 8 bps. Ik ben het met de andere forum leden eens dat je het in de instellingen zult moeten zoeken,een porche wordt ook niet langzamer omdat hij een paar ton meer gedraaid heeft tov een nieuwe,of je moet de motor opblazen maar dat merk je weer aan andere dingen. Een D 300 is semi professioneel kan makkelijk 100.000 opnamen aan en meer zonder aftands te zijn.

kibo
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door kibo » wo dec 14 2011 9:10 pm

Hans Braakhuis schreef:Hier is misschien wel wat eenvoudigs aan te doen. Als de camera aan staat, druk dan eens op beide groene knopjes tegelijk. Daarna moet je wel even weer NEF terugzetten, want die is dan JPG geworden. En waarschijnlijk is je D300 dan weer de "oude" snelle rakker.
@ Hans: wat is de logica van de twee groene knopjes?
Mijn D300s werd ook plots een stuk langzamer en ik was al bang voor sluiterproblemen oid. maar de knoppen hebben het inderdaad opgelost, gaat weer als een trein. (waarvoor dank uiteraard)

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » wo dec 14 2011 9:54 pm

kibo schreef: @ Hans: wat is de logica van de twee groene knopjes?
Een officiële methode om zelf gekozen vreemde gebruikersinstellingen te resetten. Staat in de gebruiksaanwijzing. Lees dat door om te weten welke instellingen er onder vallen, en welke niet.

Gesloten

Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”