Ik heb nu zelf een D300 camera en daar is de vut een beetje uit, kan niet meer snel foto’s achter elkaar maken, een enkele foto gaat ook al moeizaam en reageert veels te traag.

Ik heb nu zelf een D300 camera en daar is de vut een beetje uit, kan niet meer snel foto’s achter elkaar maken, een enkele foto gaat ook al moeizaam en reageert veels te traag.
Sorry, maar wat een hoop flauwekul bij elkaar.aukedevries schreef:Wat een reacties over de D3x of de D3s.
Ik maak meestal natuurfoto’s
Dus dacht ik laat ik eens naar een tweedehandse kijken, en de D700 is eigenlijk geen optie, mensen verkopen hun Nikon 300mm 2.8 objectief omdat ze over gaan op D700 met vol screensensor , of is dit gewoon een verkoop smoes??
Vandaar dat de kuise op een D3X viel, maar begrijp nu dat het geen goede kuise is voor natuurfotografie, en niet dat ik een geldboompje heb achter in de tuin,anders kocht ik ze wel nieuw!!
![]()
Nu lijkt me de D3s of de D3 een betere kuise, ik zal me over deze twee camera’s eens goed laten inlichten, of de D700 camera als ik daar ook alleen de 17-55 2.8 DX niet kan gebruiken.
Hier is misschien wel wat eenvoudigs aan te doen. Als de camera aan staat, druk dan eens op beide groene knopjes tegelijk. Daarna moet je wel even weer NEF terugzetten, want die is dan JPG geworden. En waarschijnlijk is je D300 dan weer de "oude" snelle rakker.aukedevries schreef:Ik heb nu zelf een D300 camera en daar is de vut een beetje uit, kan niet meer snel foto’s achter elkaar maken, een enkele foto gaat ook al moeizaam en reageert veels te traag.
Wat al gezegd wordt, dan gaat er echt iets mis. Als je graag een dikke camera wilt ben ik de laatste die je zal tegenhouden, maar de D300 is alles behalve een trage camera. Althans, een goede D300.aukedevries schreef:Wat een reacties over de D3x of de D3s.
Wat een luxe, om bij wellicht een verkeerde instelling maar een andere camera te gaan kopen. Net zoiets als een ander schoon servies gaan kopen nadat je gegeten hebt inplaats van de bordjes te gaan afwassen. En wie garandeert je dat die 2e hands D3x toevallig niet verkeerd staat ingesteld? Heb je straks hetzelfde probleem met die D3x.aukedevries schreef: Ik heb nu zelf een D300 camera en daar is de vut een beetje uit, kan niet meer snel foto’s achter elkaar maken, een enkele foto gaat ook al moeizaam en reageert veels te traag.
Dit gaat off topic, maar ik kan je een trage D200 of D300 zo demonstreren. Is een bug. Traag is dan, op de afdrukknop drukken, en na 2 tellen maakt de camera de opname. Zonder dat de zelfontspanner aan staat!. Camera op S.Patrick schreef:Er zijn geen goede en slechte D300's. Ze draaien niet onder Windows waardoor ze steeds trager worden hoor!
Inderdaad: "It is not a bug, it's a feature"flitslicht schreef:Dat is waarschijnlijk de spiegelvoorontspanning die aan staat.
.........en is inderdaad geen bug, maar gewoon een instelling van de camera, buiten de zelfontspanner om. Die twee kun je zelfs combineren zou je dat willen.flitslicht schreef:Dat is waarschijnlijk de spiegelvoorontspanning die aan staat.
@ Hans: wat is de logica van de twee groene knopjes?Hans Braakhuis schreef:Hier is misschien wel wat eenvoudigs aan te doen. Als de camera aan staat, druk dan eens op beide groene knopjes tegelijk. Daarna moet je wel even weer NEF terugzetten, want die is dan JPG geworden. En waarschijnlijk is je D300 dan weer de "oude" snelle rakker.
Een officiële methode om zelf gekozen vreemde gebruikersinstellingen te resetten. Staat in de gebruiksaanwijzing. Lees dat door om te weten welke instellingen er onder vallen, en welke niet.kibo schreef: @ Hans: wat is de logica van de twee groene knopjes?