The lost farm

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Werner
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

The lost farm

Bericht door Werner » za dec 17 2011 7:50 pm

Deze door ons gevonden boerderij staat al heel lang leeg. Aan de hand van de nodige papieren van de eigenaar die nog rondslingeren, blijkt hij in 1959 te zijn overleden. Hij had geen familie en alles werd onder de zussen en broers verdeeld. In een testament stond wat er naar wie moest gaan. Hij was ziek en had niet lang meer. Grond is verkocht aan de gemeente, maar het is België hè, dien doen er niet snel iets mee als er geen belang is.
Er is veel achter gelaten, maar dat vonden wij natuurlijk niet erg.....

Helaas niet groter Arthur, ze staan ook op fora voor de urbex waar je niet bij kunt, en daar is het de max. Voor mij wat makkelijker zo.... :mrgreen:

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding
http://www.urban-avp.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

geerttt

Re: The lost farm

Bericht door geerttt » za dec 17 2011 7:54 pm

Heel erg indrukwekkend dit! Dit lijkt me een heel bijzondere tak van fotografie die mij erg aan begint te spreken! :mrgreen:

Niknatuur

Bericht door Niknatuur » za dec 17 2011 7:55 pm

Allemaal mooie platen en vooral de mooie belichting spreekt me enorm aan. Een locatie die eigenlijk in Bokrijk thuis hoort.

Loeky

Bericht door Loeky » za dec 17 2011 8:04 pm

zeer mooie en emotievolle plaatjes. Ze maken me bedroefd.

yellowfish

Bericht door yellowfish » za dec 17 2011 8:19 pm

Is #4 een toilet ?
Wederom fraai, Werner.
#1 is de vertekening wel to the max. zullen we maar zeggen.

Werner
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Werner » za dec 17 2011 8:43 pm

#4 is inderdaad een soort van toilet. Deze worden meest gebruikt in verpleeghuizen of hospitaals, om naast het bed de stoelgang te kunnen verwezelijken. Netjes uitgedrukt hè, sta er zelf van te kijken. Dan hoeft de aan het bed gekluisterde bewoner niet helemaal naar de toilet te lopen. Po wordt dan geledigd door de verpleger.

#1 is gemaakt met de 8-16 van sigma op de D7000 en is een HDR. Is sta toch weer versteld van dat bescheiden objectiefje met body...

Werner
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Werner » za dec 17 2011 8:45 pm

geerttt schreef:Heel erg indrukwekkend dit! Dit lijkt me een heel bijzondere tak van fotografie die mij erg aan begint te spreken! :mrgreen:
Niet doen! Is geen ene reet aan....veel stof, vieze kleren, geur van dooie katers niet te harder, laat staan verrot voedsel, asbest etc etc...... :twisted:
Oh ja, politie.....

jac49
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door jac49 » za dec 17 2011 9:19 pm

Werner schreef:
geerttt schreef:Heel erg indrukwekkend dit! Dit lijkt me een heel bijzondere tak van fotografie die mij erg aan begint te spreken! :mrgreen:
Niet doen! Is geen ene reet aan....veel stof, vieze kleren, geur van dooie katers niet te harder, laat staan verrot voedsel, asbest etc etc...... :twisted:
Oh ja, politie.....
Reet of geen reet aan ,kan niet bommen ,maar wel prachtige opname's :lol:
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door JacTrum » za dec 17 2011 10:59 pm

Reet of geen reet, het is een prachtige serie die uitstekend laat zien hoe HDR optimaal kan worden ingezet! Complimenten.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Arthur Mol
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Arthur Mol » zo dec 18 2011 12:53 am

Erg mooi, wel in kleur houden hoor!
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » zo dec 18 2011 1:53 am

Wederom een superserie van jouw hand. #2.... Wow wat een gave bewerking heb je hier op los gelaten!!! Hier lust ik er nog wel meer van.
Chapeau,

ALE

Pssttt.... misschien een batch bestandje maken, 1 voor het Urban forum (klein) en een voor NCN en LC (= grooOOOooot) :D
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

D7000newbie
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

The lost farm

Bericht door D7000newbie » zo dec 18 2011 3:08 am

Wauw...

Kun je geen workshop organiseren voor NCN over compositie, techniek, inbraaksmoezen en nabewerking?

Ik meld mij dan direct aan!

Gr. Marcel
Nikon D7000 met MB-D11 grip, SB700 flitser, R1C1 macro flitserset, Gitzo statief en monopod.
Nikon objectieven: 10-24mm f/3.5-4.5G | 18-105mm f/3.5-5.6G | 70-300mm f/4.5-5.6G | 35mm f/1.8G | 50mm f/1.4G | 85mm f/1.4G | 105mm f/2.8G Micro | TC-17 convertor

Johnnie_D5100

Bericht door Johnnie_D5100 » zo dec 18 2011 9:04 am

Ongelofelijk dat dit soort locaties nog bestaan en vrijwel ongemoeid zijn gelaten, alsof je terug keert in de tijd!! Erg mooi gedaan!

Mvg!

Goodje

Bericht door Goodje » zo dec 18 2011 12:04 pm

Zeer mooie platen maar vraagje zijn broer en zus geen familie? :ugeek:
Maar hoe vind je zo iets super?
De gemiddelde anthiek boer zou ook gek worden, die trok het gelijk leeg :ugeek:
Laatst gewijzigd door Goodje op zo dec 18 2011 1:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

yellowfish

Bericht door yellowfish » zo dec 18 2011 1:14 pm

Werner schreef:#4 is inderdaad een soort van toilet. Deze worden meest gebruikt in verpleeghuizen of hospitaals, om naast het bed de stoelgang te kunnen verwezelijken. Netjes uitgedrukt hè, sta er zelf van te kijken. Dan hoeft de aan het bed gekluisterde bewoner niet helemaal naar de toilet te lopen. Po wordt dan geledigd door de verpleger.

#1 is gemaakt met de 8-16 van sigma op de D7000 en is een HDR. Is sta toch weer versteld van dat bescheiden objectiefje met body...

Hahahahaha....heel netjes idd.
Met de vertekening doel ik op de de rechter la in de foto.

Workshop....mensen, dit is een tak van sport die je het liefst je eigen partner niet eens vertelt, laat staan......(!)(?)

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”