Nikon D7000 van grijze markt :-(
Re: Nikon D7000 van grijze markt :-(
Heb een aantal jaren geleden een grijze D2x gekocht bij Konijnenberg in Den Ham, na zo'n 20.000 opnames begaf de sluiter het, binnen de garantie periode. Terug met de camera naar Konijnenberg, zij hebben hem opgestuurd naar Nikon Duitsland en ik had hem binnen een week terug met een nieuwe sluiter.
Geen enkel probleem!!
Je eerste aanspreekpunt bij problemen is de winkelier, die registratie bij Nikon en hun mooie certificaten zegt me helemaal niets.
Groeten Jan
Geen enkel probleem!!
Je eerste aanspreekpunt bij problemen is de winkelier, die registratie bij Nikon en hun mooie certificaten zegt me helemaal niets.
Groeten Jan
- D7000newbie
- Forumlid
- Contacteer:
Tsja, nu heb ik mijn auto uit Duitsland geïmporteerd (Audi), maar Pon Nederland weigert toch echt de Europese garantie na te komen! Er is een verschil tussen recht hebben en recht krijgen...henkk schreef: Een autodealer mag naar ik ooit heb begrepen ook geen onderhoud of (fabrieks-)garantie weigeren aan iemand die een auto uit bijv. Denemarken heeft geïmporteerd.
Een rechtzaak voor een reparatie van een D7000 loont waarschijnlijk de moeite niet (nog los van de doorlooptijd).
Gr. Marcel
Laatst gewijzigd door D7000newbie op zo dec 18 2011 2:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon D7000 met MB-D11 grip, SB700 flitser, R1C1 macro flitserset, Gitzo statief en monopod.
Nikon objectieven: 10-24mm f/3.5-4.5G | 18-105mm f/3.5-5.6G | 70-300mm f/4.5-5.6G | 35mm f/1.8G | 50mm f/1.4G | 85mm f/1.4G | 105mm f/2.8G Micro | TC-17 convertor
Nikon objectieven: 10-24mm f/3.5-4.5G | 18-105mm f/3.5-5.6G | 70-300mm f/4.5-5.6G | 35mm f/1.8G | 50mm f/1.4G | 85mm f/1.4G | 105mm f/2.8G Micro | TC-17 convertor
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Dus, zoals in het begin van dit draaje al vermeld. Ff contacten met winkelier om er zeker van te zijn dat er geen problemen zijn met garantie. Dan is er verder geen probleem.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso
Groet Giso
- anita.v
- Forumlid
- Contacteer:
Is de garantie van Nikon dan niet "Wereldwijd"??
Zeker de objectieven.....van de camera's ben ik niet zeker?
Zeker de objectieven.....van de camera's ben ik niet zeker?
D700 + objectieven tussen 14mm en 200mm + flitslicht
http://www.flickriver.com/photos/ajev/p ... teresting/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickriver.com/photos/ajev/p ... teresting/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt allemaal voor jullie talrijke reacties! 
Gisteren een e-mail gestuurd. Nu dus maar afwachten tot morgen, maandag.
Weet er soms iemand of je 2 + 2 Jaar Garantie van Foto Konijnenberg ook nog na de aankoop kunt aanschaffen? Of dien je dit onmiddelijk te doen? Ik heb eens op hun website gekeken en kan hier geen bevredigend antwoord op vinden.
Het zal waarschijnlijk allemaal wel in orde komen, en niet zo erg zijn als ik eerst dacht.

Gisteren een e-mail gestuurd. Nu dus maar afwachten tot morgen, maandag.
Weet er soms iemand of je 2 + 2 Jaar Garantie van Foto Konijnenberg ook nog na de aankoop kunt aanschaffen? Of dien je dit onmiddelijk te doen? Ik heb eens op hun website gekeken en kan hier geen bevredigend antwoord op vinden.
Het zal waarschijnlijk allemaal wel in orde komen, en niet zo erg zijn als ik eerst dacht.
Nikon D7000 | Nikon MB-D11 | Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS | Sandisk Extreme PRO SDHC 8GB 45MBs | Lastolite Circular Reflector
:mrgreen:Tuihanti schreef:De reclame camapagne I AM A Nikon moeten ze ook ff aanpassen.
I AM A GERMAN NIKON, I AM A DUTCH NIKON, I AM A POLISCH NIKON.
Er zit nu eenmaal verschil tussen.
Garantie is toch wel handig zoals ik nu weet van mijn recente ervaring.
Vandaag bericht terug gehad van Foto Konijnenberg uit Nederland.
Voor mij veranderd er helemaal niets. Ik recht op 2 jaar garantie zoals wettelijk voorzien.
Ik kan zelfs nog 2 jaar bijkopen zodat ik 4 jaar totale fabrieksgarantie heb, en zodoende dus helemaal geen onderzoekskosten, geen transportkosten en geen reparatiekosten heb tijdens deze periode.
Nogmaals bedankt voor alle hulp!
Voor mij veranderd er helemaal niets. Ik recht op 2 jaar garantie zoals wettelijk voorzien.
Ik kan zelfs nog 2 jaar bijkopen zodat ik 4 jaar totale fabrieksgarantie heb, en zodoende dus helemaal geen onderzoekskosten, geen transportkosten en geen reparatiekosten heb tijdens deze periode.

Nikon D7000 | Nikon MB-D11 | Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS | Sandisk Extreme PRO SDHC 8GB 45MBs | Lastolite Circular Reflector
Ik zou ook niet weten waarom je daar recht op zou moeten hebben. Als ik bij Mediamarkt in Belgie iets koop, dan hoeft Dixons in Nederland me toch ook niet te helpen met de garantieafhandeling?D7000newbie schreef:Tsja, nu heb ik mijn auto uit Duitsland geïmporteerd (Audi), maar Pon Nederland weigert toch echt de Europese garantie na te komen! Er is een verschil tussen recht hebben en recht krijgen...henkk schreef: Een autodealer mag naar ik ooit heb begrepen ook geen onderhoud of (fabrieks-)garantie weigeren aan iemand die een auto uit bijv. Denemarken heeft geïmporteerd.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Tja Audi he
Bij BMW geen last van over de gehele wereld garantie en een super service.
Bij BMW geen last van over de gehele wereld garantie en een super service.
- D7000newbie
- Forumlid
- Contacteer:
Audi garantie loopt in Nederland altijd via de officiele importeur, en dat is Pon. Dit geldt onder Europees recht ook voor geïmporteerde auto's. Alleen weigert Pon dit na te komen omdat ze dan geen vergoeding krijgen uit Duitsland. Volgens het garantieboekje en Duitse dealer heb ik gewoon recht op herstel van fabrieksfouten.Tom schreef:Ik zou ook niet weten waarom je daar recht op zou moeten hebben. Als ik bij Mediamarkt in Belgie iets koop, dan hoeft Dixons in Nederland me toch ook niet te helpen met de garantieafhandeling?D7000newbie schreef:Tsja, nu heb ik mijn auto uit Duitsland geïmporteerd (Audi), maar Pon Nederland weigert toch echt de Europese garantie na te komen! Er is een verschil tussen recht hebben en recht krijgen...henkk schreef: Een autodealer mag naar ik ooit heb begrepen ook geen onderhoud of (fabrieks-)garantie weigeren aan iemand die een auto uit bijv. Denemarken heeft geïmporteerd.
Pon gaf (via de NL dealer) aan dat als ik de auto niet had geimporteerd en een Duits kenteken op de auto had laten zitten ik wel zou worden geholpen. Dit protectionisme is natuurlijk verboden. Ik zal naar de rechter moeten om dit daadwerkelijk af te dwingen... Kortom, veel gezeur, lange doorlooptijd, en reken op hoger beroep omdat de importeur zijn regio wil afschermen tegen parallel import.
Anyhow, dit is meer iets voor de coffee corner...
Nikon D7000 met MB-D11 grip, SB700 flitser, R1C1 macro flitserset, Gitzo statief en monopod.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Dat is mooi, want Konijnenberg is ook verantwoordelijk voor die garantie.Ivan schreef:Vandaag bericht terug gehad van Foto Konijnenberg uit Nederland.
Als er dus iets mis is moet je inderdaad bij hun zijn.
Zij gaan dan het probleem voor je oplossen, maakt voor jou niet uit wat ze dan doen.
In een foto zaak in België werd door een klant aanspraak gemaakt op wereldwijde garantie op zijn defecte camera, door de klant gekocht in Azië. De camera wordt door de foto zaak naar de importeur opgestuurd. De importeur stopt de camera in een pakket, en stuurt deze naar Japan toe onder het mom "ja, inderdaad, wereldwijde garantie, die verlenen ze maar in Japan". Klant kan 8 maanden wachten voordat deze zijn camera terug krijgt. Importeur wast zijn handen in onschuld, er staat namelijk niets in de voorwaarden over een reparatie termijn...D7000newbie schreef:Audi garantie loopt in Nederland altijd via de officiele importeur, en dat is Pon. Dit geldt onder Europees recht ook voor geïmporteerde auto's. Alleen weigert Pon dit na te komen omdat ze dan geen vergoeding krijgen uit Duitsland. Volgens het garantieboekje en Duitse dealer heb ik gewoon recht op herstel van fabrieksfouten.
Volgens mij is het zo dat de garantie verleend diend te worden door de verkoper, dus de winkel en het is zijn probleem hoe hij hem gemaakt krijgt.
Je moet je nooit laten afdoen met stuur hem maar op naar de fabrikant, want jij heb niks vandoen met de fabrikant jij bent klant van de winkel.
Je moet je nooit laten afdoen met stuur hem maar op naar de fabrikant, want jij heb niks vandoen met de fabrikant jij bent klant van de winkel.

Klopt. Koopovereenkomst met de winkel. Maakt niet uit of het grijze import is of niet de winkel blijft aanspreekpunt.
Grijze import is niet slechter of beter. Het zijn exact dezelfde producten uit dezelfde fabriek. Alleen de importeur verdient er niets aan en vaak is het voor de inkoper goedkoper. Maar om dan een product voor dezelfde prijs aan te bieden als de "nederlandse importeur prijs" aan te bieden is niet correct.
Voorheen zag ik op websites soms hetzelfde product met 2 prijzen. Er stond toen duidelijk bij of het een "nederlands importeur" product was of niet. De prijzen waren verschillend en dan kan je als consument een bewuste keuze maken. Ik zie dat niet zoveel meer.
Grijze import is niet slechter of beter. Het zijn exact dezelfde producten uit dezelfde fabriek. Alleen de importeur verdient er niets aan en vaak is het voor de inkoper goedkoper. Maar om dan een product voor dezelfde prijs aan te bieden als de "nederlandse importeur prijs" aan te bieden is niet correct.
Voorheen zag ik op websites soms hetzelfde product met 2 prijzen. Er stond toen duidelijk bij of het een "nederlands importeur" product was of niet. De prijzen waren verschillend en dan kan je als consument een bewuste keuze maken. Ik zie dat niet zoveel meer.
Het is al door meerdere mensen aangegeven. Ik zou me ook niet te druk maken.
Een beetje winkel staat in voor de garantie van het product dat hij verkoopt.
Het overleggen van de kassabon zou dan voldoende moeten zijn. Dit dus idd even overleggen
met desbetreffende winkel.
Daarnaast is het ook veel makkelijker. Je betaald in een winkel iets meer, dan bijvoorbeeld online,
juist om deze service. Waarom zou je dan zelf moeilijk gaan doen?
Tip: even een kopie van de kassabon maken. Deze is na verloop van tijd niet meer te lezen
Een beetje winkel staat in voor de garantie van het product dat hij verkoopt.
Het overleggen van de kassabon zou dan voldoende moeten zijn. Dit dus idd even overleggen
met desbetreffende winkel.
Daarnaast is het ook veel makkelijker. Je betaald in een winkel iets meer, dan bijvoorbeeld online,
juist om deze service. Waarom zou je dan zelf moeilijk gaan doen?
Tip: even een kopie van de kassabon maken. Deze is na verloop van tijd niet meer te lezen
D90 + Nikon 18-105 + Nikon 70-300