Dus daar lag het volgens mij niet aan...wat me wel opviel is de zeer acurate AF bij de D7000 en ik denk wel dat ge de nodige instellingen en testen moet doen eer je voor jezelf de juiste keuze qua AF-instellingen hebt gevonden....ik had ook zeer veel last van overbelichting...moest telkens de lichtmeter op -1.7 zetten om dit te voorkomen....plus al mijn lenzen heb ik toen getest en op elke stand in de fine-tunning zowel naar +20 tot -20 echter niet echt een verbetering t.o.v. wat ik gewoon was met mijn D90.
Ik kreeg er zelf geen scherpe foto uit op statief!!
Heb toen naar fotozaak geweest en mijn verhaal gedaan...deze hebben mijn D7000 opgestuurd naar Nikon en na 4 weken had ik hem pas terug met de melding "AF afgesteld en licht meter nagekeken en geeikt" alles was in orde...
Heb toen ik thuis kwam terug getest en weer met geen bevredigend resultaat...echt spijtig vond ik dat en had zo een spijt dat ik mijn goedwerkende D90 verkocht had.
Ik ben toen wat panikerig en een beetje boos terug gegaan naar de fotozaak en ze hebben me toen een nieuwe D7000 gegeven....na thuiskomst en de nodige testen was dit weer een serieuze telleurstelling...dus voor 3de maal terug naar fotozaak serieus gefustreerd nu,zeiden ze hem weer op te sturen naar Nikon....

Toen heb ik de knoop doorgehakt en hem terug van de hand gedaan en me weer een D90 aangeschaft en van de eerste klik terug scherpe mooie foto's....echt een verademing...
Met dit verhaal wil ik zeker niet de D7000 afbreken maar volgens mij waren de eerste modellen vele met gebreke....spijtig want qua mogelijkheden had de D7000 heel wat te bieden vond ik....
@ Paulus je mag ook niet iedereen beoordelen op onkunde vind ik....het is niet omdat je geen scherpe foto uit de D7000 kan halen dat het altijd aan de fotograaf ligt...
Ik geef toe dat ik er ook al eens naast zit met mijn D90 en dan weet ik perfect wat ik fout deed dit had ik niet met mijn D7000 en dat maakte me zo wanhopig....
Ik denk dat er in de eerste D7000 bij sommigen nog serieuze kinderfouten inzaten en er daardoor mindere exemplaren op de markt waren....je leest heel veel treats van mensen die problemen hebben met finetuning en de AF van de D7000 dat het geen toeval kon zijn denk ik....
In ieder geval wat ik wel weet is dat een collega in de club nu ook een D7000 heeft gekocht en bij deze zien de foto's er wel scherper uit dan bij mijn D7000 toen.
ik blijf mijn D90 nu nog een tijdje trouw want ben een beetje mijn vertrouwen kwijt in het steeds maar nieuwer worden van toestellen....plus ik was mooi meer dan 1000 euro kwijt voor de body alleen van de D7000...dat is dan toch wel een beetje normaal vind ik dat je wat telleurgesteld zijt als het niet naar behoren werkt...en ook niet na alle raad op te volgen..
Hierbij mijn mening over wat ik meemaakte toen met mijn D7000...
Nogmaals don't shoot me...ik breek geen enkele camera af....maar wil wel gehoord worden als je met zo'n problemen zat en geen uitweg vond....
Aan allen prettige feesten en veel fotoplezier....in 2012.
grtz
Chicco