In de toekomst kan je dit soort dingen beter buiten de club om organiseren, en aan clubleden aanbiedden, en ook duidelijk vermelden dat het geen club activiteit is.Blacksheep schreef:Het is absoluut geen belangenverstrengeling. Ik ben degene die de workshop wil organiseren en daarvoor vraag ik een professioneel iemand dit te doen. Als deze persoon het voor een zeer gereduceerd tarief doet, dan vind ik dat al heel coulant. Perslot van rekening moet de fotograaf van zijn inkomsten leven en dan kun je niet verwachten dat de workshop gratis gegeven wordt. Het is per slot van rekening een hele dag!yzf1kr schreef:
Tja, moeilijk verhaal.
Ik vindt inderdaad dat wanneer een clublid iets in clubverband doet, zijn uren gratis moeten zijn.
Kosten van de huur van de locatie etc hangen een beetje af van of het een gratis club is, of dat leden contibutie betalen. Als er contributie betaald wordt, dan moeten dit soort dingen uit de clubkas.
Het feit dat meneer lid is van 5 verschillende clubs vind ik al verdacht. En geeft mij het vermoeden dat hij lid is om er geld aan te verdienen.
Als dat zo is, dan moet hij zijn workshops maar buiten de club om tegen gereduceert tarief aanbiedden aan de clubleden.
Het wordt "NIET"in clubverband gedaan. Ik organiseer het en vraag iemand deze workshop te geven. Het is absoluut GEEN belangenverstrengelin. Dus nogmaals het is een professionele fotograaf die van de inkomsten moet leven en dan toch zo vriendelijk is, de workshop voor een "zeer"gereduceerd te geven.
Dus als hij het zelf organiseert en aanbied aan clubleden, dan moet er betaald worden,
Maar als er iets onder de clubvlag georganiseerd wordt, dan zou een lid het gratis moeten doen.
Zoals jullie het nu doen, geeft het gewoon het vermoeden van belangenverstrengeling. En dat moet je voorkomen.
Dan voorkom je dit soort discussies.