Sigma vs nikkor

Discussies over macro/micro objectieven
PvGessel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Sigma vs nikkor

Bericht door PvGessel » ma jan 09 2012 11:09 pm

Patrick schreef:Al eens gedacht aan een twedehands objectief Peter? Dan schrijf je er niet zoveel op af en kan je naar hartelust proberen of het iets voor je is.

Ik koop trouwens vrijwel altijd mijn objectieven tweedehands.
Nou Patrick, ik heb idd wel gekeken naar een tweedehands, met de nadruk op gekeken.Het klinkt voor sommigen misschien raar in de oren maar ik ben daar een beetje huiverig voor. Nogmaals het hoeft niet natuurlijk maar ik heb er slechte ervaring mee en hou er geen goed gevoel aan over. Het zit bij mij gewoon tussen de oren dat ik dat niet aan durf. Iig bedankt voor je tip. :frown:
M.v.g Peter.

D750 met wat Sigma ART glas.

PvGessel
Forumlid
Forumlid

Bericht door PvGessel » ma jan 09 2012 11:32 pm

Mzpeter schreef: Nikon zal gaan, mits zijn of haar budget daar toereikend voor is. Welnu ik ga hier ter plekke de knoop doorhakken en jullie zeggen dat het de Nikon gaat worden
:|
Mzpeter schreef: maar het wordt toch de sigma vrees ik.. )
:( :P :P

....je weet het echt niet meer he kerel? ik sluit het draadje.

Allen bedankt voor het advies. Gegroet. :oops:
M.v.g Peter.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma jan 09 2012 11:51 pm

Mzpeter schreef:Klein rondje webshop voor de Sigma AF 105mm f/2.8 EX DG OS HSM ( ik wordt gek van die
codes)
bij KE €632,- incl. verzendkosten
Bij Nu punt en el €679,-
Bij de "gereedschapmaker " in A'doorn € 729,-
Verschil tussen laag en hoog is dus zo'n €97,-
Dat is nogal wat. Bij de goedkoopste krijg je trouwens 5 jaar garantie en bij de duurste nog niet eens een zakje om hem in te vervoeren!! Nou ja...!!
Als dit de prijzen van de Sigma zijn, dan zou ik er niet eens over peinzen. Dan zou ik altijd de Nikon nemen.

Ik nam trouwens aan dat je voor de versie van Sigma keek zonder OS. Die is toch een stuk goedkoper, en OS is wel handig, maar meestal helemaal niet nodig. Naast het feit dat het juist in het macrobereik nauwelijks werkt.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

PvGessel
Forumlid
Forumlid

Bericht door PvGessel » di jan 10 2012 3:08 pm

patrick schreef:.....Ik nam trouwens aan dat je voor de versie van Sigma keek zonder OS. Die is toch een stuk goedkoper, en OS is wel handig, maar meestal helemaal niet nodig. Naast het feit dat het juist in het macrobereik nauwelijks werkt.
Ohh :? dan heb ik mij niet goed uitgedrukt. Nee waar het mij om gaat is dat ik macro heel facinerend vind maar dat de lens zeker ook wel voor andere dingen gebruikt gaat worden. En hopelijk nog wel voor een groot aantal jaartjes. Ik heb een statief dus idd dan heb ik die OS niet nodig. Maar zoals gezegd ik zal hem zeker ook voor andere zaken gaan gebruiken. Zonder OS is idd veel goedkoper.
De prijzen die ik opgesomt had waren Sigma lenzen. Als je het goed beschouwd dan liggen Sigma en Nikon voor die bewuste lens niet erg ver uit elkaar ja. Had het niet zo in de gaten.
De Nikkor`s AF-S 105mm f/2.8G VR II zijn momenteel slecht te krijgen. Als ze op voorraad liggen dan ligt de prijs rond de 750,- euro en hoger.
Ze staan wel voor minder maar die zitten zgn. in bestelling. Hoelang moet ik nog wachten totdat hij geleverd kan worden? Ze kunnen mij er geen zinnig antwoord op geven. Als lokkertje zeggen ze zo eind januari... maar kunnen ze dat waarmaken??? Joost mag het weten. Als je geen haast hebt is er niets aan de hand maar het moet niet te lang gaan duren..of ik moet ruim 750,00 euro neertellen...snap je mijn standpunt? Hij staat wel voor minder op de webshops maar ze hebben hem niet.

morgen, woensdag heb ik de Nikon105 VRII micro van mijn neefje even mijn body. Kan ik effe uitproberen hoe het voelt..
M.v.g Peter.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » di jan 10 2012 3:15 pm

Zelfs als je er 750 voor neer moet leggen zou ik altijd de Nikon kiezen. Die 100 Euro verschil maak je bij een eventuele verkoop direct weer makkelijk goed!

Ik zou kiezen uit de niet-OS versie van SIgma, de Tamron 90mm, de Tokina 100mm en de Nikon 105VR. Indien niet de Nikon, dan zou ik eens kijken in een grotere winkel. Kijken welke je bevalt. Ze zijn allemaal prima.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Mtijn79

Bericht door Mtijn79 » di jan 10 2012 7:09 pm

Jup, ook ik ben aan het wachten tot KE de nikon weer heeft. Altijd fijn 5 jaar garantie (niet dat je dat nodig zal hebben, maar toch)

PvGessel
Forumlid
Forumlid

Bericht door PvGessel » di jan 10 2012 11:09 pm

Patrick schreef:Zelfs als je er 750 voor neer moet leggen zou ik altijd de Nikon kiezen. Die 100 Euro verschil maak je bij een eventuele verkoop direct weer makkelijk goed!

Ik zou kiezen uit de niet-OS versie van SIgma, de Tamron 90mm, de Tokina 100mm en de Nikon 105VR. Indien niet de Nikon, dan zou ik eens kijken in een grotere winkel. Kijken welke je bevalt. Ze zijn allemaal prima.
Ik had me voorgenomen om als ik ooit extra lenzen zou aanschaffen, ik voor Nikon zou kiezen. Ben er nu wel achter dat er ook hele goede en misschien soms wel betere objectieven op de markt zijn dan alleen nikon. Desondanks heb ik me bij een aantal shops ingeschreven voor die 105 nikon vr. Het verplicht mij tot niets maar geeft me nu wel effe de ruimte om de alternatieven op mijn gemak te bekijken en uit te proberen. Daarvoor moet ik wel mijn dorp verlaten en mij in jungle begeven die men in de volksmond " grote stad" noemt maar ach, zo erg zou het toch niet zijn...????? :lol: :P
M.v.g Peter.

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door André » wo jan 11 2012 1:05 pm

Hier staat een nieuwe 105VR (Nikon) te koop voor 599,-- Ik zou zeggen, sla je slag. Ik ken het bedrijf verder niet, dus ook geen idee hoe betrouw ze zijn.

http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/fot ... ind=2&fs=1
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo jan 11 2012 5:34 pm

André schreef:Hier staat een nieuwe 105VR (Nikon) te koop voor 599,-- Ik zou zeggen, sla je slag. Ik ken het bedrijf verder niet, dus ook geen idee hoe betrouw ze zijn.
De advertentie bestaat al niet meer. Daar was vast een goede reden voor... :roll:

Steven

Bericht door Steven » wo jan 11 2012 6:03 pm

Patrick schreef:
André schreef:Hier staat een nieuwe 105VR (Nikon) te koop voor 599,-- Ik zou zeggen, sla je slag. Ik ken het bedrijf verder niet, dus ook geen idee hoe betrouw ze zijn.
De advertentie bestaat al niet meer. Daar was vast een goede reden voor... :roll:
Advertentie had een andere URL gekregen en je vind hem nu hier

Zij hebben vaker goede prijzen en je kunt ze gewoon afhalen. Lijkt mij geen risico dan.

PvGessel
Forumlid
Forumlid

Bericht door PvGessel » wo jan 11 2012 6:15 pm

Andre bedankt dat je mij hebt willen helpen met het zoeken, echter Patrick was me net een slag voor om hierop te reageren. Ik krijg ook idd hetzelfde bericht dat de advertentie niet meer bestaat. Helaas maar toch bedankt .

Ik kan wel melden dat ik vandaag de Nikon 105 macro VR f 1:2.8 ED van mijn neefje even op mijn D5100 body heb mogen plaatsen. WOW..!!! wat een lens en snel dat ie is!! maar dat probeerden jullie mij al de hele tijd duidelijk te maken. Mijn neef heeft ook even laten zien wat nu het wezenlijke verschil is van deze fullframe lens op een DX body(D5100) en een FX body (D700) Foto genomen van een lensdop, van zelfde afstand genomen zie je bij de DX dat het beeld geheel gevuld is en bij de FX zie je meer "gebied of foto" om de lensdop heen. Het was voor mij een hele duidelijke praktijk voorbeeld. (note: Ik ga de foto hier niet plaatsen).
Ik ga voor deze lens!! Het heeft mij zeer geholpen een keus te maken mede ook dankzij jullie adviezen en wijze raad om eindelijk die hardnekkige knoop door te hakken.

En dan komt de volgende vraag....."En ga je dan nu niet die andere alternatieven uitproberen zodat je goed vergelijkingsmateriaal in handen hebt???" NEEN, want dan bestaat voor mij de kans dat ik weer ga twijfelen omdat de ene lens dit heeft en de andere weer dat.
A.s. vrijdag kan ik hem in Den Bosch ophalen bij Verschoore. Niet het koopje van de week maar goed ik zal er jaren mee vooruit kunnen.

Bedankt voor jullie raad en advies.

Groetjes, Peter
M.v.g Peter.

Steven

Bericht door Steven » wo jan 11 2012 6:21 pm

Je kan nog even kijken bij de advertentie Peter, je kunt hem daar ook gewoon ophalen maar dan voor €600,00 ik zou er even een belletje aan wagen :-) de juiste URL staat in mijn vorige bericht. Denk dat we samen op het zelfde moment aan het typen waren:-)

PvGessel
Forumlid
Forumlid

Bericht door PvGessel » wo jan 11 2012 6:30 pm

Steven schreef:
Patrick schreef:
Advertentie had een andere URL gekregen en je vind hem nu hier

Zij hebben vaker goede prijzen en je kunt ze gewoon afhalen. Lijkt mij geen risico dan.
Hoi Steven

Je bent mij weer voor met reageren op bericht van Andre. Ik had al gereageerd en zag nu jouw bericht. Heb het eens bekeken maar ik ben niet zo gecharmeerd van de manier van aanbieden. Als het je helemaal niets kunt schelen dan koop je die lens gewoon en gaat hem bij de aanbieder afhalen. Mij bekruipt dan altijd het gevoel dat er iets zwaars in de doos zit en bij thuiskomst blijkt dat het geen lens is maar een baksteen. Een wisseltruc? ik weet het niet. Ze laten je de goede lens zien en "pakken hem wel even voor je in". Misschien ga ik erg kort door de bocht en hoeft het helemaal niet zo te gaan maar je wordt niet voor niks gewaarschuwd op marktplaats e.d. Voor mij TE MOOI om waar te zijn gezien de prijzen op dit moment. Ik kan ook niet vinden of dit in-of excl. btw is.
Waaraan kan je zien of dit een lens is uit Europa en niet uit b.v. uit de USA o.i.d.???

Maar toch bedankt voor de tip hoor.
M.v.g Peter.

Steven

Bericht door Steven » wo jan 11 2012 6:46 pm

Hij heeft zoveel te koop, al jaren actief op MP en ik zie hem ook geregeld voorbij komen dus ik denk dat je je geen zorgen hoef te maken over een wisseltruc of zo. :) prijzen MP zijn gewoon incl.

Uiteraard kun je gewoon even bellen en vragen hoe het zit met de herkomst. Of het "grijze" lensen uit de parallelimport zijn of gewoon Nederlands en dus 2 jaar nikon garantie. Vraag desnoods even naar een serienummer en bel NSP om het te checken. Zat manieren om een miskoop uit te sluiten hoor. Maar als je er geen goed gevoel bij hebt moet je het zeker niet doen :-)

Zolang marktplaats en ebay bestaan koop ik er al. Ik koop eigenlijk alleen mijn boodschappen nog bij AH, de rest vrijwel allemaal via het internet. Zowel veilingsites als webshops.

PvGessel
Forumlid
Forumlid

Bericht door PvGessel » wo jan 11 2012 8:24 pm

Steven schreef:Hij heeft zoveel te koop, al jaren actief op MP en ik zie hem ook geregeld voorbij komen dus ik denk dat je je geen zorgen hoef te maken over een wisseltruc of zo. :) prijzen MP zijn gewoon incl.

Uiteraard kun je gewoon even bellen en vragen hoe het zit met de herkomst. Of het "grijze" lensen uit de parallelimport zijn of gewoon Nederlands en dus 2 jaar nikon garantie. Vraag desnoods even naar een serienummer en bel NSP om het te checken. Zat manieren om een miskoop uit te sluiten hoor. Maar als je er geen goed gevoel bij hebt moet je het zeker niet doen :-)

Zolang marktplaats en ebay bestaan koop ik er al. Ik koop eigenlijk alleen mijn boodschappen nog bij AH, de rest vrijwel allemaal via het internet. Zowel veilingsites als webshops.
Steven,

Morgenvroeg zal ik ze eens bellen. Je hebt groot gelijk en wellicht is mijn argwaan ongegrond.
Zoals jij het voorsteld kan het zeker geen kwaad. Ik heb niets tegen marktplaats hoor want ik heb er ook regelmatig wat gekocht en verkocht. Maar met dit soort electronica ben ik wat voorzichtig. Morgen weet ik meer.
M.v.g Peter.

Plaats reactie

Terug naar “Macro/micro objectieven”