Echt heel mooi! Helaas geen EXIF in de plaatjes meer. Dank voor je korte uitleg.
Wat voor flitser+verzachting voor foto 3?
Sensation black 2007 - The show
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
SB-600 direct geflitst +0,3 incl omnibounce 1/8 f/5 12 mm. ISO 800 
Wat ik raar vind is dat ik toch een heel hoop gasten zie fotograferen voor de toch ozo populaire site partyflock met hun flitser op 45graden naar boven gericht incl. omnibounce dan denk ik toch bij mezelf weten jullie wel wat je doet, want er valt hier niks te bouncen hoor, waardoor je je flitser nog harder moet laten knallen, maar goed laat ze maar lekker in die waan

Wat ik raar vind is dat ik toch een heel hoop gasten zie fotograferen voor de toch ozo populaire site partyflock met hun flitser op 45graden naar boven gericht incl. omnibounce dan denk ik toch bij mezelf weten jullie wel wat je doet, want er valt hier niks te bouncen hoor, waardoor je je flitser nog harder moet laten knallen, maar goed laat ze maar lekker in die waan

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Het idee van een omnibounce is juist dat je geen plafond of ander oppervlak nodig hebt om toch te kunnen bouncenOpgezetfan schreef:Wat ik raar vind is dat ik toch een heel hoop gasten zie fotograferen voor de toch ozo populaire site partyflock met hun flitser op 45graden naar boven gericht incl. omnibounce dan denk ik toch bij mezelf weten jullie wel wat je doet, want er valt hier niks te bouncen hoor, waardoor je je flitser nog harder moet laten knallen, maar goed laat ze maar lekker in die waan

Met name bij het fotograferen van mensen dichtbij in dit soort omstandigheden geef ik ook de voorkeur aan een omnibounce. Je krijgt dan wat zachter licht, met name in het gezicht. Bij direct flitsen op TTL gaat je flitser vaak lopen knallen om maar zo veel mogelijk licht te geven, waardoor je reflecterende plekken en van die witte koppies kan krijgen. Omnibounce vraagt idd wel wat meer power van je flitser, maar da's een kwestie van genoeg batterijen mee nemen.