Sensation black 2007 - The show

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
ElRonno
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ElRonno » di jul 17 2007 10:25 pm

Echt heel mooi! Helaas geen EXIF in de plaatjes meer. Dank voor je korte uitleg.

Wat voor flitser+verzachting voor foto 3?

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » di jul 17 2007 10:29 pm

SB-600 direct geflitst +0,3 incl omnibounce 1/8 f/5 12 mm. ISO 800 ;)

Wat ik raar vind is dat ik toch een heel hoop gasten zie fotograferen voor de toch ozo populaire site partyflock met hun flitser op 45graden naar boven gericht incl. omnibounce dan denk ik toch bij mezelf weten jullie wel wat je doet, want er valt hier niks te bouncen hoor, waardoor je je flitser nog harder moet laten knallen, maar goed laat ze maar lekker in die waan :D
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

GdP

Bericht door GdP » di jul 17 2007 10:55 pm

Ach er zijn zelfs mensen flitsen bij het nemen van een maan foto. :(

Ik denk dat het hele mooie foto’s zijn.

Het is alleen een onderwerp waar ik helemaal niets mee heb.

Gerrit

Rogier

Bericht door Rogier » wo jul 18 2007 10:10 am

Opgezetfan schreef:Wat ik raar vind is dat ik toch een heel hoop gasten zie fotograferen voor de toch ozo populaire site partyflock met hun flitser op 45graden naar boven gericht incl. omnibounce dan denk ik toch bij mezelf weten jullie wel wat je doet, want er valt hier niks te bouncen hoor, waardoor je je flitser nog harder moet laten knallen, maar goed laat ze maar lekker in die waan :D
Het idee van een omnibounce is juist dat je geen plafond of ander oppervlak nodig hebt om toch te kunnen bouncen ;) En onder een hoek van 45 graden is je omnibounce effectiever met het verstrooien van het licht dan wanneer je recht vooruit flitst. Als je recht vooruit flitst met een omnibounce ben je je flitser alleen maar aan het verzachten in plaats van dat je het licht aan het verstrooien bent.

Met name bij het fotograferen van mensen dichtbij in dit soort omstandigheden geef ik ook de voorkeur aan een omnibounce. Je krijgt dan wat zachter licht, met name in het gezicht. Bij direct flitsen op TTL gaat je flitser vaak lopen knallen om maar zo veel mogelijk licht te geven, waardoor je reflecterende plekken en van die witte koppies kan krijgen. Omnibounce vraagt idd wel wat meer power van je flitser, maar da's een kwestie van genoeg batterijen mee nemen.

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » wo jul 18 2007 9:59 pm

Erg fraaie foto's. Had graag ook bij zoiets willen zijn om foto's te maken maar het komt er niet erg van.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”