Ik heb 1 flitser inderdaad al "zachter" gezet, maar dit zal ik volgende keer nog wat meer doen om wat meer schaduweffecten te verkrijgen. Bedankt voor de tips
Wat betreft witbalans; ik denk dat dit "verschil" komt door hoe de foto's bewerkt zijn??
In de originele foto's zie ik persoonlijk geen verschil in wibalans namelijk. Heb ook continu dezelfde WB instelling gebruikt..
Foto 1 is nabewerkt met een combinatie van Hue en Saturation (1 laag Sat -100, 1 laag Hue -130), een kopie van de foto met een Opacity van 50% bovenop de Hue/Sat lagen en helemaal bovenaan nog een Levels-laag om de kleuren iets meer op te helderen. (hoop dat het een beetje duidelijk is ondanks dat t kort beschreven is?)
Foto 2 is alleen qua kleuren een beetje nabewerkt; kleuren iets meer opgehelderd dmv een Levels laag.
Overigens heb ik dezelfde Levels instellingen gebruikt bij beide foto's (template).
Is het verschil wat te zien is (ik zie t niet?) misschien een gevolg van het gebruik van een zoomlens?
Dat de WB verschilt naar mate je in- of uitzoomt?
De achtergrond is geen resultaat van PS; achtergrond is dmv 2 flitsers belicht waardoor deze mooi wit werd op de foto's
Ik heb in mijn openingspost een volledige kleurenfoto van foto #1 erbij gezet