Sigma vs nikkor

Discussies over macro/micro objectieven
Steven

Re: Sigma vs nikkor

Bericht door Steven » wo jan 11 2012 8:57 pm

Je moet ook zeker met enige argwaan kijken naar zaken. 5 jaar garantie bij een webshop voor €150,00 meer is natuurlijk wel een fijn gevoel. De garantie zou een doorslaggevende factor voor mij kunnen zijn. :-)

Houd ons op de hoogte!

André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door André » wo jan 11 2012 9:18 pm

Ik ga ook met Steven mee hoor, deze man/bedrijf staat regelmatig op MP met scherpe prijzen en wat die baksteen betreft, je bent er toch zelf bij als ze hem inpakken, desnoods maak je als ze hem ingepakt hebben, de doos nog een keer open. Ik zou er voor die 150,-- verschil ook een telefoontje aan wagen. En kopen dat ding. (Natuurlijk ook in mijn belang, want ik heb 50,-- provisie met de beste man afgesproken :D :D :D :D )
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

PvGessel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door PvGessel » wo jan 11 2012 10:24 pm

André schreef:Ik ga ook met Steven mee hoor, deze man/bedrijf staat regelmatig op MP met scherpe prijzen en wat die baksteen betreft, je bent er toch zelf bij als ze hem inpakken, desnoods maak je als ze hem ingepakt hebben, de doos nog een keer open. Ik zou er voor die 150,-- verschil ook een telefoontje aan wagen. En kopen dat ding. (Natuurlijk ook in mijn belang, want ik heb 50,-- provisie met de beste man afgesproken :D :D :D :D )

Andre :twisted: :evil: :evil: :evil: :evil:
M.v.g Peter.

D750 met wat Sigma ART glas.

PvGessel
Forumlid
Forumlid

Bericht door PvGessel » do jan 12 2012 7:56 pm

:?
Steven schreef:Hij heeft zoveel te koop, al jaren actief op MP en ik zie hem ook geregeld voorbij komen dus ik denk dat je je geen zorgen hoef te maken over een wisseltruc of zo. :) prijzen MP zijn gewoon incl.

Uiteraard kun je gewoon even bellen en vragen hoe het zit met de herkomst. Of het "grijze" lensen uit de parallelimport zijn of gewoon Nederlands en dus 2 jaar nikon garantie. Vraag desnoods even naar een serienummer en bel NSP om het te checken. Zat manieren om een miskoop uit te sluiten hoor. Maar als je er geen goed gevoel bij hebt moet je het zeker niet doen.
Heb van morgen contact gezocht met deze aanbieder en zijn voicemail ingesproken. Tot op heden nog iets van hem gehoord. Probeer het morgenvroeg nog een keer. :?:
M.v.g Peter.

Steven

Bericht door Steven » do jan 12 2012 8:13 pm

Mzpeter schreef::?
Steven schreef:Hij heeft zoveel te koop, al jaren actief op MP en ik zie hem ook geregeld voorbij komen dus ik denk dat je je geen zorgen hoef te maken over een wisseltruc of zo. :) prijzen MP zijn gewoon incl.

Uiteraard kun je gewoon even bellen en vragen hoe het zit met de herkomst. Of het "grijze" lensen uit de parallelimport zijn of gewoon Nederlands en dus 2 jaar nikon garantie. Vraag desnoods even naar een serienummer en bel NSP om het te checken. Zat manieren om een miskoop uit te sluiten hoor. Maar als je er geen goed gevoel bij hebt moet je het zeker niet doen.
Heb van morgen contact gezocht met deze aanbieder en zijn voicemail ingesproken. Tot op heden nog iets van hem gehoord. Probeer het morgenvroeg nog een keer. :?:
In dat geval haak ik dan al weer af :-)

PvGessel
Forumlid
Forumlid

Bericht door PvGessel » do jan 12 2012 8:55 pm

:huh: Eigenlijk heb ik het dan ook wel gehad, zijn ingesproken bericht op z'n voicemail kwam ook niet echt professioneel over. Maar goed uit nieuwsgierigheid doe ik "vrijdag de dertiende" nog een poging.

Peter
M.v.g Peter.

Steven

Bericht door Steven » do jan 12 2012 9:17 pm

Mzpeter schreef::huh: Eigenlijk heb ik het dan ook wel gehad, zijn ingesproken bericht op z'n voicemail kwam ook niet echt professioneel over. Maar goed uit nieuwsgierigheid doe ik "vrijdag de dertiende" nog een poging.

Peter
Lijkt me een perfecte dag om iets te ondernemen! :mryellow:

Mtijn79

Bericht door Mtijn79 » vr jan 13 2012 5:58 am

Ik blijf het gespannen volgen

PvGessel
Forumlid
Forumlid

Bericht door PvGessel » vr jan 13 2012 6:07 pm

Steven schreef:
Mzpeter schreef::huh: Eigenlijk heb ik het dan ook wel gehad, zijn ingesproken bericht op z'n voicemail kwam ook niet echt professioneel over. Maar goed uit nieuwsgierigheid doe ik "vrijdag de dertiende" nog een poging.

Peter
Lijkt me een perfecte dag om iets te ondernemen! :mryellow:
Op Vrijdag 13 januari 2012 :twisted: heb ik de aanbieder van goedkope nikon lenzen op marktplaats nogmaals gebeld. Weer een voicemail. Onderweg naar Den Bosch om 13.15 uur belde de aanbieder mij terug met de vraag: " Are you stil interested in the nikon lens you asked for? En dat in bijna onverstaanbaar engels...heb ik maar geantwoord..." no thanks".
Het kan een vooroordeel zijn omdat ik de man niet ken of heb ontmoet maar ik kreeg niet echt de indruk dat ik voor 150 € minder bij hem een lens zou moeten kopen. Thanks but no
thanks!!!

Ik heb de AF-S MICRO NIKKOR 105mm 1:2.8 G ED inmiddels aangeschaft in Den Bosch bij Verschoore omdat hij daar op voorraad lag. De hoofdprijs betaald? Ongetwijfeld. Had ik hem niet beter op de veertiende van de maand moeten kopen dan op "Vrijdag de dertiende?
Pfff... ik ben al blij dat ik hem heb. Geloof niet zo in die onzin.

En nu naar buiten om hem uit te proberen. Ben er al dik tevreden mee. :lol:
M.v.g Peter.

Steven

Bericht door Steven » vr jan 13 2012 6:35 pm

Ik vind het nog netjes dat je "No thanks" gezegt hebt. Nou dat weten we dan ook weer, hoofdstuk marktplaats gesloten.

Heel veel succes met je nieuwe aanschaf van da Nikkor 105mm Micro VR. Als zeg je de hoofdprijs, je hebt een top objectief waar je heel veel plezier aan gaat beleven. Gefeliciteerd!

PvGessel
Forumlid
Forumlid

Bericht door PvGessel » vr jan 13 2012 7:54 pm

Steven schreef:Ik vind het nog netjes dat je "No thanks" gezegt hebt. Nou dat weten we dan ook weer, hoofdstuk marktplaats gesloten.

Heel veel succes met je nieuwe aanschaf van da Nikkor 105mm Micro VR. Als zeg je de hoofdprijs, je hebt een top objectief waar je heel veel plezier aan gaat beleven. Gefeliciteerd!
Ik zeg jullie allen heel veel dank voor het "meedenken" bij de keuze voor een macro objectief. Wordt het Sigma of toch een Nikon? Nou toch maar een nikon. Zodra ik `m een beetje onder de knie heb zal ik wat foto`s plaatsen. Nogmaals mijn dank aan jullie en wie weet zien en/of spreken we elkaar op de Zaanse schans. 8)
M.v.g Peter.

Plaats reactie

Terug naar “Macro/micro objectieven”