Verschillende foto's van een beginner.

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
D'niel

Verschillende foto's van een beginner.

Bericht door D'niel » za jan 28 2012 11:23 am

Hallo allemaal,

ik zit al een tijdje hier op het Nikon forum rond te kijken naar mooie foto's en om inspiratie op te doen. Ik was altijd al gefascineerd door het bekijken van foto's van auto's, objecten, dieren en ga maar door. Op geven moment besloot ik om mijn eigen camera te kopen om mee te beginnen.
Het is een Nikon D3100 geworden met een Sigma 18 - 200mm lens en een Nikor 50mm 1.8 lens.

Toen dacht ik, het wordt eens tijd om een paar foto's van mijn kant te laten zien, ik moet nog veel leren. Vooral zijn sommige instellen voor mij nog een raadsel, wanneer welk sluitertijd (een voorbeeld, van de week wou ik met schemering werken met de langere sluitertijd, maar de de foto's kwamen ontzettend overbelicht eruit, terwijl ik die belichting niet goed kreeg :O), wanneer welk diafragma, wanneer welke ISO. Ik wil graag meer leren hoe en wanneer de juiste instellingen, want ik gok nu eigenlijk maar een beetje op welke instellingen ik moet gebruiken, toch komen de foto's er wel aardig uit rollen 8) . Ik vindt het hartstikke leuk om te doen en daarom wil ik graag tips/opmerkingen zodat ik er van kan leren.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen :D

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding
6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding

Genoeg om nu even te bekijken lijkt me zo.

PS. Volgens mij zijn de EXIF gegevens niet zichtbaar? Hoe kan ik die zichtbaar maken, denk dat dit handiger is om meer tips te krijgen qua instellingen.

Groet,

Daniel

iefie
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Verschillende foto's van een beginner.

Bericht door iefie » za jan 28 2012 12:30 pm

ik vind ze mooi.
vooral de eerste 2.
(zit alleen een stoffie op de sensor)
foto 6 is dat miniatuur?
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.

D'niel

Bericht door D'niel » za jan 28 2012 1:24 pm

iefie schreef:ik vind ze mooi.
vooral de eerste 2.
(zit alleen een stoffie op de sensor)
foto 6 is dat miniatuur?
Dank je :)!
Mmh ik zie het, rechtsbovenin of niet?

En foto 6 moet miniatuur voorstellen inderdaad :wink:

plincky
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door plincky » za jan 28 2012 1:47 pm

Hoi D'niel,

Zijn goiede foto's voor beginner hoor. je kan redelijk goed gokken denk ik zo. :D

Foto 1 : wat mij betreft iets teveel bewerking. maar wel netjes gedaan. Jammer van de lantaarnpaal en de horizon.
Foto 2: Leuke foto, ik zou zelf een iets kleiner diafragma gekozen zodat de achtergrond iets minder scerp was en de auto er meer uit zou springen. Maar misschien ook niet.
Foto 3: Netjes. mooie lijnen misschien net iets te donker.
Foto 4: Leuk, had zelf het pad aan de linker kant eraf gelaten omdat dit een beetje loos is.
Foto 5: Leuke foto maar niet bijzonder.
Foto 6: is erg goed gelukt. Het tilt shift effect zoals dat heet(miniatuur) is erg goed gelukt in deze foto.
Foto 7: mmm..
Foto 8/9/10: Goede foto's mooie dof. foto 10 misschien aan de donkere kant.

Dit is wat ik denk als ik de foto's zie :-)

EdwinKort
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door EdwinKort » za jan 28 2012 1:51 pm

#6 lijkt het Johnny van Doornplein in Arnhem wel.
Mijn foto-site
Helaas, geen Nikon-spul meer.
Zend PM als je mijn foto wil bewerken, zodat ik er iets van kan leren

D'niel

Bericht door D'niel » za jan 28 2012 2:30 pm

plincky schreef:Hoi D'niel,

Zijn goiede foto's voor beginner hoor. je kan redelijk goed gokken denk ik zo. :D

Foto 1 : wat mij betreft iets teveel bewerking. maar wel netjes gedaan. Jammer van de lantaarnpaal en de horizon.
Foto 2: Leuke foto, ik zou zelf een iets kleiner diafragma gekozen zodat de achtergrond iets minder scerp was en de auto er meer uit zou springen. Maar misschien ook niet.
Foto 3: Netjes. mooie lijnen misschien net iets te donker.
Foto 4: Leuk, had zelf het pad aan de linker kant eraf gelaten omdat dit een beetje loos is.
Foto 5: Leuke foto maar niet bijzonder.
Foto 6: is erg goed gelukt. Het tilt shift effect zoals dat heet(miniatuur) is erg goed gelukt in deze foto.
Foto 7: mmm..
Foto 8/9/10: Goede foto's mooie dof. foto 10 misschien aan de donkere kant.

Dit is wat ik denk als ik de foto's zie :-)
Ah super! Hier heb ik wat aan :D Bedankt! En ik geef je met meerdere dingen gelijk ;), en ook met je "mmm.." haha :P. Maar met de instellingen van sluitertijden/diafragma/ ISO, ik denk dat dit gewoon kwestie van oefening is en uit ervaring leren?
door EdwinKort » za jan 28 2012 1:51 pm

Ja klopt helemaal! Genomen vanaf de garage boven de V&D "Johnny van Doornplein" en uitkijk op het Velperplein.
Arnhem is mooi :D

plincky
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door plincky » za jan 28 2012 5:24 pm

Arnhem is veranderd! Ik herkende het niet....en ik heb in de steenstraat gewoond. En nog wel in het begin van de straat praktisch aan het plein. Maar dat is alweer 12 jaar geleden. Ik word oud. Lol

D'niel

Bericht door D'niel » za jan 28 2012 6:06 pm

plincky schreef:Arnhem is veranderd! Ik herkende het niet....en ik heb in de steenstraat gewoond. En nog wel in het begin van de straat praktisch aan het plein. Maar dat is alweer 12 jaar geleden. Ik word oud. Lol
Haha Steenstraat ligt er goed dichtbij inderdaad, Steenstraat zelf is ook wel goed veranderd! , Arnhem wordt vernieuwd en U (:P) wordt ouder :( . He vervelend haha. Foto eronder is het musiskwartier, nieuw winkelgebied!

plincky
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door plincky » za jan 28 2012 6:28 pm

:D Dat is iig af.

Toen ik 12 /13 jaar geleden uit Arnhem verhuisde waren ze net begonnen met het station plat gooien....... Nu nog niet af. :lol:

Frans Heinsbroek
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frans Heinsbroek » za jan 28 2012 6:32 pm

Hallo D'niel,

Lang niet gek voor een eerste serie.

Ik heb veel gelezen op deze site en veel geleerd daarvan. http://www.digitalefotografietips.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
suc6 met fotograferen en vooral veel blijven proberen; dan ervaar je zelf wat de veranderingen die je aanbrengt teweeg brengen.

Frans

D'niel

Bericht door D'niel » za jan 28 2012 8:12 pm

plincky schreef::D Dat is iig af.

Toen ik 12 /13 jaar geleden uit Arnhem verhuisde waren ze net begonnen met het station plat gooien....... Nu nog niet af. :lol:
Haha wist geneens dat ze al zo lang bezig waren. Maar het wordt wel steeds mooier at Arnhem Centraal.

[
door Frans Heinsbroek » za jan 28 2012 6:32 pm

Hallo D'niel,

Lang niet gek voor een eerste serie.

Ik heb veel gelezen op deze site en veel geleerd daarvan. http://www.digitalefotografietips.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
suc6 met fotograferen en vooral veel blijven proberen; dan ervaar je zelf wat de veranderingen die je aanbrengt teweeg brengen.
Hallo Frans!

Bedankt voor je compliment :D
Ik heb de site meteen toegevoegd aan me favorieten, ziet er inderdaad veelbelovend uit! En ja juist gezegd, ik ga blijven oefenen en proberen. Thanks!

Goodje

Bericht door Goodje » za jan 28 2012 8:36 pm

Ja klopt helemaal! Genomen vanaf de garage boven de V&D "Johnny van Doornplein" en uitkijk op het Velperplein.
Arnhem is mooi

Ja blijft een brugTeVer! Whahahahaha :wink2:
Vanuit de Karel Keizerstad!

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door JacTrum » zo jan 29 2012 4:25 pm

Fraaie serie. Hoe heb je de eerste 3 foto's kunnen maken en waarom heb je dat zo gedaan? (Die onderbelichting bedoel ik)
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Remco v/d Sanden
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Remco v/d Sanden » zo jan 29 2012 7:36 pm

Als foto's van een beginner is er weinig mis mee. Maar ik vindt ze niet heel spannend. Ik denk dat je te veel leunt op fotobewerking ipv op fotografie wat imo toch twee heel andere zaken zijn.
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden

D'niel

Bericht door D'niel » wo feb 01 2012 11:11 am

Goodje schreef:

Arnhem is mooi

Ja blijft een brugTeVer! Whahahahaha :wink2:
Vanuit de Karel Keizerstad!
Hahahahahaha :lol: :twisted: Karel Keizerstad is wel "leuk" :roll: haha :P
door JacTrum » zo jan 29 2012 4:25 pm

Fraaie serie. Hoe heb je de eerste 3 foto's kunnen maken en waarom heb je dat zo gedaan? (Die onderbelichting bedoel ik)
Hoe ik dat hebben kunnen doen, naja zoals ik heb beschreven ben ik nog niet een kei in het instellen van me camera ,onderhand gaat het beter en beter moet ik zeggen , dus heb wat uitgeprobeerd en zo kwam het allemaal bij elkaar. :lol:
door Remco v/d Sanden » zo jan 29 2012 7:36 pm

Als foto's van een beginner is er weinig mis mee. Maar ik vindt ze niet heel spannend. Ik denk dat je te veel leunt op fotobewerking ipv op fotografie wat imo toch twee heel andere zaken zijn.
Thanks, maar geef je helemaal gelijk! Ik krijg nu steeds meer door dat je met de juiste instellingen zoveel leuke foto's kan maken zonder giga veel te bewerken. Ik oefen nu heel veel met welke instellingen ik in bepaalde situaties kan gebruiken,, maar moet zeggen dat ik zo bewerken ook wel heel leuk vindt, maar gelukkig heb ik nu door dat je alleen al met camera genoeg kan doen!

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”