ik zit al een tijdje hier op het Nikon forum rond te kijken naar mooie foto's en om inspiratie op te doen. Ik was altijd al gefascineerd door het bekijken van foto's van auto's, objecten, dieren en ga maar door. Op geven moment besloot ik om mijn eigen camera te kopen om mee te beginnen.
Het is een Nikon D3100 geworden met een Sigma 18 - 200mm lens en een Nikor 50mm 1.8 lens.
Toen dacht ik, het wordt eens tijd om een paar foto's van mijn kant te laten zien, ik moet nog veel leren. Vooral zijn sommige instellen voor mij nog een raadsel, wanneer welk sluitertijd (een voorbeeld, van de week wou ik met schemering werken met de langere sluitertijd, maar de de foto's kwamen ontzettend overbelicht eruit, terwijl ik die belichting niet goed kreeg :O), wanneer welk diafragma, wanneer welke ISO. Ik wil graag meer leren hoe en wanneer de juiste instellingen, want ik gok nu eigenlijk maar een beetje op welke instellingen ik moet gebruiken, toch komen de foto's er wel aardig uit rollen
Hoop dat jullie mij kunnen helpen
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Genoeg om nu even te bekijken lijkt me zo.
PS. Volgens mij zijn de EXIF gegevens niet zichtbaar? Hoe kan ik die zichtbaar maken, denk dat dit handiger is om meer tips te krijgen qua instellingen.
Groet,
Daniel