usb kabel

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
flitslicht

Re: usb kabel

Bericht door flitslicht » vr jan 27 2012 10:27 pm

Steven schreef:
flitslicht schreef:
Steven schreef: Nogmaals Tethertools is vooralsnog niet algemeen verkrijgbaar in Nederland maar een zeer grote naam aan de andere zijde van de plas. Er zijn pas een paar dealers voor Nederland die het verkopen.
Ik kan ze niet vinden. Best mogelijk dat het de beste uitvinding is sinds gesneden brood, maar voorlopig dan toch maar even naar de Action :wink:
Volgens mij verkoopt de action geen versterkte USB kabels van 20 meter want daar vroeg je namelijk om. Cameratools.nl verkoopt Tethertools maar dat wist je al als je het draadje hebt gelezen. :wink2: Flip is weer aan het draaien :mryellow:
Als ik die link van jou volg, die ik zelfstandig ook al had gevonden, zie ik drie pagina's met Tethertool producten, maar de enige kabels zijn HDMI en FireWire. Aangezien die niet op de camera passen kan je voorlopig toch beter bij de Action gaan shoppen, of niet dan? De vraag is niet een link naar Tethertool producten in het algemeen zonder USB kabels, maar een link naar die 20m USB kabel die jij aanprijst en die we met een Nikon kunnen gebruiken, want die is niet te vinden via de link die je geeft.

Ik begrijp ook niet waarom je nu weer over 'draaien' begint, je prijst iets aan dat goed klinkt maar vervolgens geef je een link waar het product niet te vinden is. Sterker, ik heb het gegoogled en kan die kabel nergens in Nederland vinden.

Dus waar is een directe link naar die kabel?

:roll:

Steven

Bericht door Steven » vr jan 27 2012 10:59 pm

flitslicht schreef:
Als ik die link van jou volg, die ik zelfstandig ook al had gevonden, zie ik drie pagina's met Tethertool producten, maar de enige kabels zijn HDMI en FireWire. Aangezien die niet op de camera passen kan je voorlopig toch beter bij de Action gaan shoppen, of niet dan? De vraag is niet een link naar Tethertool producten in het algemeen zonder USB kabels, maar een link naar die 20m USB kabel die jij aanprijst en die we met een Nikon kunnen gebruiken, want die is niet te vinden via de link die je geeft.

Ik begrijp ook niet waarom je nu weer over 'draaien' begint, je prijst iets aan dat goed klinkt maar vervolgens geef je een link waar het product niet te vinden is. Sterker, ik heb het gegoogled en kan die kabel nergens in Nederland vinden.

Dus waar is een directe link naar die kabel?

:roll:
Kabels van 20 meter zijn bij tethertools.com verkrijgbaar. De gewone tetherpro kabel van 15ft is gewoon verkrijgbaar bij Cameratools en daar heb ik hem ook gewoon gekocht. Ik zie nu dat hij niet direct leverbaar is maar een levertijd van enkele dagen heeft omdat het wel bij de leverancier op voorraad is.

Een ieder kan nu lezen dat Tetheren tot 25 meter mogelijk is met versterkte kabels die leverbaar zijn bij tethertools.com. Dat de kabels om the tetheren tot 5 meter bij o.a. cameratools verkrijgbaar zijn. Hier de directe link voor degene die het niet kunnen vinden. Dat als je naar de eu site gaat je daar links vind naar een aantal dealers in nederland.

Ik prijs hier niets aan, ik geef een tip over in mijn ogen goede degelijke tether oplossingen die verder gaan dan een kabel. De kabels van de Action zullen overigens vast heel goed werken. Ik kies voor een merk waar ik vertrouwen in heb omdat ik geen zin heb dat ik data kwijt raak of storingen krijg. Hetzelfde als de afweging waarom iemand originele accu's koopt, een goed degelijk merk flitser koopt of kiest voor Sandisk boven de SD kaartjes van de Aldi oid.

Ik denk dat de TS zijn antwoord over soort en mogelijkheden nu wel weet en hoop dat hij een voor hem goede oplossing zal vinden. Of hij dat bij de Action, Calumet, Cameratools of een van de andere dealers van tethertools vind is mij om het even. :wink2:

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » vr jan 27 2012 11:00 pm

Deze kabel? http://www.frankdoorhof.com/shop2/index ... 1&Itemid=5" onclick="window.open(this.href);return false;
Gewoon Google "tethertools usb 20m" :wink:

Steven

Bericht door Steven » vr jan 27 2012 11:15 pm

Skippy schreef:Deze kabel? http://www.frankdoorhof.com/shop2/index ... 1&Itemid=5" onclick="window.open(this.href);return false;
Hey Thnx! Die had ik ook nog niet gezien...

Steven

Bericht door Steven » vr jan 27 2012 11:19 pm

Hij is overigens absurd duur.. De normale 15ft kabel waar ik 13 euro voor betaald heb bij cameratools vraagt hij 35 :shock

flitslicht

Bericht door flitslicht » za jan 28 2012 12:11 am

Skippy schreef:Deze kabel? http://www.frankdoorhof.com/shop2/index ... 1&Itemid=5" onclick="window.open(this.href);return false;
Ah, bedankt! Ik zal wel een andere Google hebben dan jij, want bij mij komt die link niet naar boven :shock: Maar €63 + €10 Tax + missschien nog verzendkosten gaat me iets te ver. Ik zit nu op 13 meter en dat is op zich wel genoeg; anders verplaatsik mijn laptopje wel.

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » za jan 28 2012 12:17 am

flitslicht schreef:Ah, bedankt! Ik zal wel een andere Google hebben dan jij, want bij mij komt die link niet naar boven :shock:
Graag gedaan. Andere Google? Zal toch niet, wellicht jouw PC vs mijn iPad :mryellow:

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » za jan 28 2012 6:09 am

USB repeaterkabel van 5m heb ik hier gekocht:
http://www.arendhandelsonderneming.nl/i ... 65&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;

Werkt prima.

Groet, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

marbo
Forumlid
Forumlid

Bericht door marbo » za jan 28 2012 7:00 am

hier staat hij zeker bij http://www.kabeltje.com/kabeltje-comput ... 63_33.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zowel normaal als gold
Niet de geschiedenis herhaalt zich, maar de mens herhaalt de geschiedenis!

PB
Forumlid
Forumlid

Bericht door PB » za jan 28 2012 12:21 pm

Er zijn usb extenders die je via waar mee je met een standaard netwekkabel cat 5e kunt verlengen ik heb er zelf een kabel 25 meter tussen gebruikt en het werkt goed.
volgens mij kun je een kabel van 50 mtr. gebruiken
http://www.konigelectronic.com/nl_nl/1091021" onclick="window.open(this.href);return false;
Een goede foto behoeft geen bewerking.

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » za jan 28 2012 12:41 pm

PB schreef:Er zijn usb extenders die je via waar mee je met een standaard netwekkabel cat 5e kunt verlengen ik heb er zelf een kabel 25 meter tussen gebruikt en het werkt goed.
volgens mij kun je een kabel van 50 mtr. gebruiken
http://www.konigelectronic.com/nl_nl/1091021" onclick="window.open(this.href);return false;
Normaal is een USB1.1 kabel of een USB2.0 kabel gelijk, maar in dit geval zou ik toch ernstig rekening houden met • Compatibel met USB 1.1
480mbit USB over 50 meter UTP klinkt als een utopie.

flitslicht

Bericht door flitslicht » za jan 28 2012 1:57 pm

De kabels uit het USB 1.1 tijdperk die ik gebruikte met mijn D100 werkten niet meer met de D200.

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » za jan 28 2012 5:42 pm

Skippy schreef:
flitslicht schreef:Ah, bedankt! Ik zal wel een andere Google hebben dan jij, want bij mij komt die link niet naar boven :shock:
Graag gedaan. Andere Google? Zal toch niet, wellicht jouw PC vs mijn iPad :mryellow:
Dat kan wel hoor. Google personaliseert de zoekresultaten steeds meer. En daar hoef je niet eens voor ingelogd te zijn.

flitslicht

Bericht door flitslicht » za jan 28 2012 6:52 pm

Tom schreef:
Skippy schreef:
Dat kan wel hoor. Google personaliseert de zoekresultaten steeds meer. En daar hoef je niet eens voor ingelogd te zijn.
* Dang*, net een iPad gekocht :oops: Kan ook weer de deur uit :lol:

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » za jan 28 2012 6:57 pm

flitslicht schreef:* Dang*, net een iPad gekocht :oops: Kan ook weer de deur uit :lol:
:) Mooi man, veel plezier er mee!

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”