Dat klopt. Het is onwaar dat een 1.4/85 g niet erg lichtsterk is of niet voor binnen geschikt. Integendeel. Hangt bij Nikon voor de G wel een heel dikke prijs aan. Overigens kom je met een 70-300 VR ook een eind in dezelfde richting. Kijk hier eens voor een indruk met een 85 mm op f/4 (wat je dus met een 70-300 ook kunt benaderen, daarvoor hoef je geen Zeiss f/1.4 te kopen):kkika82 schreef:
Nog een vraagje, ... ik zie dat qua foto's ik de 85mm 1.4g wel mooi vind, alleen lees ik vaak dat deze weer niet zo lichtsterk is en niet voor binnen geschikt is, .. delen jullie deze ervaring of zal deze sowieso veel meer licht inbrengen dan mijn huidige 18-55? Ik gok zelf van wel, aangezien het diagrafma groter is.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 28&t=37681" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je onderwerp stil blijft zitten, kun je de VR uitnutten en bijv. bij 85 mm op 1/30 schieten (ipv 1/125 of korter wat je anders zou moeten doen).
De Nikkor 1.4/50 G heb ik en ik vind het bepaald geen wonder van snel scherpstellen. Dat komt niet door de lichtsterkte maar door de scherpstelmotor. De 1.8 ken ik niet.kkika82 schreef: en weten jullie of de 50mm1.4 inderdaad minder snel is dan de 50mm1.8 ? met kinderen moet ik natuurlijk wel vlot kunnen focussen en schieten.