Bedankt voor de reacties
Wat betreft de scherpte; ik heb sterk het vermoeden dat dit ligt aan de website waar ik mijn foto's upload. Momenteel doe ik het via tinypic.com Suggesties voor een betere/andere website?
De foto's zijn namelijk op mijn computer altijd vele male scherper dan als ze eenmaal hier op het forum staan..
Ik zal even wat achtergrondinformatie geven mbt de foto (#1):
Het model? Dat ben ik zelf
Ik heb zelf de belichting ingesteld en de camera ingesteld; mijn man heeft uiteindelijk het knopje ingedrukt. (na uiteraard uitleg over de focuspunten ed)
Ik heb meerdere foto's van deze sessie uiteraard, maar vond persoonlijk deze wel t meest geschikt om te plaatsen.
Qua poses was t voor mij erg lastig, aangezien ik geen feedback kreeg van "de fotograaf", maar gelukkig heb ik jullie nog!

Ik zal een volgende keer meer mijn best doen om wat rechterop te staan en zodanig te poseren dat het licht beter valt. Dat lijkt mij namelijk wat makkkelijker dan na elke pose het licht bij te stellen van positie.
Uiteraard is het makkelijker om zelf iemand te fotograferen, maar ik vond het juist wel leuk om zelf eens aan de andere kant van de camera te staan
Ik neem jullie feedback in elk geval zeker mee de volgende keer!
@Leon: Bedankt voor je uitgebreide reactie, hier heb ik wat aan
@BlackMTF: Bedankt, ik zal eens wat proberen mbt een nieuw kader; zie toegevoegde foto in openingspost