Foto's zijn geschoten met de D90 en de 24-70 f/2.8G
1)

2)

3)

4)

DankjewelErich Snijder schreef:Vind het een leuke serie.
Alleen bij foto 2 heb ik het idee een beetje naar links te leunen.
Maar de horizon is toch helemaal niet horizontaal nu?Steven schreef:DankjewelErich Snijder schreef:Vind het een leuke serie.
Alleen bij foto 2 heb ik het idee een beetje naar links te leunen.
Ja, ik zou kunnen zeggen de weg loopt daar omhoog maar dat is het geval niet. Stond net aan de andere kant van de weg, ongeveer 30 meter van de toren op 24mm genomen. Bij gebrek aan een Tilt-Shift lens kon ik er niets meer van maken dan te kiezen voor een recht staande vuurtoren ipv een rechte horizon? Mogelijkheid om verder naar achteren te gaan staan was er helaas niet.
Als iemand suggesties heeft dit probleem in de toekomst op te lossen dan hoor ik dat graag. Vooralsnog is de beste oplossing de plaat niet te plaatsen denk maar ondanks de "fout" vind ik hem toch wel mooi.
Als je deze foto recht wilt maken gaat dat uiteraard altijd ten koste van delen van de foto. Opzich niet zo erg. Ik weet ook dat de foto met Photoshop (puppetwarp) helemaal recht te maken is maar dat vond ik voor dit "niemandalletje" wel een beetje veel werkLoeky schreef:Met photoshop Elements kan je eerst de foto rechtzetten (horizon) maar dan is de toren nog scheef. Die kan je nadien rechtzetten met het programma perspectief. Ik verwittig je maar alvast. Sommige nu zichtbare delen zullen verdwijnen.
Is maar een suggestie hoor.
Dankjewel Jac. De bewerking is bewust hoor, gebruikte programma's zijn Snapseed, Lightroom en PhotoshopJacTrum schreef:Aparte serie! Een beetje 'retro' effect met die kleur. Ik neem aan bewust, maar vraag me af hoe je dat hebt gedaan.