CedricV schreef:
Ik heb nu ondertussen al je artikels bekeken: allemaal hetzelfde: binnen één lens vergeleken!
Totaal de discussie hier niet! Dat een lens na F8 door diffractie gelimiteerd word ga ik echt niet liggen weerleggen en dat dit sneller optreedt bij hogere MP ook niet.
.......
Ik vrees dat je zaken door elkaar hebt gehaald.
Nee, jij bent degene die de zaken door elkaar haalt. In de aanbevelingen van Nikon in
dat extra technisch gidsje wat men online heeft gezet, heeft men het niet over verschillende MP's, andere camera's of sensors, maar enkel over de D800 / D800E. Geven daarbij enkel aan vanaf welk punt je niet meer aan de maximale kwaliteit komt,
niet meer niet minder. Daar ging de eerdere reactie over.
Jij komt vervolgens met een reactie (
met bovendien een verkeerde quote alsof "lock" de reactie schreef) dat je er inmiddels genoeg over gelezen hebt, en gaat dan zelf aan de haal met allerlei vergelijkingen die daarbij niet aan de orde zijn.
Nu dat er inmiddels een sub-discussie is of bewegingsonscherpte wel of niet te zien is met een D7000 en D800, gaat je eigen fantasie opnieuw aan de haal.
CedricV schreef:
Even zien of we over hetzelfde aan het praten zijn:
Je neemt een foto op 24mm met de D800
Je neemt een foto op 16mm met de D7000
Je drukt beide foto's af op 2m x 3m formaat.
Nu beweer jij dat je op de D800 foto meer beweging gaat zien? Juist of niet?
Als je zegt van wel beweer ik dat je fout bent.
Bij de D800 heb je 36 Megapixels aan detaillering om een foto van 2x3 meter te vullen.
Bij een D7000 heb je 16 Megapixels aan detaillering om een foto van 2x3 meter te vullen.
De opname van de D800 is meer gedetailleerd en zal op kleiner detailniveau (met een loep de afdruk bekijken) nog eventuele bewegingsonscherpte laten zien, die bij de D7000 wegvalt binnen de grovere beeldopbouw.
CedricV schreef:
En alle verhalen over D800, diffractie DIT en D800 motion blur DAT wil ik ontkrachtigen.
Dan ontkracht je hetgeen Nikon zelf als aanbeveling geeft, als zijnde beter niet boven een bepaalde diafragmawaarde te werken i.v.m. diffractie, een snellere sluitertijd te nemen i.v.m. bewegingsonscherpte, spiegel op te klappen, LiveView te gebruiken voor de beste focus etc. om profijt te hebben van de extra megapixels van de D800.