groepsfoto band

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
guitargeert
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

groepsfoto band

Bericht door guitargeert » vr feb 17 2012 12:39 pm

Ik probeer nog steeds te leren en te verbeteren, zo ook onlangs nog een band gefotografeerd.
Best nog wel lastig, ben daarom ook wel benieuwd naar opbouwende kritiek en tips om te leren.
Ben benieuwd naar jullie reacties!

Afbeelding
Choice by GuitarGeert, on Flickr

Goodje

Re: groepsfoto band

Bericht door Goodje » vr feb 17 2012 12:42 pm

Persoonlijk vind ik het jammer dat je stukje arm links mist en scherpte bij de rest of de band!
:wink2:

guitargeert
Clublid
Clublid

Bericht door guitargeert » vr feb 17 2012 12:45 pm

Goodje schreef:Persoonlijk vind ik het jammer dat je stukje arm links mist en scherpte bij de rest of de band!
:wink2:
Die onscherpte is bewust gedaan, ik wil daarin de tegenstelling tussen de personen onderling benadrukken.

(Foto had misschien beter in 'beoordelingen' kunnen staan, dan hier in 'presentaties', excuus...)

CoenB

Bericht door CoenB » vr feb 17 2012 2:31 pm

Idee is goed!
Heb je ook geprobeerd op deze manier alleen de hoofden of iets meer van het lichaam/helemaal?
Mss is het ook leuk om 'de rest van de band' een instrument vast te laten houden (gitaar, sax, drumstokken?)

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door JacTrum » za feb 18 2012 12:27 am

Ik vind het een zeer geslaagde foto! De zangeres (waarom nemen we toch altijd voetstoots aan dat die mevrouw 'alleen maar' kan zingen?) staat in een leuke pose centraal tussen haar mannen.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » za feb 18 2012 9:46 am

JacTrum schreef:Ik vind het een zeer geslaagde foto! De zangeres (waarom nemen we toch altijd voetstoots aan dat die mevrouw 'alleen maar' kan zingen?) staat in een leuke pose centraal tussen haar mannen.
Mee eens, maar wel twee puntjes van 'kritiek'; De arm in de zij komt onnatuurlijk over, en de belichting had iets spannender gekund. Nu heb je door te spelen met scherptediepte de band "op de achtergrond gezet". Andere belichting had dat effect kunnen versterken.

yzf1kr
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door yzf1kr » za feb 18 2012 12:11 pm

Ik vind het geen foto van een band.

Dit is een foto van een zangeres, met een band als decor.

guitargeert
Clublid
Clublid

Bericht door guitargeert » za feb 18 2012 2:16 pm

De belichting had inderdaad nog wel 'spannender' gemogen, maar ter plaatse waren niet echt meer mogelijkheden voorhanden.
En de arm aan de linkerzijde is me zelf ook al opgevallen, ik had me iets te veel gefocust op de gezichten, de uitsnede kan beter, wordt vervolgd :wink:

guitargeert
Clublid
Clublid

Bericht door guitargeert » za feb 18 2012 2:18 pm

CoenB schreef: Mss is het ook leuk om 'de rest van de band' een instrument vast te laten houden (gitaar, sax, drumstokken?)
Die foto's zijn inderdaad ook gemaakt, maar ik vind dat zelf nog erg lastig. Je vervalt nogal snel in de ge-eikte bandfoto's die je overal tegenkomt.
Maar dat is mijn persoonlijke mening... :)

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”