Mzpeter schreef:Ik begrijp de situatie en vat het zeker niet persoonlijk op. Ik kan me voorstellen dat de leden die het uit proberen te leggen er een beetje "moedeloos" worden. Neemt niet weg dat je de foto toch eerst hier op het forum moet publiceren om te kunnen zien of die exif gegevens erbij zitten? Of kan dat ook gezien worden vòòrdat je ze hier plaatst?
p.s. Ik ga sowieso het hele verhaal eerst eens goed doorlezen dan moet het toch lukken.

Als je een foto upload naar Picas, geldt ook voor Flickr, dan wordt deze foto verscheidene keren weggeschreven in verschillende afmetingen. Slechts
1 keer met de exif, dat is de originele foto. De truuk is nu om de origenele foto te linken hier in het forum. Het forum stelt maximale eisen aan de te tonen foto, langste zijde maximal 1024.
Als jij nu een foto upload naar Picas van 2,448 × 3,696, kun je deze niet laten zien hier in dit forum. Het wordt dus een kleinere, gestripte versie, dus zonder exif. Zorg je dat de kangste zijde maximaal 1024 is, dan kun je de originele foto laten zien, met de exif. Is je geuploade foto gelijk aan het fotoformaat dat je linkt, dan is dit meestal voldoende. Anders kun je in je img-tag de s-code veranderen in s0, heb je per definitie de originele te maken.
Neem nu bijv. jouw foto. Die is 2,448 × 3,696. Veel te groot. Als je op deze foto klikt, wordt Jeffrey wakker, zonder exif. Ga naar de adressenbalk in je browser en verander de s1024 in s0. Krijg je het origineel, groot formaat en met exif.
Ga een beetje stoeien met dit verhaal, ik hoor wel.
George