Ten 1e: iedereen heeft gelijk, de een iets meer dan de ander

Maar zoals eerder gezegd, ik ben een ieder dankbaar voor de raadgevingen en inzet.
Wat ik wil is eerder gezegd; ik eigenlijk (weer) eens een goede macro gaan maken, buiten/binnen;
ik wil ook graag vogels fotograferen; woon in een vogels gebied. Mensen op afstand en af en toe een portret en af en toe een reportage; niet uit winst bejag. Puur uit lol.
Werken met weinig licht zal zeker voorkomen, zowel binnen als buiten. Dus een hoge iso (6400) is gewenst.
Dus DX & FX verhaal.
Ik vind de opmerking van "Amateurt" & Patrick een juiste. Met dat idee loop ik ook een tijdje rond.
En dan een D90 met 1 of 2 goede FX lenzen, een SB700 of 800 (dat laatste ivm mijn SB24 - loopt ook een topic over; dus daar ga ik hier niet verder op in) dat uitbouwen mbt de lenzen. KOmt er een moment, dat ik een prachtige D700 voor een hele nette prijs tegen kom; is hij voor mij. Voor hetzelfde geld komt hij niet, en
komt er een D700 S. Heb ik weer een keus; de D700 worden dan echt lager in prijs, of ik heb voldoende voor een nw.
Ik zag op dit forum een mooie D90, maar die was net verkocht; er komt vast wel een nieuwe aanbieding.
Dus dat wordt mijn besluit; lid worden van NCN, en een D90 te koop gevraagd - advertentie plaatsen.
Goed kijken naar een 80-200 VR f2.8 etc. en (schone) geduld hebben.
Het zou in mijn plaats niet wijs zijn om alles op alles te zetten, en nu persé een D700 voor (te) veel geld te kopen.
met vriendelijke groet
Saturnus