wat kan nikon wat metz niet kan?

Discussies over flitsers
Steven

Re: wat kan nikon wat metz niet kan?

Bericht door Steven » vr mar 02 2012 6:15 pm

JaapV schreef:
Steven schreef:Ik vind eerlijk gezegt een prijs van €150,00 voor een -dan wel zo goed als nieuwe- onbeschadigde SB-600 het geld waard en zou die persoonlijk dan ook kopen. Heb je tot in de lengte der dagen plezier van. Momenteel is de prijs van de SB-600 in op de diverse verkoopsites eerder €170,00 dan €150,00 dus de prijs is gewoon netjes.
Steven, ik ben het alwéér met je eens... :shock: 8)
LoL, 21 maart handen schudden dan maar :-) #Inloopavond

Goodje

Bericht door Goodje » vr mar 02 2012 7:27 pm

Je kan ook niet ander verwachten dat de Nikon flitser de hemel in gaat op het Nikon forum maar een beetje overdreven echt geheel niks mis met de Metz en de Nissin en je moet je afvragen wat doe ik er mee lees hoe vaak gebruik je hem en wat kost die echt veel meer, prijs verschil BS 700 tot de Mets 44 meer als honder euro, flink geld voor iets wat bij de meeste niet echt veel gebruikt wordt :ugeek:

Steven

Bericht door Steven » vr mar 02 2012 7:37 pm

Goodje schreef:Je kan ook niet ander verwachten dat de Nikon flitser de hemel in gaat op het Nikon forum maar een beetje overdreven echt geheel niks mis met de Metz en de Nissin en je moet je afvragen wat doe ik er mee lees hoe vaak gebruik je hem en wat kost die echt veel meer, prijs verschil BS 700 tot de Mets 44 meer als honder euro, flink geld voor iets wat bij de meeste niet echt veel gebruikt wordt :ugeek:
Ik zie nergens een overdreven reactie en je aanname dat de TS hem niet veel zal gebruiken is op zijn minst opmerkelijk te noemen.(correctie, dat veel hem in het algemeen niet vaak zullen gebruiken) Metz en Nissin zijn inmiddels merken die zichzelf bewezen hebben, neemt niet weg dat de bouw van een Nikon flitser robuster is en het CLS systeem incl. i-TTL uitstekend werkt. Ik vind die functies persoonlijk onmisbaar, zelfs als je het maar eens in de maand zult gebruiken. Wellicht wil de TS later uitbreiden naar een bredere CLS opstelling en dan is de SB-600 een uitstekend begin.
Laatst gewijzigd door Steven op vr mar 02 2012 7:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Goodje

Bericht door Goodje » vr mar 02 2012 7:39 pm

Kan mij vergissen maar volgens mij kunnen de andere twee merken dat ook :ugeek:
Je laat het nu overkomen als dat de Mets zwak en breekbaar is onzin staat als een huis op mijn body maar als je geld genoeg voor wil uitgeven, maar kijk verder als je neus lang is want van de andere merken kan je meer fliitser kopen voor het zelfde geld wil je hem hem op korte tijd weer verkopen brengt de Nikon meer op tweede hands :ugeek: sterke bij je keus :wink2:

Steven

Bericht door Steven » vr mar 02 2012 7:46 pm

Goodje schreef:Kan mij vergissen maar volgens mij kan de andere twee merken dat ook :ugeek:
Ja dat is dus iets wat ik niet zeker weet zoals ik al eerder stelde in een eerdere reactie? i-TTL zeker bij sommige modellen wel maar of het CLS werkt dat weet ik dus niet. Ht is ook geen zaligmakende feature en alleen voor diegenen die het gebruiken handig. Daar heb je dan ook wel een punt maar dat is feitelijk met alles zo.

Je hebt ook gelijk dan Metz en Nissin goede flitsers zijn en een goed alternatief bieden ofschoon ik denk dat een 2e hands goede SB-600 voor €150,00 duurzamer is dan een vergelijkbaar model van de Metz of Nissin die dan hetzelfde nieuw kost.

Ps. Ik laat nergens overkomen dat de andere merken breekbaar of slecht zijn. Die aanname is voor jou rekening :wink2: ik stel wel dat de SB serie robuster en degelijker is. Dat een mercedes degelijker is dan een Hyundai houd niet in dat de Hyundai slecht is.

Drikus70
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Drikus70 » vr mar 02 2012 8:17 pm

Willem,

ik heb afgelopen weekend een gebruikte SB600 gekocht voor mij D90 voor 150 euro (met 1 jaar garantie) en ben zeer tevreden met de eerste resultaten en de bediening van deze flitser. Ik heb na veel wikken en wegen toch maar besloten om voor Nikon te gaan mede nav berichten op dit forum.
Ik heb een nieuwe Metz AF44 ook even vast gehad en ik vind deze flitser niet veel minder robuust aanvoelen. Wel vind ik het display op de SB600 handig.
Ook het idee dat ik met toekomstige nieuwe flitsers (SB700 of SB910) geen compatibiliteitsproblemen zal tegenkomen (als ik meerdere flitsers tegelijk wil gebruiken), geeft me een prettig gevoel.
Daarnaast verwacht ik dat de SB600 redelijk waardevast zal blijven en ook weer goed van de hand te doen is mocht ik toch iets anders willen.

Gr Drikus

Willem v D
Forumlid
Forumlid

Bericht door Willem v D » vr mar 02 2012 8:49 pm

er is geen grote haast met een flitser maar wil deze binnen nu en 2 á 3 maanden in bezit hebben.
misschien is het wel verstandig om even te wachten (doorsparen) en te kijken naar een andere leuke aan bieding van een nikon flitser
maar kan iemand mij vertellen wat schappelijk prijzen zijn voor een gebruikte sb 700 of 800
want dan ga ik het ook gewoon goed doen in een keer, ookal zal ik misschien niet veel gebruik maken van een flitser.

@dirkus70:
van welke winkel komt de flitser vandaan?

Steven

Bericht door Steven » vr mar 02 2012 9:09 pm

Willem v D schreef:er is geen grote haast met een flitser maar wil deze binnen nu en 2 á 3 maanden in bezit hebben.
misschien is het wel verstandig om even te wachten (doorsparen) en te kijken naar een andere leuke aan bieding van een nikon flitser
maar kan iemand mij vertellen wat schappelijk prijzen zijn voor een gebruikte sb 700 of 800
want dan ga ik het ook gewoon goed doen in een keer, ookal zal ik misschien niet veel gebruik maken van een flitser.

@dirkus70:
van welke winkel komt de flitser vandaan?
Prijzen dalen en stijgen. Vraag en aanbod verhaal. Kijk dus gewoon op het moment dat je wilt gaan kopen op de bekende veilingsites. Dan krijg je meteen een idee wat de gemiddelde vraagprijs is.

Drikus70
Forumlid
Forumlid

Bericht door Drikus70 » vr mar 02 2012 10:02 pm

Mijn SB600 kwam ik toevallig tegen bij Konijnenberg in de winkel.

Sent from my MT15i using Tapatalk

Peter
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Peter » vr mar 02 2012 10:16 pm

kan ze niet vergelijken, ben tevreden met de Metz 58 AF-2.

Laat me nooit in de steek, wordt niet warm en Duitse degelijkheid.
Zal dan wel slechter zijn dan Nikon...,

Goodje

Bericht door Goodje » vr mar 02 2012 10:42 pm

Peter schreef:kan ze niet vergelijken, ben tevreden met de Metz 58 AF-2.

Volgens velen wel rommel :roll:

Peter
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Peter » vr mar 02 2012 10:53 pm

Waarbij 'niet rommel' niet garant staat voor een goed resultaat.

Velen denken nog dat een volle portemonnee garant staat voor de mooiste foto's.
En zo is het..... :mryellow:

Remco v/d Sanden
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Remco v/d Sanden » vr mar 02 2012 11:07 pm

Goodje schreef: Volgens velen wel rommel :roll:
Als velen van de flat af springen.... Merk geile mensen blijf je houden "eigen merk is altijd het beste..." Ach ja, ieder zijn mening ;)

Metz is gewoon een A merk wat flitsers aangaat, al héél veel jaartjes. Heb er lang mee gewerkt, technisch gezien zijn het prima betrouwbare dingen. Echte werkpaarden.
En Nikon, tsja, weinig mis mee. Ook prima spul, anders, dat wel. Uitgebreider qua bediening en samenwerking met Nikon body's. Maar op nou te roepen dat ik er in een foto het verschil mee kan zien....
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden

JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door JaapV » vr mar 02 2012 11:14 pm

Peter schreef:kan ze niet vergelijken, ben tevreden met de Metz 58 AF-2.

:?:
Als ik het goed heb was hier maar één reactie (Patrick) waarin de mening werd gegeven dat de Nikon flitsers degelijker aanvoelden dan Metz.
Nu wordt er ineens stemming gemaakt "velen vinden het rommel"?

Beetje erg overdreven, lijkt me! :roll:
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

a vgastel
Forumlid
Forumlid

Bericht door a vgastel » vr mar 02 2012 11:23 pm

De een heeft liever een nikon flits terwijl de ander voor metz kiest.
Het prijs kaartje wat daar aan hangt is ook voor velen een reden om een ander merk te kiezen.
Zelf gebruik ik de metz op de d90 en op de d3000 van mijn zoon hij bevalt ons goed
Afbeelding
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 50#p501850" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruik de metz nu vele jaren al bij mijn eerste spiegelreflex is het metz geweest.[1980].
Vergelijk ze maar allemaal en je komt op het zelfde uit ze geven allemaal licht en ze doen waar ze voor gemaakt zijn.
Deze flits hier genoemt geeft in de exif gegevens aan SB800 na lang zoeken en na vraag gedaan bij metz via via zou hier de zelfde techniek toegepast zijn als bij de nikon sb800.
Dus het is echt geen rommel ze zijn er nog maar een paar jaar vraag het maar aan jac trum.
En mag de nikon iets degelijker aan voelen hij is iets duurder. :D
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”