Macro
Brenzef, er waren inderdaad vroeger vreemdmerk "macro-converters".
Heb ze zelf nooit gebruikt, dus kan er geen zinnig woord over zeggen, behalve dat ze bestonden. Je kon er mee tot 1 op 1, maar ik denk dat de uiteindelijke kwaliteit afhankelijk was van het objectief waar je zo'n ding mee gebruikte.
Ik denk dat Riederalp zo iets bedoelt?
Groetjes, E.M. de Klerk
Heb ze zelf nooit gebruikt, dus kan er geen zinnig woord over zeggen, behalve dat ze bestonden. Je kon er mee tot 1 op 1, maar ik denk dat de uiteindelijke kwaliteit afhankelijk was van het objectief waar je zo'n ding mee gebruikte.
Ik denk dat Riederalp zo iets bedoelt?
Groetjes, E.M. de Klerk
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
dit lijkt mij ook wel wat opgezetfan , heb er wel een vraag bijOpgezetfan schreef:Ik zelf vind het af en toe leuk om macro foto's te maken, en wil dus niet al teveel geld uitgeven hiervoor. Ik heb al een 50 mm f/1,8 en heb daarbij een omkeerring gekocht, hiermee kan je je 50 mm omgekeerd op je body monteren waardoor de scherpstel afstand niet meer 45 cm. is maar 5 cm! zo'n omkeerring heb ik via MP gekocht voor 7,50 superoplossing en goedkoop ook nog.
moet je dan alles manual instellen en scherpstellen of niet ?
gr. ruud
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
gezien het feit dat dit al een micro is zou ik hem niet gebruiken met een omkeerring.
wat wel misschien een mogelijkheid is om hem te gebruiken met tussen ringen of een converter.
kijk even op deze site
http://www.kenrockwell.com/
hier staat aardig wat beschreven over dit objectief schijnt een toppertje te zijn.
gr. ruud
wat wel misschien een mogelijkheid is om hem te gebruiken met tussen ringen of een converter.
kijk even op deze site
http://www.kenrockwell.com/
hier staat aardig wat beschreven over dit objectief schijnt een toppertje te zijn.
gr. ruud