Idd die witte stippels zitten daar gewoon in het voetpad verwerkt op de erasmusbrug (het zijn glasdeeltjes).
Ik zou voor nachtfotografie geen 5,6 gebruiken (dat doe je ook niet bij landschappen ook al is de lens dan op z'n scherpst). Ik gebruik voor nachtfotografie meestal zo tussen de f/8 en f/11 en ISO zo laag mogelijk, omdat bij langere sluitertijden de ruis nog meer wordt en als je cam die functie heeft (mijn D50 wel) ruisonderdrukking aanzetten, hou er dan wel rekening mee dat het opslaan van de foto minstens net zo lang duurt als de gebruikte sluitertijd. Een andere optie voor nachtfotografie is in RAW fotograferen, zodat je in PS de WB kan aanpassen zodat het geheel er volgens de realiteit uitziet.
Desalniettemin is dit een geslaagde test, ik vind persoonlijk de donkere achtegrond wat minder, misschien toch de sluitertijd nog een paar seconden langer. Na het verkleinen had je de foto voor het mooie eigenlijk ook nog een tikkeltje moeten verscherpen.
Leuk detail:
Het gebouw helemaal rechts in beeld is het hotel met de uitstekende 16e verdieping zoals hier gepost is:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... php?t=4121