Disneyland Parijs

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Huib1968

Disneyland Parijs

Bericht door Huib1968 » wo mar 07 2012 2:31 pm

Begin Mei gaan we naar Disneyland Parijs.
De D90 met 18-105 en 70-300 lens gaan ook mee :)

Nu is de vraag wat ik als beste lens kan gaan gebruiken, of toch naar de situatie kijken welke lens het beste te gebruiken ?

Ook zullen we zeker foto's maken van de avondparade. Voor we gaan, ga ik zeker nog een statief kopen (Manfrotto 055XPROB, en kop 496RC2 - Of heeft iemand anders een beter advies??)
Misschien ook nog een remote erbij, zodat de camera zeker stil staat.
Welke stand met welke instellingen zou ik dan het beste kunnen gebruiken ?
Is een flitser (SB-600 of zoiets) een must bij zulke opnames ? Die heb ik namelijk "nog" niet. Ook bij deze dan, welke adviseren jullie ?

Een hoop vragen, ik weet het :wink:

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Disneyland Parijs

Bericht door jan » wo mar 07 2012 3:49 pm

Hallo Huib,

Kijk ook eens in dit draadje: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 18&t=35533

Een remote is misschien normaal wel handig maar het is 's avonds tijdens de parades druk, heel erg druk. Ik denk dat de mensen weinig rekening zullen houden met het feit dat jij er een statief neerzet. Iedereen wil vooraan staan. Een betere optie is dan een monopod voor deze toepassing. De mensen nemen hun posities al in ruim een half uur voor aanvang van de parade. Je moet dan wel vooraan staan want anders heeft het nog weinig zin met monopod.
De parade is dynamisch dus je hebt een redelijk snelle sluitertijd nodig, veel lichtjes en hij wordt vanaf de daken met schijnwerpers verlicht. Stel je daar niet al teveel van voor. Het is zeker geen daglicht! Zeg maar een redelijk verlichtte winkelstraat op koopavond, daar kun je gelijk een beetje oefenen voor wat betreft instellingen en kun je het resultaat vooraf nog beoordelen
De straat van de parade is niet breed dus je kunt heel goed uit de voeten met de 18-105. Waarschijnlijk zal dit de enige lens zijn die je gebruikt.
Voor wat betreft de parade (wij waren daar november 2010) ik had toen net een D3100 en relatief weinig ervaring en toen ook niet meer als het opklapflitsertje en deze schiet wel te kort. Maar met de kennis van nu zou ik het best zonder flitser kunnen redden. Nu zou ik 's avonds de iso op schroeven naar ik zo inschat 1600-2200 voor daar, sluitertijd 125/160, diafragma zo tussen de 3,5-5,6 (avond) want je hebt nog wel een beetje scherptediepte nodig. Wij zijn er 5 dagen geweest en hebben 4 parades meegemaakt
Voor het maken van avondplaatjes van het kasteel is een statief wel makkelijker dan een monopod. Je moet dan wel tot sluitingstijd in het park blijven, dus wanneer de meeste mensen vertrekken dan zijn de straten redelijk leeg.
Ik weet niet waar je overnacht in een echt Disney hotel of een van de vele andere hotels rondom het park. Wanneer je in een Disney hotel slaapt mag je namelijk 's morgens twee uur eerder het park op en dan is het ook nog betrekkelijk rustig voor opnames.

Ik wens je in ieder geval heel veel plezier.
Laatst gewijzigd door jan op do mar 08 2012 6:14 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

John67

Bericht door John67 » wo mar 07 2012 5:10 pm

Hallo Huib

Probeer bij de parade vroeg genoeg bij het trein station te staan, dan kan je van bovenaf de parade fotograferen van achter een hek van ongeveer 1m hoog, hiervandaan meschien makkelijker met een driepoot.
veel plezier daar.

Gr John

Veneboer
Forumlid
Forumlid

Bericht door Veneboer » wo mar 07 2012 5:17 pm

Met een statief in de drukte bij de parade lijkt me niet echt een recept voor succes. Met je D90 zou je met de 18-105 op hogere ISO zeker nog uit de hand kunnen schieten. Volgens mij heb je aan de 18-105 voor 95% van de situaties in Eurodisney de juiste lens in handen.

Huib1968

Bericht door Huib1968 » wo mar 07 2012 6:19 pm

Alvast bedankt voor jullie reacties en tips.

Wij slapen inderdaad in een Disney-hotel, dus dat voordeel van eerder naar binnen hebben we dan al.
We gaan 3 dagen/2 nachten, dus qua parades moet dat wel lukken.

Statief ga ik een dezer weken aanschaffen, ik neem het toch mee voor het geval dat :mryellow:

Zo'n 35 lens, welke is dat ? Iemand een link ?

a vgastel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door a vgastel » wo mar 07 2012 6:33 pm

weet niet welke 35mm je bedoelt
http://www.cameranu.nl/nl/objectieven/n ... 490_34913/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dpreview.com/lensreviews/nikon_35_1p8g_n15/" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb zelf deze
http://www.cameranu.nl/nl/objectieven/n ... 26_490_50/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bythom.com/Nikkor-35mm-D-lensreview.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Die bevalt goed zou toch ook eens kijken voor een monopod van manfrotto bij mij gaat hij altijd mee op de rugzak.
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8

Huib1968

Bericht door Huib1968 » wo mar 07 2012 6:36 pm

a vgastel schreef:weet niet welke 35mm je bedoelt
http://www.cameranu.nl/nl/objectieven/n ... 490_34913/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dpreview.com/lensreviews/nikon_35_1p8g_n15/" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb zelf deze
http://www.cameranu.nl/nl/objectieven/n ... 26_490_50/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bythom.com/Nikkor-35mm-D-lensreview.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Die bevalt goed zou toch ook eens kijken voor een monopod van manfrotto bij mij gaat hij altijd mee op de rugzak.
Thanks.
Welk type monopod heb je dan zelf ?
3-poot niet makkelijk ?

a vgastel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door a vgastel » wo mar 07 2012 6:56 pm

Het is wat je zelf het fijnste vind ik zelf gebruik mijn manfrotto 479-4b /hf25 met de 234 rc het meeste heb hem altijd op mijn rugzak.
De driepoot gebruik ik zelf niet veel heb er twee de mijne is al een iets ouder type maar de plaat zit altijd onder de grip standaard .
Kijk ook eens op marktplaats daar hebik de mijn ook op gekocht.

http://kopen.marktplaats.nl/search.php? ... &distance=" onclick="window.open(this.href);return false;
ZO ZIJN ER NATUURLIJK VEEL MODELLEN en merken
http://www.cameranu.nl/nl/statieven-toebehoren/r8" onclick="window.open(this.href);return false;
Let wel op de lengte die je ndig heb en kijk naar de draag kracht van de kop.
http://www.cameranu.nl/nl/statieven-toe ... 1185_7666/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cameranu.nl/nl/statieven-toe ... 1205_7664/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is het type wat er bij mij op zit de 680b zal wel het nuiewere typ zijn .
De 18-105mm is hier voor zeer geschikt gebruik hem zelf meestal.
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8

Daniel123
Clublid
Clublid

Bericht door Daniel123 » do mar 08 2012 12:18 am

Hoi,

Ik als 'Euro Disney' fotograaf kan hier niet achter blijven met een reactie :oops: Kom net weer terug van een 5 dagen bezoek en zo kort ben ik al in 2 jaar niet geweest. Meestal ga ik 7 dagen :lol:
2010 spande de kroon, toen ben ik totaal 28 dagen door het ingangs poortje gelopen voor de lol :oops: :oops: :oops: :oops: .
Zal ook geen technisch advies geven want dat staat er al genoeg :wink:

Probeer ook wat plaatjes te schieten als het rustig is en vergeet het podium optreden voor het kasteel niet. (al stond die vorige week wel in de steigers :( )
Bij de auto en Motor show kan je rustig je 70-300 gebruiken 8)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een gezellige tijd in iedergeval, misschien zien we elkaar daar wel :D
Groetjes Daniel

addy
Forumlid
Forumlid

Bericht door addy » do mar 08 2012 12:27 am

Wij zijn pas nog met de carnavalsvakantie geweest in Eurodisney 4 dagen/3nachten in Seqouia lodge. Ik ben ook bang dat je weinig zal hebben aan een statief, het is daar zo druk en zeker met de parade. Wij hebben 1 parade ''gezien''. Weinig gezien dus omdat het zo druk is. Mensen houden hun camera maar gewoon omhoog in de hoop dat er iets op komt te staan ipv alleen hoofden. Dan moet je zoals gezegd echt op tijd gaan staan en dan nog durven ze voor je neus te gaan staan.
Als je in een Disney hotel verblijft dan mag je al om 8.00 uur naar binnen, dus 2 uur eerder. Moet je wel op tijd ontbijten. Dit moet je bij inchecken al doorgeven en is op basis van beschikbaarheid. Als je echt voor het fotograferen gaat moet je de rustige momenten zoals gezegd opzoeken.
Wij gingen echt voor de atracties en hebben veel gedaan, 3 kwartier wachten is dan vrij normaal.
De stuntshow is trouwens ook leuk om mee te maken, daar kan je waarschijnlijk ook mooie foro's van maken. Je zit daar op een tribune.
Veel plezier in ieder geval en maak er mooie foto's van.

@Daniel, zie net je bericht. Dat zijn idd mooie foto's. Heb jij daar een vaste hotelkamer. :mrgreen:
Breda.......here we come(back)

Daniel123
Clublid
Clublid

Bericht door Daniel123 » do mar 08 2012 11:24 pm

hihihi nee, een vaste Hotelkamer hebben we nog niet. Misschien een ideetje voor volgend jaar :wink:
Voorlopig kan ik nog tot begin oktober elke dag gratis naar binnen lopen daar :oops:

Bij de Stuntshow gaat er overigens regelmatig wat fout, goed opletten dus :!: en een attractie wordt pas leuk als je geëvacueerd wordt.
Dan kan je achter de schermen kijken (en foto's maken die niemand heeft :-) ) Ook regelmatig gebeurd 8)

Als tip: Ik misbruik de prullenbakken en andere paaltjes/muurtjes e.d. daar als tafel voor mijn kleine statiefje :D

Afbeelding

Afbeelding

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Contacteer:

Bericht door jan » vr mar 09 2012 12:50 am

Geheel off-topic.
Daniel123. ben wel jaloers. Ben je daar als gast of misschien werkzaam?
Jan

Frans Heinsbroek
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frans Heinsbroek » vr mar 09 2012 1:40 am

of gewoon ernstig verslaafd ? / verliefd op sneeuwwitje ? ;-)

Daniel123
Clublid
Clublid

Bericht door Daniel123 » vr mar 09 2012 9:31 am

Probeer het nog wel een beetje on topic te houden maar ook de andere vragen/opmerkingen te beantwoord. :mrgreen:

Als je bij een parade gaat staan om foto's te maken ga dan niet te dicht bij de rest van de 'familie' staan.
Er huppelt wel is een figuur naar iemand toe om even een handje te schudden of te laten schrikken en dan sta je te dichtbij om er een foto van te maken. Zelf ben ik wel is aan de overkant gaan staan.
Dat was overigens ook geen succes want toen kwam er een figuur op mij af :huh: tot grote hilariteit van de rest :evil:
Als je echt met Disney figuren op de foto wil, ga dan een High Tea doen dan komen ze bij je langs aan tafel.

Verslaafd, nee. We zien het als 'Centerparks' uitje. Lekker bij kletsen in de wachtrij met vrienden die we niet elke week zien en de kids hebben gelijk wat te doen.
Sneeuwwitje vind ik niet leuk. Gruwella wel maar daar heb ik er al één van thu... zit... euh die heel erg lief is :lol: :lol:
Om een lang verhaal kort te maken, we hebben gewoon een jaar abonnement en slapen buiten het park.
Niks om jaloers op te zijn, helaas :( ( Een Nikor 105... Macro lens is duurder dan onze 4 jaarabonnementen bij elkaar :!: )

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Contacteer:

Bericht door jan » vr mar 09 2012 9:34 am

Daniel123 schreef: Sneeuwwitje vind ik niet leuk. Gruwella wel maar daar heb ik er al één van thu... zit... euh die heel erg lief is :lol: :lol:
Jij durft :oohh: Ze leest zeker nog niet mee op dit forum :mryellow: :mryellow: :mryellow: Straks krijg je helemaal geen budget meer voor (Nikon) investeringen :lol:
Jan

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”