Landschappen Nieuw

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Martijn
Forumlid
Forumlid

Landschappen Nieuw

Bericht door Martijn » wo mar 07 2012 6:23 pm

Toch nog even geprobeerd mijn foto's geplaatst te krijgen en het is gelukt.

1. Zonsondergang achter het riet.
Brandpuntsafstand: 35mm
Diafragma: f/11
Sluitertijd: 1/500
Afbeelding

2. Zonsondergang tussen de bomen.
Brandpuntsafstand: 18mm
Diafragma: f/7.1
Sluitertijd: 1/500
Afbeelding

3. Koeien in de mist bij rode lucht.
Brandpuntsafstand: 18mm
Diafragma: f/4.5
Sluitertijd: 1/8
Afbeelding
Nikon D200 / Nikon D70 / Nikon EM 90 / Nikon SB-600 / Nikon 18-70 / Nikon 70-300 / Soligor 35-70 / Statief camera / Statief flitser

Martijn
Forumlid
Forumlid

Re: Landschappen Nieuw

Bericht door Martijn » vr mar 09 2012 8:14 am

Wilt er niemand op de foto's reageren?
Nikon D200 / Nikon D70 / Nikon EM 90 / Nikon SB-600 / Nikon 18-70 / Nikon 70-300 / Soligor 35-70 / Statief camera / Statief flitser

wdejong
Forumlid
Forumlid

Bericht door wdejong » vr mar 09 2012 9:18 am

Natuurlijk wil er wel iemand reageren. Allereerst fijn dat je de foto's alsnog op het forum hebt geplaatst! Zo zijn ze stukken beter te beoordelen.
De eerste foto mist helaas wat scherpte, vind zonsondergangen zelf echter ook altijd erg mooi, dus dat maakt veel goed.
De tweede foto lijkt mee een mooi plekje, de foto is alleen nogal donker, mn de L onderhoek. Ik denk dat het beeld sterker was geweest als je een andere compositie had gekozen.
De derde foto doet me niet zoveel. De kleurschakeringen van de hemel zijn rond die tijd natuurlijk prachtig, dat zie je ook wel een beetje terug op de foto, maar het is niet hetgene wat in je foto er nu zo uitspringt terwijl dat denk ik wel je bedoeling was (of ging het om die bomen?). Het zou alleen denk ik een sterker beeld zijn geweest in portrait stand, wat verder ingezoomd, en dan met de horizon relatief laag in het beeld, met daarboven dan die waaier aan kleuren van de lucht met eventueel die bomen als silhouet op de voorgrond, dan komt er meer de nadruk op.

Ik hoop dat je het me niet kwalijk neemt dat ik vooral verbeterpunten aan draag, ik heb er idd over geaarzeld om een reactie als deze hier te plaatsen (bij foto beoordelingen is commentaar/advies altijd de wens van de plaatser, bij presentaties gaat het vooral om het tonen en onthou ik me meestal van dit soort reacties), maar nu je er zo expliciet om vroeg... Ik ben benieuwd naar je eventuele volgende opnames van zonsondergangen.
Laatst gewijzigd door wdejong op vr mar 09 2012 9:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet, Willem

Nikon D3s / Nikon AF-S Nikkor 14-24mm 2.8 G ED & 24-70mm 2.8 G ED / Sigma 50-500mm 4.5-6.3 APO DG OS HSM / Sigma AF 150mm 2.8 APO EX macro DG
Sony DSC-RX100

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door jettiny » vr mar 09 2012 9:29 am

Als je echt beoordeling wil Martijn, dan kun je de foto's beter plaatsen bij beoordelingen.
Schroom niet om ze daar te plaatsen, het is leerzaam, maar ooit kan het commentaar wel wat pijnlijk zijn.
Zie dat als positieve input, want daar leer je van.

Ik ben het met mijn voorganger eens qua beoordeling.

Vrgr
Tiny

jac49
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door jac49 » vr mar 09 2012 9:43 am

Fijn dat het je gelukt is Martijn.
Ik zelf kan me helemaal vinden met de verbeter puntjes van wdejong en jettiny,wat ik er wel nog bij wil voegen ,blijf lekker experimenteren met de sluiter tijd,diafragma en iso.
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

Frankie
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Frankie » za mar 10 2012 8:36 am

Eens met eerdere reacties. Tweede foto fraai sfeerlicht maar het kan wat beter tot zijn recht komen. De derde ook een mooi verstild plaatje, ook door de dieren die 'in de horizon' staan, jammer dat die slecht zichtbaar zijn. Je intentie is goed maar je kunt er meer uithalen door te investeren in je techniek. Wat wil je laten zien en hoe zet je dat zo goed mogelijk op de foto.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”