Bericht
door wdejong » vr mar 09 2012 9:18 am
Natuurlijk wil er wel iemand reageren. Allereerst fijn dat je de foto's alsnog op het forum hebt geplaatst! Zo zijn ze stukken beter te beoordelen.
De eerste foto mist helaas wat scherpte, vind zonsondergangen zelf echter ook altijd erg mooi, dus dat maakt veel goed.
De tweede foto lijkt mee een mooi plekje, de foto is alleen nogal donker, mn de L onderhoek. Ik denk dat het beeld sterker was geweest als je een andere compositie had gekozen.
De derde foto doet me niet zoveel. De kleurschakeringen van de hemel zijn rond die tijd natuurlijk prachtig, dat zie je ook wel een beetje terug op de foto, maar het is niet hetgene wat in je foto er nu zo uitspringt terwijl dat denk ik wel je bedoeling was (of ging het om die bomen?). Het zou alleen denk ik een sterker beeld zijn geweest in portrait stand, wat verder ingezoomd, en dan met de horizon relatief laag in het beeld, met daarboven dan die waaier aan kleuren van de lucht met eventueel die bomen als silhouet op de voorgrond, dan komt er meer de nadruk op.
Ik hoop dat je het me niet kwalijk neemt dat ik vooral verbeterpunten aan draag, ik heb er idd over geaarzeld om een reactie als deze hier te plaatsen (bij foto beoordelingen is commentaar/advies altijd de wens van de plaatser, bij presentaties gaat het vooral om het tonen en onthou ik me meestal van dit soort reacties), maar nu je er zo expliciet om vroeg... Ik ben benieuwd naar je eventuele volgende opnames van zonsondergangen.
Laatst gewijzigd door
wdejong op vr mar 09 2012 9:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet, Willem
Nikon D3s / Nikon AF-S Nikkor 14-24mm 2.8 G ED & 24-70mm 2.8 G ED / Sigma 50-500mm 4.5-6.3 APO DG OS HSM / Sigma AF 150mm 2.8 APO EX macro DG
Sony DSC-RX100