Rally sport fotografie

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Kroontje

Rally sport fotografie

Bericht door Kroontje » zo mar 18 2012 3:04 pm

Hierbij het resultaat dat gisteren geschoten is bij een workshop van Cameranu.
Locatie was bij Emmmeloord en Kampen.
Goed geregeld met twee busjes (Nikon in eigen bus) van proef naar proef.
En dankzij goede uitleg, betreft de instellingen ben ik zeer tevreden over het eerste resultaat ;)
1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7
Afbeelding
8
Afbeelding

Dit is een kleine selectie ;) meer foto's staan op mijn site.

Groet Kroontje

EdwinKort
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Rally sport fotografie

Bericht door EdwinKort » zo mar 18 2012 4:08 pm

Mooi, de auto's lijken wel stil te staan, maar de wielen tonen duidelijk dat ze wel degelijk rijden
Mijn foto-site
Helaas, geen Nikon-spul meer.
Zend PM als je mijn foto wil bewerken, zodat ik er iets van kan leren

Kroontje

Bericht door Kroontje » zo mar 18 2012 4:52 pm

EdwinKort schreef:Mooi, de auto's lijken wel stil te staan, maar de wielen tonen duidelijk dat ze wel degelijk rijden
Yep Dat was ook wel de bedoeling :D Dank voor je reactie;)

Kroontje

Replay
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Replay » zo mar 18 2012 5:18 pm

Toch een mooi resultaat voor de eerste keer rally fotograferen.

1. Deze foto zou ik iets later genomen hebben zodat het hek niet meer zichtbaar zou zijn en waardoor je dus op de achterkant van de auto kijkt en van je wegrijdt in de velden.
2 en 3. Eigenlijk twee keer dezelfde foto. Eén foto zou ik vervangen door foto 3 op je site. Geef meer variatie in je presentatie.
4. Mooi laag standpunt ingenomen.
5. Typisch een NL-rally. Container, rood-wit lint en gele vestjes in beeld. Deze vind ik,eerlijk gezegd, helemaal niets. De drift is leuk maar de omgeving trekt de aandacht.
6. Leuk dat het paaltje wordt geraakt maar dat zie je ook op foto 7. Die is grappig omdat het paaltje dreigt om te vallen. Eén van deze foto's zou ik vervangen door b.v. foto 21 op je site. Geldt eigenlijk net als foto 2 en 3. Nagenoeg hetzelfde.
8. Leuk om even in het rennerskwartier rond te lopen en een paar close-ups te maken.

Wanneer je met een groep bent,zeker in een workshop, wil je niets missen van de informatie die je gegeven wordt maar je moet je ook houden aan de richting waarin de kudde zich verplaatst. Hierdoor ben je beperkt in je mogelijkheden. Ik denk dat er meer uit te halen was. Maar dan moet je wel de groep verlaten, b.v. 20-30 mtr. verder doorlopen. Dan kan je je creativiteit gebruiken en je onderscheiden van de andere fotografen.

Maar je bent lekker bezig geweest en je hebt er vast iets van opgestoken. Daar ging het ook om. Ik vind het zeker niet tegenvallen,zeker omdat je deze tak van fotografie en snelheid niet gewend bent.

Groeten Roel.

Kroontje

Bericht door Kroontje » zo mar 18 2012 5:48 pm

Hallo Roel

Dank voor je reactie's ;) Hier kan ik zeker wat mee en bij het uitzoeken van de foto's om te plaatsen.

Met foto 1 was het de bedoeling van mij om de snelheid weer te geven. Ik heb hem ook dat hij iets verder is zonder hek.
Met 2 en 3 snap ik wat je bedoelt.
Met 6 bleef het paaltje nog net staan. deze stond al scheef. Bij foto 7 werd hij eindelijk geraakt :wink:

Wat betreft de groep konden we vrij rondlopen (dit in het renners kwartier). Er werd weinig raad gegeven. Als je wat wilde weten moest je het gaan vragen.
Dit was de enigste dumper van die dag ;) Verder heb ik zo'n 130 foto's over gehouden die wel wat hebben.
Ik heb ook maar een kleine selectie gemaakt. Blijft soms moeilijk :wink:
Maar je bent lekker bezig geweest en je hebt er vast iets van opgestoken. Daar ging het ook om. Ik vind het zeker niet tegenvallen,zeker omdat je deze tak van fotografie en snelheid niet gewend bent.
Dat is waar en heb inderdaad een hoop geleerd, ook van de andere jongens die mee waren. zij hadden dit al meer gedaan.
Gaat het wel vaker doen :wink:

Groet Kroontje :wink:

ps: mooie foto's op jouw site 8)

Replay
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Replay » zo mar 18 2012 9:04 pm

Kroontje schreef:...
Wat betreft de groep konden we vrij rondlopen (dit in het renners kwartier). Er werd weinig raad gegeven. Als je wat wilde weten moest je het gaan vragen.
Dit was de enigste dumper van die dag ;) Verder heb ik zo'n 130 foto's over gehouden die wel wat hebben.
Ik heb ook maar een kleine selectie gemaakt. Blijft soms moeilijk :wink:

Hoe gaat zo'n workshop dan in werking? Ik neem aan dat je vooraf elkaar voorstelt en zegt wat je ervaringen zijn en op welk gebied?
Dan wordt er door een begeleider/expert informatie gegeven over dit soort fotografie,omdat jullie hier niet bekend mee zijn. Je wil toch wat leren op zo'n dag?
Daarna wordt er naar hartelust gefotografeerd en diverse standpunten c.q instellingen uitgeprobeerd en die worden later besproken.... denk ik.

Maar zoals ik begrijp was dit niet zo. Wat heb je er dan aan gehad? Buiten het feit dat je een keer bij de rally op plaatsen komt waar je ,waarschijnlijk, niet altijd kan komen.
Geen idee, ik heb nooit workshops gevolgd en heb het mij door de jaren heen zelf aangeleerd.

Groeten Roel.

Kroontje

Bericht door Kroontje » zo mar 18 2012 9:55 pm

Hoe gaat zo'n workshop dan in werking? Ik neem aan dat je vooraf elkaar voorstelt en zegt wat je ervaringen zijn en op welk gebied?
Dan wordt er door een begeleider/expert informatie gegeven over dit soort fotografie,omdat jullie hier niet bekend mee zijn. Je wil toch wat leren op zo'n dag?
Daarna wordt er naar hartelust gefotografeerd en diverse standpunten c.q instellingen uitgeprobeerd en die worden later besproken.... denk ik.

Maar zoals ik begrijp was dit niet zo. Wat heb je er dan aan gehad? Buiten het feit dat je een keer bij de rally op plaatsen komt waar je ,waarschijnlijk, niet altijd kan komen.
Geen idee, ik heb nooit workshops gevolgd en heb het mij door de jaren heen zelf aangeleerd.
Nou eigenlijk dus inderdaad niet :o
Het enige wat ze in het begin vertelde dat ik op mijn veiligheid moest denken en dat we met twee man door het renners kwartier moesten lopen.
De een op de uitkijk voor auto's en de andere kon dan fotograferen. En dat hij er van uit ging dat we wisten hoe de camera werkte.
Verder gingen we naar een locatie voor een proef en daar konden we na eigen inzien een plek kiezen.
Er werd verder geen tips gegeven. Als we echt wat wilden weten moesten we er om vragen.
Ik was blij dat er goede fotografen meededen waar ik van geleerd heb. Ook Canon mensen;)

Ja wat heb ik er verder aan gehad :!: :?: :?: Heb inderdaad een rally mee mogen maken en zien. Heb het een en ander geleerd van andere meer ervaren mensen en hier op het forum. En weer een ervaring rijker op iets nieuws voor mij.

Ik heb mazzel gehad, dat ik een objectief had gekocht en maar €49,00 hoefde te betalen ipv € 199,00. Wat een heel hoog bedrag is wat wat we gehad hebben. Nu weet ik niet wat Nikon vraagt als zij een grote kist meenemen met nieuwe D4 en D800 body's met groten mm jongens :wink:

Groet Kroontjje

Genster
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Genster » zo mar 18 2012 9:56 pm

Mooie foto's kroontje :D
Ik vind die oranje Volvo echt geweldig.

Kroontje

Bericht door Kroontje » zo mar 18 2012 10:05 pm

Genster schreef:Mooie foto's kroontje :D
Ik vind die oranje Volvo echt geweldig.
Dank :wink: Hij was ook de enige die hem raakte.

Kroontje

Replay
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Replay » zo mar 18 2012 10:20 pm

Haha, eigenlijk heel makkelijk en vlug geld verdienen dus. Ik had hier graag bij willen zijn om het af te kijken en mijn eigen weg te gaan zonder me iets aan te trekken van de gegeven informatie. Het gaat niet om de hoeveelheid foto's maar je kan beter minder foto's maken met de juiste uitleg en instellingen dan een berg foto's die misschien beter gekund hadden. Dat wil niet zeggen dat je meteen een wereldfoto zal maken maar de basis moet wel goed zijn.
Let wel, ik vind je foto's toch goed voor een eerste keer. Begrijp me niet verkeerd.
Ik zou je graag een keer mee willen nemen naar een circuit om je het een en ander bij te brengen. Helaas is dat niet mogelijk omdat je je voor de evenementen moet accrediteren.
Waren het wel mensen die vaker in de autosport actief zijn? Ben eigenlijk wel nieuwsgierig geworden :wink2:

Groeten Roel.

edit: ik heb al gezien wie je leermeester is geweest maar ik ken hem niet.

Kroontje

Bericht door Kroontje » zo mar 18 2012 10:29 pm

edit: ik heb al gezien wie je leermeester is geweest maar ik ken hem niet.
Hoe of waar heb je dat gezien?
Let wel, ik vind je foto's toch goed voor een eerste keer. Begrijp me niet verkeerd.
Dit haal ik ook uit jouw reactie :wink: Dank

Kroontje

Replay
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Replay » zo mar 18 2012 10:45 pm

Zie PB. Is niet belangrijk in een openbaar forum :wink2:

Plaats reactie