Land-dag qalandia checkpoint..Ramallah

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
C-A

Land-dag qalandia checkpoint..Ramallah

Bericht door C-A » za mar 31 2012 7:11 am

Op protestdag landday 100 palestijnse en europese demostranten protesters waren gewond geraakt door traangas en rubberkogels afgevuurd bij IDF in Qalandia / Ramallah.
protesters rennen weg na verfbommen te hebben gegooit naar controlle toren in Qalandia /Ramallah
Afbeelding
1.politie lig voor een stuk muur richtend op protesters . niet zichbaar op foto.
Afbeelding
2.Politie maak zich klaar voor acktie tegen de protesters niet zichbaar op foto
Afbeelding
3.Protesters gooien stenen naar IDF en politie
Afbeelding
4.Palestijnse protesters in front of politie
Afbeelding
5.Palestijnse protesters
Afbeelding
6.
naar grove schatting van politie rond de 500 protesters namen deel aan de protest in Qalandia.
Afbeelding
7.gewonden door rubber kogels worden afgevoerd naar een gereed staande ambulance
Afbeelding
8.gewonden door rubber kogels worden afgevoerd naar een gereed staande ambulance
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.Engelse acktivist confrnteren de IDF in a break in de riots.
Afbeelding
14.
Afbeelding
15.straat bezaait met steenen .
Afbeelding

ik heb meer fotos geplaatst ik hoop het is ok .. zo het is wat overzichtelijker .

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Land-dag qalandia checkpoint..Ramallah

Bericht door Patrick » za mar 31 2012 1:13 pm

Indrukwekkende platen weer. Je wordt er niet vrolijk van, dus ze zijn goed wat mij betreft. Niet ongevaarlijk voor jou ook neem ik aan. Loop jij er ook zo bij als de andere fotograferen op foto 9?

Blijft een raar gebeuren. Elkaar bewust opzoeken en alvast zorgen dat de ambulances klaar staan...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

oud0001

Bericht door oud0001 » za mar 31 2012 1:45 pm

Mooi platen.
Ze vertellen een duidelijk verhaal en laten je een beetje zien hoe grimmig het er aan toe gaat.

Lijkt me wel verstandig met helm en gelaatsscherm als je het formaat van de stentjes ziet waar mee wordt gegooid.
Ik zou ook nog iets als een vest onder de kleding dragen. Met traumaplaten er in.
Die heb je daar wel nodig, denk ik.

Ach, elkaar opzoeken en ambu's klaar zetten doen ze bij voetbalwedstrijden ook al jaren. :wink:

C-A

Bericht door C-A » za mar 31 2012 3:50 pm

Patrick schreef:Indrukwekkende platen weer. Je wordt er niet vrolijk van, dus ze zijn goed wat mij betreft. Niet ongevaarlijk voor jou ook neem ik aan. Loop jij er ook zo bij als de andere fotograferen op foto 9?

Blijft een raar gebeuren. Elkaar bewust opzoeken en alvast zorgen dat de ambulances klaar staan...
standaart protection gear . vest, helm en er bij een gasmasker. zonder dit kan je je werk niet op een (normaalen) manier uit voeren .en dan nog is het uit kijken .

Rob in Brunssum

Bericht door Rob in Brunssum » za mar 31 2012 4:34 pm

Inderdaad een indrukwekkende serie!

Goodje

Bericht door Goodje » za mar 31 2012 6:21 pm

Je inderdaad weer indrukwekkend serie.

jac49
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door jac49 » za mar 31 2012 9:36 pm

Ik vind het geen mooie platen ,maar vindt het intens triest dat mensen met zoveel agressie op mekaar inhakken.
De foto's laten al het zinloos geweld goed zien ,voor mij is het onbegrijpelijk dat mensen zo met elkaar omgaan.
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door jan » za mar 31 2012 11:23 pm

Indrukwekkende serie.
Wat staat op foto 6 & 14 de commercial van de arabbank boven de weg in schril contrast met datgene wat er zich daaronder af speelt.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

C-A

Bericht door C-A » za mar 31 2012 11:26 pm

jac49 schreef:Ik vind het geen mooie platen ,maar vindt het intens triest dat mensen met zoveel agressie op mekaar inhakken.
De foto's laten al het zinloos geweld goed zien ,voor mij is het onbegrijpelijk dat mensen zo met elkaar omgaan.
Jac.
100 % met u eens
en zeker met uw r\zin ,,,quote .de fotos laten zien hoe zinloos geweld is , einde quote.

bartv70
Forumlid
Forumlid

Bericht door bartv70 » zo apr 01 2012 8:08 pm

Na welke eredivisie wedstrijd was dit? :wink:
Mooie serie, 13 mijn (emotionele) voorkeur
http://s816.photobucket.com/albums/zz86/danielleenbart/" onclick="window.open(this.href);return false;

george013

Bericht door george013 » zo apr 01 2012 10:06 pm

Tuihanti schreef: Ze vertellen een duidelijk verhaal en laten je een beetje zien hoe grimmig het er aan toe gaat.
Deze foto's vertellen helemaal geen verhaal. Het verhaal zit hooguit verscholen in de titel land-dag. Aan jou de uitdaging om te achterhalen wat hiermee bedoeld wordt.
George

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo apr 01 2012 10:54 pm

george013 schreef:
Tuihanti schreef: Ze vertellen een duidelijk verhaal en laten je een beetje zien hoe grimmig het er aan toe gaat.
Deze foto's vertellen helemaal geen verhaal. Het verhaal zit hooguit verscholen in de titel land-dag. Aan jou de uitdaging om te achterhalen wat hiermee bedoeld wordt.
En daar is George weer...

Natuurlijk vertellen ze wel een verhaal. Dit gaat duidelijk niet om kinderen in een speeltuin. Ze tonen een soort grimmigheid en hardheid. Natuurlijk is er vast nog veel meer te tonen om die dag heen, maar we hebben het hier over één fotograaf die onder moeilijke omstandigheden zijn werk gedaan heeft. En natuurlijk niet overal tegelijk kan zijn. Ik snap werkelijk niet wat je hier mee zou verwachten!

En dan heb je het hier zelfs over een flinke serie. De meeste kranten kiezen er hooguit één!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

oud0001

Bericht door oud0001 » ma apr 02 2012 7:27 am

Nou George, het verhaal dat ik er in zie luidt als volgt:

Er zijn 2 soorten protesterende mensen.
De ene soort protesteert met leuzen en teksten en de ander met stenen.
Er zijn dus mensen die ontevreden zijn met een aantal zaken zoals deze verlopen.
Verder dat er daar ook met stenen wordt gegooid net zoals hier bij sommige voetbalwedstrijden in het verleden.
Dat men onmachtig of te dom is de situatie aldaar via de politieke weg te veranderen.
Dat dergelijke methoden er vaker voorkomen en men er verder gaat in de mate van geweld tijdens de protesten dan hier.
Je hebt anders geen betonnen kogel en bom werende wachttorens nodig.
Hier wordt de ME ingezet met schild en wapenstok en daar gebruiikt men rubberkogels. De mate van het geweld ligt dus enigsinds op een hoger level dan hier.
Dat het niet functioneel is om met stokken en stenen te verwachten een politiek gegeven te kunnen veranderen tegen een modern politieapparaat dat toch ander materiaal ter beschikking heeft. Dat vertelt mij dat je dan niet echt slim bezig bent omdat het niet werkt en je dat van te voren kunt bedenken. Dat maakt het zinloos geweld.

Verder zie ik dat het palesteinse jongeren zijn die met stenen tegen over de politie gaan staan. De haantjes kennen geen gevaar want op die leeftijd sta je daar niet zo bij stil en zijn ze makkelijk over te halen tot het plegen van geweld. Dat is uiterard georganiseerd door de palesteinse politiek.
Dat vertelt mij dat de Palesteinen helemaal geen vrede willen. Ik ben niet pro Israel en zeker niet pro Palestina.
Dat is mijn mening gestoelt op mijn neutrale kijk op de zaak.

Simpel gezegd zie ik er meerdere dingen in.

Als ik daar dan ook de geschiedenis in ga betrekken zie ik dat de Engelsen dat in de 2e wereldoorlog goed hebben gezien. Zij hadden een niet oplosbaar probleem met de Palesteinen en hebben de Joden er naar toe gestuurd om zelf van het probleem af te komen. Dat hebben ze goed ingeschat.

Weer terug naar deze tijd: Wat hebben europeanen te zoeken in een conflict in Israel?
Helemaal niets. Dat zegt mij dat europenanen denken dat ze het weer beter weten dan de rest. pfffffffff.
Dat zegt mij dat europeanen nog steeds denken de grote wereldverbeteraars te zijn terwijl dit het conflict alleen maar groter maakt en langer laat duren.

Verder haal ik er uit dat een fotograsf aldaar behoorlijke risico's moet nemen om beelden te kunnen maken. Mijn respect daarvoor.

Dat haal ik er in een notendop uit. Als jij hier niets uit haalt kan het natuurlijk ook zo zijn dat dit aan jou ligt.
Abstract denken en emphatie heeft niet iedereen. Dat is ook niet erg, we verschillen nu een maal van elkaar maar, dat betekend niet dat er geen verhaal in zit. :wink:

C-A

Bericht door C-A » ma apr 02 2012 8:56 am

Tuihanti schreef:Nou George, het verhaal dat ik er in zie luidt als volgt:

Er zijn 2 soorten protesterende mensen.
De ene soort protesteert met leuzen en teksten en de ander met stenen.
Er zijn dus mensen die ontevreden zijn met een aantal zaken zoals deze verlopen.
Verder dat er daar ook met stenen wordt gegooid net zoals hier bij sommige voetbalwedstrijden in het verleden.
Dat men onmachtig of te dom is de situatie aldaar via de politieke weg te veranderen.
Dat dergelijke methoden er vaker voorkomen en men er verder gaat in de mate van geweld tijdens de protesten dan hier.
Je hebt anders geen betonnen kogel en bom werende wachttorens nodig.
Hier wordt de ME ingezet met schild en wapenstok en daar gebruiikt men rubberkogels. De mate van het geweld ligt dus enigsinds op een hoger level dan hier.
Dat het niet functioneel is om met stokken en stenen te verwachten een politiek gegeven te kunnen veranderen tegen een modern politieapparaat dat toch ander materiaal ter beschikking heeft. Dat vertelt mij dat je dan niet echt slim bezig bent omdat het niet werkt en je dat van te voren kunt bedenken. Dat maakt het zinloos geweld.

Verder zie ik dat het palesteinse jongeren zijn die met stenen tegen over de politie gaan staan. De haantjes kennen geen gevaar want op die leeftijd sta je daar niet zo bij stil en zijn ze makkelijk over te halen tot het plegen van geweld. Dat is uiterard georganiseerd door de palesteinse politiek.
Dat vertelt mij dat de Palesteinen helemaal geen vrede willen. Ik ben niet pro Israel en zeker niet pro Palestina.
Dat is mijn mening gestoelt op mijn neutrale kijk op de zaak.

Simpel gezegd zie ik er meerdere dingen in.

Als ik daar dan ook de geschiedenis in ga betrekken zie ik dat de Engelsen dat in de 2e wereldoorlog goed hebben gezien. Zij hadden een niet oplosbaar probleem met de Palesteinen en hebben de Joden er naar toe gestuurd om zelf van het probleem af te komen. Dat hebben ze goed ingeschat.

Weer terug naar deze tijd: Wat hebben europeanen te zoeken in een conflict in Israel?
Helemaal niets. Dat zegt mij dat europenanen denken dat ze het weer beter weten dan de rest. pfffffffff.
Dat zegt mij dat europeanen nog steeds denken de grote wereldverbeteraars te zijn terwijl dit het conflict alleen maar groter maakt en langer laat duren.

Verder haal ik er uit dat een fotograsf aldaar behoorlijke risico's moet nemen om beelden te kunnen maken. Mijn respect daarvoor.

Dat haal ik er in een notendop uit. Als jij hier niets uit haalt kan het natuurlijk ook zo zijn dat dit aan jou ligt.
Abstract denken en emphatie heeft niet iedereen. Dat is ook niet erg, we verschillen nu een maal van elkaar maar, dat betekend niet dat er geen verhaal in zit. :wink:
goed gezien ..
van die twee groepen daar waren in het begin van de dag nog wat klappen gevallen .de acktivisten die kwamen met bussen naar Ramallah,wilden op een gegeven momend NIET dichter bij de politie komen .omdat het een peacefull protest moest zijn .. maar de anderen groep was het daar niet mee eens . wat een vecht partij opleverde.
met stokken en houten bouw latten .
wat fotos van[ niet echt van de vechtparij ], A omdat ze heel makkelijk zich tegen de fotograaf kunnen keren in een sec, en dan sta je daar alleen ,geloof me ze kunne eght makkelijk door draaien .

onder deze man roep aan om terug te gaan
Afbeelding
de schermuselingen beginnen onder elkaar,Fotos uit de heup genomen .
Afbeelding
Afbeelding

C-A

Bericht door C-A » ma apr 02 2012 9:27 am

Patrick schreef:Indrukwekkende platen weer. Je wordt er niet vrolijk van, dus ze zijn goed wat mij betreft. Niet ongevaarlijk voor jou ook neem ik aan. Loop jij er ook zo bij als de andere fotograferen op foto 9?

Bedankt voor de reakties,,,,

bij deze dagen neem ik altijd ouder gear mee buiten mijn niewe gear,,D3/ D2S .en had de D7000 mee om te kijken hoe hij werkten on deze omstandigheden,,, niet mijn vrouwtje vertellen :-).,, (goede camera by the way,) en goedkopen sigma lenzen .omdat A het steene regend . en makelijk je lens kunnen beschadigen .en b rubber kogels die je lenzen er af slaan .en stun granaten die het glas beschadigen .
en voor een gemiddelde fotograaf min. 1tot 2 keer een steen of rubber kogel. het leger kijk niet naar een fotograaf .als je bij de protestkant staat.en sta je bij de politie de protesters kijken niet uit voor de fotograaf.:-)
Ik zelf had 2 op mijn been van een lange afstand en dan zit je wel even , en had 3 rubberkogels op mijn vest. dat voel je niet ....name of the came ....

deze D2H fotos onder is een werk paard in de morgen viel hij nog op de grond . (mijn zonnekap brak erbij) bij het aantrekken van mijn vest, en speel gewoon lekker door :-) I love deze camera., hij heeft zoveel meegemaakt .zoveel keer gevallen en gestoten in de jaren dat ik de spiegel en focus glas keer op keer terug moet plaatsen , omdat ze weer in de camera rond zweven :-)

Afbeelding
foto onder .. na het rennen naar de anderen kant .en twee keer geraakt aan onder en boven been .
Afbeelding
Laatst gewijzigd door C-A op ma apr 02 2012 12:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”